Is het kinderachtig als ik wil weten hoe je bedoelde wat je schreef? Dat heb ik namelijk nog steeds niet duidelijk.DiMensie schreef:OMG wat een kinderachtig geping-pong.
Moslims in Nederland 2004-2012
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Moslims in Nederland 2004-2012
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
DiMensie
Het komt op mij niet erg volwassen over want ik schreef wat ik bedoeldevegan-revolution schreef:Is het kinderachtig als ik wil weten hoe je bedoelde wat je schreef?DiMensie schreef:OMG wat een kinderachtig geping-pong.
Dat heb ik namelijk nog steeds niet duidelijk.
.
- vegan-revolution
- Superposter
Dan ga ik er nu van uit dat je het bedoelde zoals ik het in de laatste 2 zinnen van deze post verwoord heb. Wat voor jou duidelijk is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Is het ontbreken van dit besef volwassen?DiMensie schreef:Het komt op mij niet erg volwassen over want ik schreef wat ik bedoeldevegan-revolution schreef:Is het kinderachtig als ik wil weten hoe je bedoelde wat je schreef?DiMensie schreef:OMG wat een kinderachtig geping-pong.
Dat heb ik namelijk nog steeds niet duidelijk.
.
Kunnen we nu ophouden met naar bedoelingen te raden en terug on topic bijdragen leveren
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Wellicht, maar voorlopig mis ik nog enige onderbouwing.DiMensie schreef:Moslimsympathisanten=gidswoord.
Zelfs weet ik nog niet zeker of jij wel begrijpt wat een gidswoord precies is.
Overigens de constatering dat iets een gidswoord is, hoeft helemaal niet negatief te zijn.
Maar dat is het vaak wel ( voor de schrijver dan ) omdat een gidswoord soms oplicht in een onwaarachtig stuk schrijven. En dan is de contatering van een gidswoord best wel geinig omdat het opmerken van een enkel gidswoord een lang schrijven in één keer helemaal onderuit kan halen.
Geen tautologie. Een christen kan christelijker worden. Zoals steeds hongeriger worden, steeds roder aanlopen etc. Een groep christenen kan als geheel christelijker worden.Moslims die Islamitischer worden?![]()
Leuke vondst, lijkt in deze context nog een zinvolle stijlfiguur ook, maar desondanks een tautologie.
Bijvoorbeeld deze stelling is geldig: De jongeren die op het kampeerterrein De Betteld hun vakantie doorbrengen worden steeds christelijker. Of dat waar is, dat is dan weer een andere zaak.
Mijn stelling is dus: de in Nederland verblijvende moslims worden steeds islamitischer.
Daarvoor zijn 2 zaken aangehaald. Ten eerste het onderzoek dat je kan vinden in de allereerste bijdragen van dit topic en ten tweede het aantal uit Nederland vertrekkende Syrië- en Irak-strijders ( moslimjongeren dus ) en de steun die zij krijgen van moslimnederland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
DiMensie
@ Cluny
Ik veronderstelde (blijkbaar fout?) dat jij de mogelijkheid van een gematigde Islam niet erkende.
Maar begrijp ik dan goed dat volgens jou het secularisatieproces waar onze samenleving als geheel zich in bevind veel minder opgaat voor Moslims dan niet-Moslims? Dat niet alleen het aantal Moslims toeneemt, maar dat ook de reeds aanwezige Moslims juist steeds meer hun religie/ideologie principiëler willen naleven?
.
Ik veronderstelde (blijkbaar fout?) dat jij de mogelijkheid van een gematigde Islam niet erkende.
Maar begrijp ik dan goed dat volgens jou het secularisatieproces waar onze samenleving als geheel zich in bevind veel minder opgaat voor Moslims dan niet-Moslims? Dat niet alleen het aantal Moslims toeneemt, maar dat ook de reeds aanwezige Moslims juist steeds meer hun religie/ideologie principiëler willen naleven?
.
- vegan-revolution
- Superposter
Er zijn zeker wel stromingen die men tot de islam rekent en waar gematigder opvattingen heersen. De aanhang van dat soort stromingen is op de totale moslimbevolking echter zeer marginaal. Het komt het er bij dat soort stromingen op neer dat men afstand neemt van allerlei officiële islamgeschriften. Eigenlijk zijn die stromingen dus op weg om alles wat islamitisch is achter zich te laten. Bovendien worden deze stromingen ernstig bedreigd door "ware moslims".
Meestal is een zogenaamde gematigdheid (in wat zij officieel aanhangen) bij moslims een façade. Dat wil uiteraard niet zeggen dat al die moslims in de praktijk gewelddadig zijn. Wel steunen ze vaak geweld die door andere moslims wordt uitgeoefend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat 73% van de moslims in Nederland zeggen ISIS een prima zaak te vinden. En dan zijn het alleen nog maar de moslims die zich niet "hoeden voor ongelovigen", zoals dat zo mooi in de Koran staat, hetgeen neerkomt op niet de waarheid tegen ongelovigen hoeven te spreken.
Meestal is een zogenaamde gematigdheid (in wat zij officieel aanhangen) bij moslims een façade. Dat wil uiteraard niet zeggen dat al die moslims in de praktijk gewelddadig zijn. Wel steunen ze vaak geweld die door andere moslims wordt uitgeoefend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat 73% van de moslims in Nederland zeggen ISIS een prima zaak te vinden. En dan zijn het alleen nog maar de moslims die zich niet "hoeden voor ongelovigen", zoals dat zo mooi in de Koran staat, hetgeen neerkomt op niet de waarheid tegen ongelovigen hoeven te spreken.
-
DiMensie
Dat is niet overeenkomstig mijn ervaring maar dat is uiteraard slechts anekdotisch, temeer daar ik, los van religie/afkomst/ras mensen die (dreigen met) geweld uit mijn vrienden/kennisenkring weer. Heb je cijfers en of een link die zulks aantonen:vegan-revolution schreef:Er zijn zeker wel stromingen die men tot de islam rekent en waar gematigder opvattingen heersen. De aanhang van dat soort stromingen is op de totale moslimbevolking echter zeer marginaal.
hoe de aanhang qua stromingen binnen de islam in Nederland verdeeld is?
Ik weet dat de Islam voorschrijft dat het de plicht is van iedere Moslim om onderdak en verzorging te verlenen aan (voortvluchtige/gewonde) Jihadstrijders als een soort van 'vervangende dienstplicht' als men zelf verkiest niet actief deel te nemen aan de JihadWel steunen ze vaak geweld die door andere moslims wordt uitgeoefend.
.
-
DiMensie
Nou breekt mijn klomp toch helemaal,
zet die mannen dan hier in Nederland in tegen de terugkerende Syriëgangers:
als dat goed geregeld is kan men altijd nog wat verder over de grens kijken
.
Laat onze overheid eerst maar voorkomen dat Islamitische extremisten hier teveel invloed krijgen,NOS schreef:
Mogelijk weer missie Afghanistan
Update: maandag 23 jun 2014, 14:02
Het kabinet overweegt om 100 tot 150 militairen naar Afghanistan te sturen voor de training van Afghaanse agenten en militairen. Ze maken deel uit van de NAVO-missie "Resolute Support", die in totaal uit 12.500 man zal bestaan.
De Nederlanders zouden volgend jaar in Mazar-I-Sharif op een Duitse basis worden gelegerd en door de Duitsers moeten worden beschermd. Het kabinet wil nog niets over de missie kwijt.
Met de missie wil de NAVO voorkomen dat islamitische extremisten de macht overnemen als de 50.000 man tellende ISAF-missie aan het eind van het jaar helemaal is vertrokken.
Bron
.
-
siger
Zeer juist. Al die "humanitaire missies" zijn slechts een dekmantel voor eigenbelang. Laat elk land eens op de eigen winkel letten. Zowel op het gebied van manschappen als van wapens.DiMensie schreef:Nou breekt mijn klomp toch helemaal,
Laat onze overheid eerst maar voorkomen dat Islamitische extremisten hier teveel invloed krijgen,NOS schreef:
Mogelijk weer missie Afghanistan
Update: maandag 23 jun 2014, 14:02
Het kabinet overweegt om 100 tot 150 militairen naar Afghanistan te sturen voor de training van Afghaanse agenten en militairen. Ze maken deel uit van de NAVO-missie "Resolute Support", die in totaal uit 12.500 man zal bestaan.
De Nederlanders zouden volgend jaar in Mazar-I-Sharif op een Duitse basis worden gelegerd en door de Duitsers moeten worden beschermd. Het kabinet wil nog niets over de missie kwijt.
Met de missie wil de NAVO voorkomen dat islamitische extremisten de macht overnemen als de 50.000 man tellende ISAF-missie aan het eind van het jaar helemaal is vertrokken.
Bron
.
Dan zou je ook geen SIRI militanten hebben die Irak onder de voet lopen in US-humvees.
- vegan-revolution
- Superposter
Inderdaad. Al worden bepaalde daarmee samenhangende krachten wel gevoed vanuit het buitenland (o.a. oliedollars). Dus er is wel enige samenhang tussen wat er hier en "ergens ver weg" gebeurt. Daar hoeven we niet blind voor te zijn. Nog afgezien van wat wij hier reëel kunnen betekenen voor mensen wiens mensenrechten "ergens ver weg" ernstig worden geschonden.DiMensie schreef:Laat onze overheid eerst maar voorkomen dat Islamitische extremisten hier teveel invloed krijgen,
.
Helemaal waar, maar die voeding komt meer uit landen als Saoedi Arabie of Qatar, onze beschaafde olievrienden die de dollars gebruiken om hun middeleeuwse gedachtegoed te verspreiden. Het indammen daarvan zal veel meer effect hebben dan een missie in Afghanistan.
Het lijkt me dat inmiddels weg is aangetoond dat een "humanitaire missie" de voedingsbodem voor terrorisme niet wegneemt, Afghanistan zelf is het beste voorbeeld.
Het lijkt me dat inmiddels weg is aangetoond dat een "humanitaire missie" de voedingsbodem voor terrorisme niet wegneemt, Afghanistan zelf is het beste voorbeeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
DiMensie
.
Zo kan het gelukkig ook:

Zo kan het gelukkig ook:
Moslims protesteren tegen jihadisme
Update: zondag 29 jun 2014, 16:46
In Den Haag hebben zo'n 250 moslims gedemonstreerd tegen het geweld in het Midden-Oosten en Irak. Zij hielden een stille tocht tegen jihadisten, ook in Nederland, die geweld verheerlijken.
"Ronselaars hebben een vrijbrief om hun ideologie te verspreiden en jongeren te hersenspoelen om haat en verderf te zaaien, in Nederland en wereldwijd", staat in een verklaring van de demonstranten.
Er liepen voornamelijk sjiitische moslims mee. De betogers riepen het parlement en het kabinet op om steun aan terreurorganisaties als ISIS en al-Qaida strafbaar te maken.
Bron
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het zou mij groter deugd doen als Soenieten demonstreerden tegen ISIS en Shiieten tegen de politiek van Iran. Dat ieder in zijn eigen belang handelt, is weliswaar beter dan als sommigen in niemands belang handelen, naar wie moreel handelt, dient ook in het belang van anderen te handelen. dat heb ik bij betogende moslims nog niet vaak gezien.DiMensie schreef:.
Zo kan het gelukkig ook:
Moslims protesteren tegen jihadisme
Update: zondag 29 jun 2014, 16:46
In Den Haag hebben zo'n 250 moslims gedemonstreerd tegen het geweld in het Midden-Oosten en Irak. Zij hielden een stille tocht tegen jihadisten, ook in Nederland, die geweld verheerlijken.
"Ronselaars hebben een vrijbrief om hun ideologie te verspreiden en jongeren te hersenspoelen om haat en verderf te zaaien, in Nederland en wereldwijd", staat in een verklaring van de demonstranten.
Er liepen voornamelijk sjiitische moslims mee. De betogers riepen het parlement en het kabinet op om steun aan terreurorganisaties als ISIS en al-Qaida strafbaar te maken.
Bron[/quo
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
Inderdaad, Peter. Dit plaatst het voorbarige gejuich van Dimensie weer in het juiste perspectief.