ex-moslim
Moderator: Moderators
Re: ex-moslim
ja maar goed, ik snap dan niet dat jij je nog zo gebonden aan hem voelt, alsof het huwelijk niet klaar is... het is dus wel klaar, zelfs volgens de islam. Dat er nog andere dingen spelen zoals je kind en zo, dat snap ik wel. Maar dat hij jou nog wil dat is zijn probleem, jij wil het toch niet meer?
- misslovely
- Geregelde verschijning
tja, hoe krijg ik hem weg?petals schreef:ja maar goed, ik snap dan niet dat jij je nog zo gebonden aan hem voelt, alsof het huwelijk niet klaar is... het is dus wel klaar, zelfs volgens de islam. Dat er nog andere dingen spelen zoals je kind en zo, dat snap ik wel. Maar dat hij jou nog wil dat is zijn probleem, jij wil het toch niet meer?
Hij is niet bepaald een rustige man.k
en als hij kwaad wordt, wordt hij agressief
da's een andere zaak en een lastige situatie... hierover moet je denk ik echt deskundig advies inwinnen. Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen naar iemand die hier meer vanaf weet, en die je verder kan helpen. Ik weet niet hoe dat alles in België is geregeld.
Nogmaals; jij hebt niets met de islamitische wet te maken...en.... jij bepaalt of je zijn "bezit" bent of niet.misslovely schreef:nee, ik ben niet getrouwd maar volgens mijn man wel (ik zeg mijn man want ben dat al 1,5 jaar gewoon) en zolang hij denkt dat we getrouwd zijn blijf ik zijn vrouw.
Het is ook iets psychiologisch. Als we niet islamitisch gescheiden ben, ga ik altijd het gevoel hebben dat ik zijn bezit blijf.
In Nederland zijn instanties die vrouwen in deze situatie helpen.Verhuizen is echt moeilijk..
Ik werk niet en kan niet werken door mijn ziekte.
Na 5 jaar wachten woon ik sinds 2 jaar in een sociale woning.
Een gewone privé woning kan ik niet betalen, ben zelfs uit mijn vorig appartement gezet omdat ik de huur niet meer kon veroorloven. Heb dan ook nog veel schulden van vroeger die ik op mijn eentje mag afbetalen.
Als ik verhuis, dan moet ik terug privé huren en dat gaat niet.
En je moet 3 jaar ergens wonen voor je een sociale woning kunt aanvragen. En dan nog jaaaren wachten.
Bij familie kan ik ook niet terecht.
En zolang ik in Belgie blijf wonen, kan hij me overal vinden.
We hebben een kind samen en heb geen recht om hem te beletten zijn kind te zien.
Is dat in België niet?
Het is namelijk niet meer zo dat vrouwen bij hun man moeten blijven omdat ze anders geen dak boven hun hoofd hebben.
Tegenwoordig blijven vrouwen alleen nog maar wanneer ze dat zelf willen.
Het is toch overduidelijk dat hij je alleen maar aan het treiteren is.Nu daarnet heeft hij weeral eens gezegd dat hij niet wilt scheiden, dat hij zelfs denkt aan een tweede vrouw omdat ik hem toch geen liefde kan geven.
Ik snap je echt niet hoor.
Ik ga liever in een kartonnen doos onder de brug wonen dan 1 minuut langer bij zo'n man.
Je hebt helemaal niets met de islam te maken.Dat is zo in de islam hé, het leven voor de vrouw is een gevangenis.
Daarom dat ik er zo een afkeer van ben ga krijgen.
Als ik die mannen hier naar de moskee zie stappen gaat mijn haar al recht staan.
Aan alles wat de islam vertegenwoodigd begin ik meer en meer een hekel te krijgen en dat is te danken aan mijn man. En dat is toch het enige voordeel van hem te leren kennen lol
Ik snap dus niet waar je je druk om maakt.
Petals,
Wat moedig dat u uw besluit genomen heeft aantal jaar geleden!
Wat is uw afkomst als ik vragen mag?
Wat moedig dat u uw besluit genomen heeft aantal jaar geleden!

mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of Petals dit nog leest. De laatste post was uit 2011.freedomxx schreef:Petals,
Wat moedig dat u uw besluit genomen heeft aantal jaar geleden!![]()
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik zag net toevallig dat haar laatst bezocht 28 mei 2014 is om 21:44 haha. Hoop dat ze nog leestdikkemick schreef:Ik weet niet of Petals dit nog leest. De laatste post was uit 2011.freedomxx schreef:Petals,
Wat moedig dat u uw besluit genomen heeft aantal jaar geleden!![]()
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik hoop het ook en dat ze ooit weer terug komt. Ze heeft een hoop kennis en ervaring.freedomxx schreef: Ik zag net toevallig dat haar laatst bezocht 28 mei 2014 is om 21:44 haha. Hoop dat ze nog leest
We missen haar!
Born OK the first time
Kan ik best begrijpen haha! Hoop t ook.Rereformed schreef:Ik hoop het ook en dat ze ooit weer terug komt. Ze heeft een hoop kennis en ervaring.freedomxx schreef: Ik zag net toevallig dat haar laatst bezocht 28 mei 2014 is om 21:44 haha. Hoop dat ze nog leest
We missen haar!