Zijn homeopaten oplichters. De definitie van een oplichter.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Carla schreef:Andersom dan maar.
Wát heeft de wetenschap met betrekking tot homeopathie aangetoond, tot nu toe?
Dat geen werking kan worden aangetoond. En de homeo zelf vindt dat ze niet volgens haar principes wordt beoordeeld, verwerpt de onderzoeksresultaten en gaat gewoon door. Zie website van de VHAN over The Lancet.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Carla
Geregelde verschijning

Bericht door Carla »

heeck schreef: Dat geen werking kan worden aangetoond. En de homeo zelf vindt dat ze niet volgens haar principes wordt beoordeeld, verwerpt de onderzoeksresultaten en gaat gewoon door. Zie website van de VHAN over The Lancet.

Roeland
Klopt het als ik het zo formuleer?: De wetenschap kan niet aantonen dat het werkt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Carla schreef:
heeck schreef: Dat geen werking kan worden aangetoond. En de homeo zelf vindt dat ze niet volgens haar principes wordt beoordeeld, verwerpt de onderzoeksresultaten en gaat gewoon door. Zie website van de VHAN over The Lancet.

Roeland
Klopt het als ik het zo formuleer?: De wetenschap kan niet aantonen dat het werkt.
Nee je formulering is lek op een heel vervelende plek jij krijgt mij niet mee in die formulering; op wat voor manieren je ook spring roept en bovendien nog om twee jou al bekende redenen:
1) De bewijslast ligt bij de homeo
2) De homeo is uiteraard bang voor de business:
http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=1430
3)
In 2) wordt verwezen naar een Lancet-artikel:
Wegens de skepp.be-crash het volgende advies, zoek zelf even naar die Lancet-publikatie en je leest dat nu is bewezen dat homeo niet werkt. De homeo is boos zoniet erg teleurgesteld; heb mededogen met ze.

Roeland
PS
Spring jij eens door deze hoepel :
Leverancier van vliegende tapijtjes stelt dat hij de zwaartekracht heeft overwonnen. Dat kon hij zeker zo stellen omdat de wetenschap niet kan bewijzen dat dat niet zo zou zijn en jij Carla geeft de leverancier gelijk begrijp ik.
r.
Carla
Geregelde verschijning

Bericht door Carla »

Ik zou het op prijs stellen als je het badinerend taalgebruik achterwege laat. Ik behandel jou en jouw ideeën met respect dus gaarne hetzelfde naar mij toe. Ad Hominem.

Ik ga het lezen en er dan op terugkomen.

Als ik kan vliegen op dat tapijt, interesseert het me hoegenaamd geen ene donder of de wetenschap bewezen heeft dat het fysisch onmogelijk is, dat kreng vliegt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Carla schreef:Ik zou het op prijs stellen als je het badinerend taalgebruik achterwege laat. Ik behandel jou en jouw ideeën met respect dus gaarne hetzelfde naar mij toe. Ad Hominem.

Als ik kan vliegen op dat tapijt, interesseert het me hoegenaamd geen ene donder of de wetenschap bewezen heeft dat het fysisch onmogelijk is, dat kreng vliegt.
Het tapijt vliegt niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Antiscience
Banned

Hit

Bericht door Antiscience »

Hallo cluny,

thema homeopathie is ook hier weer een gigantische hit geworden. :)
Geen einde in zicht. Weet je nog toen op het rvu-GBN-forum zelfs
verschillende homeodraadjes roodgloeiend stonden....
Maar of het ook zo'n hit wordt als 'atomen bestaan uit ruimteschepen'
op je weet wel welk forum ? :wink:
Laatst gewijzigd door Antiscience op 14 sep 2006 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Klopt.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Carla
Geregelde verschijning

Bericht door Carla »

Roeland,

http://www.thelancet.com/journals/lance ... 2/abstract

Uit de conclusie:
Biases are present in placebo-controlled trials of both homoeopathy and conventional medicine. When account was taken for these biases in the analysis, there was weak evidence for a specific effect of homoeopathic remedies, but strong evidence for specific effects of conventional interventions. This finding is compatible with the notion that the clinical effects of homoeopathy are placebo effects.
En nu ga ik onschuldige burgertjes hakken om stoom af te blazen. Dat is ook alweer een weekje geleden. Ik lees het morgenavond wel.
Cluny
Banned

Re: Hit

Bericht door Cluny »

Antiscience schreef:Hallo cluny,

thema homeopathie is ook hier weer een gigantische hit geworden. :)
Geen einde in zicht. Weet je nog toen op het rvu-GBN-forum zelfs
verschillende homeodraadjes roodgloeiend stonden....
Maar of het ook zo'n hit wordt als 'atomen bestaan uit ruimteschepen'
op je weet wel welk forum ? :wink:
En?
Dit was zomaar ff tussendoor?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jessy schreef:
Klopt.
Ook voor Jessy: Tapijten vliegen niet.
Antiscience
Banned

@ cluny

Bericht door Antiscience »

En niks. Ik heb gezegd wat ik ervan vind.
Ja, gewoon ff tussendoor.

Gelijk FW maar goedenavond wensen. :)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Voor Carla;

Afbeelding
Carla schreef:Als ik kan vliegen op dat tapijt, interesseert het me hoegenaamd geen ene donder of de wetenschap bewezen heeft dat het fysisch onmogelijk is, dat kreng vliegt.
Het is mogelijk dat deze foto truckage is al dat nog niet wetenschappelijk vastgelegd!
Carla
Geregelde verschijning

Bericht door Carla »

Hahahahahahahahahahahaha
heeck
Ontoombaar

OMKERING BEWIJSLAST

Bericht door heeck »

Carla schreef:Ik zou het op prijs stellen als je het badinerend taalgebruik achterwege laat. Ik behandel jou en jouw ideeën met respect dus gaarne hetzelfde naar mij toe. Ad Hominem.

Carla,
Even achterste voren doornemende:
Je laatste zin is voor sommigen een bekende manier van redeneren: het eigen ervaren voor alles stellen.
Dat maakt gelijk het onderwerp ongeschikt voor een verdere toetsing aan de werkelijkheid. Jessy is het dan ook gelijk met je eens.
Zodra je gaat toetsen aan de werkelijkheid loopt de zaak in het honderd.

Respect
Of jij dat aan mij hebt gegeven zal ik maar bepalen.
Of ik het (daarom) aan jou moet betonen ?
Zolang iemand binnen de eigen domeinen op vliegende tapijten heen en weer denkt te vliegen zal ik daar normaliter net voldoende respect voor betonen.
Zo ongeveer dat rijke mensen nooit gek zijn maar excentriek.

Komt dat ter discussie dan niet meer uiteraard.

Zo ook als je je nu op de te verwachten laatste kernstelling hebt teruggetrokken, namelijk dat als jij waant dat homeo voor je werkt, dat het je geen donder kan schelen dat de buitenwereld daarvan weet dat het niet zo is. Zolang je dat voor je houdt heb ik net voldoende respect.

Gooi je het in de discussie dan vervalt dat respect om in plaats daarvan de zaak uit te benen.

Badineren
Blij dat mijn badinerende, gelijkenissen opstellende benadering via jouw azalea's met reiki en overgestapt op mijn trein met lege locomotief, strafrecht artikel 326 over oplichting en nu het vliegend tapijt aan ons beider inzicht zo een versnelling heeft gegeven.

Ga je nu mijn meermaals herhaalde stille suggestie opvolgen en onze forum-homeo aansporen tot het stellen en hardmaken van zijn homeo-claim ??

Want bijna alles wat je tot heden exerceerde dat was het omdraaien van de bewijslast over het effectief genezen met oververdund (soms ook gedroogd) water.

Roeland
PS
Er zit een klein serieus puntje in die persoonlijke overtuiging: Verslaving aan placebo is mogelijk, da wil zeggen dat wanneer je de heilige overtuiging hebt dat SOL 30C tegen benauwdheid helpt je een gemene kans hebt het benauwd te krijgen als je SOL thuis hebt laten liggen !! :D
r.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Heeck schreef
Dat maakt gelijk het onderwerp ongeschikt voor een verdere toetsing aan de werkelijkheid. Jessy is het dan ook gelijk met je eens.
Zodra je gaat toetsen aan de werkelijkheid loopt de zaak in het honderd.
Natuurlijk ben ik het daar mee eens. lees haar zin maar nog eens.

Toetsen aan de wetenschappelijke werkelijkheid?

De zwaartekracht ontstijgen Heeck. Dat kan ook in de wetenshappelijke werkelijkheid.

En dan Heeck zou ik mijn eigen ervaring betreffend zeker stellen boven de werkelijkeid der wetenschap. Volgens jou moet ik dan mijzelf gaan beliegen als het tapijt kan vliegen.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Plaats reactie