Er wordt uiteraard druk gereageerd. Dit keer een twitter conversatie tussen een godvrezende theoloog met de naam Paas, bekend van het boekje waar geen bewijzen in staan voor een god. En een seculiere theoloog die sommige freethinkers wel kennen namelijk Tjerk Muller. Dit gesprek zet ik hier neer om de teneur even weer te geven. De gelovigen willen in het antwoord een echte god en geen conversatiemodel dat gaat oplichten als mensen aardig voor elkaar zijn.
Lucas Blijdschap @LucasBlijdschap 1 jun.
Professor, bestaat God? - Wetenschap - TROUW http://s.trouw.nl/3664656" onclick="window.open(this.href);return false; via @Trouw_Online
Stefan Paas @StefanPaas 1 jun.
@LucasBlijdschap @Trouw_Online @tasmedes Hij ging te rade bij 3 atheïstische theologen en kwam tot de conclusie dat God niet bestaat. Tja.
Tjerk Muller @TjerkMuller 1 jun.
@StefanPaas Dat God niet bestaat "als almachtige bovenbaas". 'God' is hier een chiffre voor het onbevattelijk mysterie in het universum. 1/2
@TjerkMuller Vast. Maar ik ga ook niet pontificaal leuteren over zwarte gaten, omdat ik een populair boekje heb gelezen @Trouw_Online
@StefanPaas Ik bespeur enige irritatie over dat stuk...
@TjerkMuller Natuurlijk. Komt er een keer een fundamentele vraag v zo'n jochie & dan deze flauwekul...
@StefanPaas Volgens mij is het geen flauwekul. Gewoon een theologie die jou niet bevalt.