"De wreedheid van het Atheisme"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: "De wreedheid van het Atheisme"

Bericht door HenkM »

HankS schreef:
pallieter schreef:Albrecht,

Ben je bereid dit boek te lezen? Is geschreven door een extreem intelligent man maar je kan natuurlijk steeds je eigen conclusies vormen. Toch raad ik je aan zeker ook eens de andere kant te aanhoren.

http://www.jeanpaulvanbendegem.be/tot%2 ... igheid.pdf
Bedankt Pallieter, dot zou iedereen een keer moeten lezen die in deze materie geïnteresseerd is.
Ik ben het daar niet mee eens.
De toevoeging van super intelligente schrijver (wat voor een kwalificatie is dat?) zegt eigenlijk al genoeg.
Hij gaat al in het voorwoord in de fout met Stephen Hawkins. Maar nog meer met, en dan houdt het voor mij op: "het gezegde god bestaat" is onzin, maar "god bestaat niet" eveneens!! Hij maakt er een Gordiaanse knoop van, die á lá Alexander ontward moet worden: GELUL
Het moet duidelijk zijn dat één van die uitspraken waar is.
Dit geschrift is voor mij niets anders dan een oefening in debatteren volgens bepaalde (school) regels.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Verder lezen Henkm, wordt het heel wat duidelijker.

En net omdat ie geen antwoord geeft op onbeantwoordbare zaken maakt dat ik hem toch wel intelligent durf te noemen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Albrecht Yorck schreef: Alle kritische bemerkingen zijn welkom, als ze op een respectvolle manier gebracht worden.
Van de site godsbewijzen.be:
"Het atheïsme is leugenachtige waanzin"
Dus dat is, volgens Albrecht, een respectvolle, kritische bemerking.

Past aardig in mijn beeld dat fundamentalistische christenen goed zijn in anderen neersabelen maar andersom altijd hameren op respect.
Laar maar zitten, onderhand weten we wel waar godsdienstwaanzin toe kan leiden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

HankS schreef: http://www.jeanpaulvanbendegem.be/tot%2 ... igheid.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt Pallieter, dot zou iedereen een keer moeten lezen die in deze materie geïnteresseerd is.
Ja, al is het maar om vervolgens verder te gaan in het werk van Balagangadhara. Waar hij enkele keren naar verwijst en die mij dus totaal onbekend was. Ben jij bekend met deze auteur?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef:

Past aardig in mijn beeld dat fundamentalistische christenen goed zijn in anderen neersabelen maar andersom altijd hameren op respect.
De stelling daagt in ieder geval uit en de auteur mag op deze site best een topic starten met deze titel en dit gaan verdedigen. En dan vraag ik mij af of hij hier toe in staat is?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Dat beloof ik schreef:
Albrecht Yorck schreef: Alle kritische bemerkingen zijn welkom, als ze op een respectvolle manier gebracht worden.

Dit is dan ook precies de reden dat gelovigen zo graag die vrijheid van meningsuiting beperkt willen zien :D
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

pallieter schreef:Verder lezen Henkm, wordt het heel wat duidelijker.

En net omdat ie geen antwoord geeft op onbeantwoordbare zaken maakt dat ik hem toch wel intelligent durf te noemen.
durf is daar wel voor nodig, ja.

Ik laat dit onzinnige topic (vanwege de oorsprong) verder voor wat het is.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Henkm,

Lees het boek eerst voor je zulke commentaar geeft. Besef even dat dit een wetenschappelijk boek is waar de conclusie niet thuishoort in het voorwoord.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie