Woede over opmerkingen paus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

uitspraken over geloof of moraal bedoeld, die door de paus vanuit zijn apostolische opdracht ex cathedra gedaan worden en die voor de Kerk verbindend zijn

Dat was hier geenszins het geval... Een kwestie van zaken tegen de vigerende context plaatsen. Daarbij komt dat ik deze Benedictus zelf niet over zijn vermeende onfeilbaarheid gehoord heb, vandaar mijn expliciet geformuleerde vraag inzake de bewering die ik bevroeg.

Hoewel niet van toepassing op deze verwijzing maak ik graag enkele kanttekeningen bij het klakkeloos aannemen van wikepediacitaten voor waar. Ieder kan er met eigen stukken komen en deze inkloppen...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Even off topic voor de geinteresseerden.

Hier een debat over de betrouwbaarheid van Wikepedia

http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fus ... t&id=49566

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Die boze moslims maken weer eens een voor de zoveelse keer een vooroordeel waar, en dat is dat is dat geen enkele kritiek op hun barmhartige en vredelievende godsdoenst dulden. Proberen om in dialoog te gaan met deze moslims is zinloos omdat hun conclusie bij voorbat al vast staat. Ze zien het als hun plicht om voor hun gods eer op te komen, alsof hun grote god zelf te hulpeloos is om voor zichzelf op te komen. Het komt niet bij ze op dat hun godsdiens naast schoonheid ook duistere zijden heeft en dat de paus kritiek niets is vergeleken met de dagelijke onderdrukking en pesterijen van niet moslims in moslim gedomineerde landen.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Sebastiaan schreef: Proberen om in dialoog te gaan met deze moslims is zinloos omdat hun conclusie bij voorbat al vast staat.
En toch is het dat wat je keer op keer zal moeten her-proberen. Je hebt namelijk niets anders dan dialoog, toch ?
Frustrerend ? Ja zeker. We moeten hen er blijven op wijzen dat woordelijke kritiek ( cartoons, uitspraak Paus ) steeds (?)(vaak ?) beantwoordt wordt met fysisch geweld.
Of is er eeen andere oplossing die ik over het hoofd zie ?
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Het bewijs dat de Islam geweldadig is zie je in het feit dat men niet of nauwelijks protesteert als de naam van allah wordt misbruikt in verschikkelijke=arhaba aanslagen, maar men meteen hoog oploopt met rooddoorlopen haatogen, als iemand buiten de Islam zijn vinger daarover opsteekt.

Mullah's in het MO mogen wel alles zeggen over de joden en de christenen en andere mislgelovers, maar owee als dat andersom gebeurt.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

jHenosch schreef:Het bewijs dat de Islam geweldadig is zie je in het feit dat men niet of nauwelijks protesteert als de naam van allah wordt misbruikt in verschikkelijke=arhaba aanslagen, maar men meteen hoog oploopt met rooddoorlopen haatogen, als iemand buiten de Islam zijn vinger daarover opsteekt.

Mullah's in het MO mogen wel alles zeggen over de joden en de christenen en andere mislgelovers, maar owee als dat andersom gebeurt.
Stap uit de rol van vermeend slachtoffer te zijn.
Kijk er eens met open ogen na.

Omdat je overkomt als een godsdienstig iemand.
Wijsheid uit de bijbel.
Denk er eens over na.

Haat is een zaadje dat jezelf plant in je "hart".
Valt het in vruchtbare grond groeit het zaad uit tot de bereidheid voor geweld.
Je kent het verhaal toch van de zaaier.

Laat het zaad van haat verzanden.

Dialoog maar dan ook met ogen voor eigen tekortkomingen.

Heb dikwijls bij jouw schrijven het gevoel dat je een JG bent.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Jessy schreef:Dialoog maar dan ook met ogen voor eigen tekortkomingen.
:-k
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

jHenosch schreef:Het bewijs dat de Islam geweldadig is zie je in het feit dat men niet of nauwelijks protesteert als de naam van allah wordt misbruikt in verschikkelijke=arhaba aanslagen, maar men meteen hoog oploopt met rooddoorlopen haatogen, als iemand buiten de Islam zijn vinger daarover opsteekt.

ik zag vanochtend in de krant een foto van een woedende menigte in srinagar
er was natuurlijk een cameraploeg en iemand die dat citaat van de paus eventjes liet lezen en die paar moslims waren natuurljk meteen bereid om even voor de camera woedend te gaan dansen en schreeuwen
de media, het lijkt wel op een discussieforum
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

bad_religion schreef:
Jessy schreef:Dialoog maar dan ook met ogen voor eigen tekortkomingen.
:-k

Ja dat telt ook voor jou bad_religion. :idea: :idea: :idea:
Niets zo gemakkelijk als af te breken, met geweld .
Opbouwen daarentegen.........................

Afbreken zonder op te bouwen is het toppunt van "zefgenoegzaamheid".
In de betekenis van genoegen scheppen in je eigen persoonlijke inzicht, met gesloten ogen voor andermans gedachten. Het intellect wordt sluw inplaats van inteligent.
Samante

Bericht door Samante »

mustafa schreef: ik zag vanochtend in de krant een foto van een woedende menigte in srinagar
er was natuurlijk een cameraploeg en iemand die dat citaat van de paus eventjes liet lezen en die paar moslims waren natuurljk meteen bereid om even voor de camera woedend te gaan dansen en schreeuwen
Dit is een beschrijving van dom achterlijk kuddevolk.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Samante schreef:
mustafa schreef: ik zag vanochtend in de krant een foto van een woedende menigte in srinagar
Dit is een beschrijving van dom achterlijk kuddevolk.
klopt en die vind je overal, ook hier in nederland
maar natuurlijk niet op dit forum

:lol:
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Quran 5:14
Also from those who said, "We are Christian," we took their covenant. But they disregarded some of the commandments given to them. Consequently, we condemned them to animosity and hatred among themselves, until the Day of Resurrection. GOD will then inform them of everything they had done.

gekuist

5:14 And with those who say: "Lo! we are Christians," We made a covenant, but they forgot a part of that whereof they were admonished. Therefor We have stirred up enmity and hatred among them till the Day of Resurrection, when Allah will inform them of their handiwork.

ongekuist

5:51 O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for friends. They are friends one to another. He among you who taketh them for friends is (one) of them. Lo! Allah guideth not wrongdoing folk.

Kortom alle gematigde moslims die ook met christenen omgaan zijn verraderers !!!!!
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Kortom alle gematigde moslims die ook met christenen omgaan zijn verraderers !!!!!
Schei toch uit.

In mijn jeugd werd ook aangedragen, van verschillende geloven het verbieden om met iemand van een ander geloof om te gaan, terwijl men het zelfde geloof in christus aanhing.
Men werd als heiden gekenmerkt, voor de hele klas te kijk gezet alszijnde een heiden die in de hel terecht kwam.

Verraders, ja van de geloofsovertuiging die hen word aangepraat gelukkig.
In mijn opinie zijn ze moedig om tegen deze opgelegde zogenoemde "waarheid"des geloofs in verweer te komen.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Jessy schreef:
Schei toch uit.

In mijn jeugd werd ook aangedragen, van verschillende geloven het verbieden om met iemand van een ander geloof om te gaan, terwijl men het zelfde geloof in christus aanhing.
Men werd als heiden gekenmerkt, voor de hele klas te kijk gezet alszijnde een heiden die in de hel terecht kwam.

Verraders, ja van de geloofsovertuiging die hen word aangepraat gelukkig.
In mijn opinie zijn ze moedig om tegen deze opgelegde zogenoemde "waarheid"des geloofs in verweer te komen.
dat deed een foutieve kerk, niet de leer, want die wil juist dat je naar de ongelovigen gaat om ze het goede nieuws te verkondigen.
drosofila
Forum fan
Contacteer:

Bericht door drosofila »

jHenosch schreef:want die wil juist dat je naar de ongelovigen gaat om ze het goede nieuws te verkondigen.[/color]
Dag jHenosch,

wat is dan dat goede nieuws? Iedereen weet inmiddels al lang wat dit inhoudt, het eeuwig leven en redding. Helemaal geen neuws meer.

Gelukkig heb je bovenstaande zin voor de verandering in gewone druk gepost, en niet in koeien van vette letters. Komt schreeuwerig over, weet je dat?

Groeten,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf. (B. Tuchman)
Plaats reactie