Het nieuwe platform Bewust Moslim.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Het nieuwe platform Bewust Moslim.

Bericht door Cluny »

Na wat korte nieuwsberichten op internet kwam ik 2 langere stukken tegen over de "islamitische dodenherdenking" van 4 Mei.
Deze dodenherdenking is gekaapt door in Nederland verblijvende moslims en deze alternatieve dodenherdenking 2014 gaat plaatsvinden in een moskee in Hilversum.
Link1 Katholiek Nieuwsblad

Link2 Carel Brendel.

Een in Nederland opererend naar moslimclubje, het nieuwste wapenfeit dus een schaamteloos misbruik van de dodenherdenking van 2014 voor de Palestijnse zaak.

Islamisering van Dodenherdenking tot anti-Israëlpropaganda.
Afbeelding

Wat ik er zelf van vind staat in de laatste regels van het bericht van link1.
Laten we 4 mei liever zuiver houden: een herdenking van hen die vielen in '40-'45 als historische slachtoffers van de vijanden en bezetters van ons vaderland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Het nieuwe platform Bewust Moslim.

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef: Wat ik er zelf van vind staat in de laatste regels van het bericht van link1.
Laten we 4 mei liever zuiver houden: een herdenking van hen die vielen in '40-'45 als historische slachtoffers van de vijanden en bezetters van ons vaderland.
Volgens mij was "ons vaderland" niet hetgeen waar deze "vijanden" tegen streden. Integendeel het waren zelf vervente nationalisten, die voor hun "vaderland" streden. De herdenking is niet bedoeld voor de slachtoffers (die er toch niets meer van merken) maar voor onszelf, opdat wij leren dit soort ellende naar de toekomst voorkomen. In die toekomst is de strijd - voor of tegen - Israel ook iets waarvan we willen dat het geen slachtoffers maakt. Alleen is daar minder duidelijk, wie de slechterikken zijn, en al helemaal niet wie de "goeden" zijn. Dat is dan ook de reden waarom je dergelijke conflicten inderdaad buiten de herdenking moet houden. Ondertussen is het zinvol om die herdenking te gebruiken om te voorkomen dat die conflicten in de toekomst ook op dergelijk manier - waar of wanneer of door wie dan ook - herdacht moeten worden. als voorbeeld van wat er allemaal geweldig verkeerd kan gaan.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Peter van Velzen schreef: Dat is dan ook de reden waarom je dergelijke conflicten inderdaad buiten de herdenking moet houden.
Dat is niet de reden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Joh, maar Cluny, wist je dan niet dat we het redden van joden aan de islam te danken hebben? Zie maar :

Moslims tijdens WOII hebben veel joden gered van de Nazi's

Dat moeten we beslist herdenken hoor!

En : je weet toch ook dat islam "vrede" betekent (het "bewijs" daarvoor vinden we immers dagelijks in moslimlanden) ?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Zo'n sessie op 4 mei houden als "alternatieve" dodenherkenning lijkt me een provocatief opzetje om vooral veel aandacht te genereren. En dat werkt dus. Deze manier van opereren lijkt op wat Geert Wilders doet.

Les extremes se touchent.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
Peter van Velzen schreef: Dat is dan ook de reden waarom je dergelijke conflicten inderdaad buiten de herdenking moet houden.
Dat is niet de reden.
Niet jouw reden wellicht. Je hebt jouw reden trouwens nog niet genoemd. . . .
Ik wens u alle goeds
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dit is niet de juiste definitie van de Nationale Dodenherdenking.
De schrijver van dit stuk weet dus zelf ook niet echt waar hij het over heeft, of stelt het bewust verkeerd voor (ik vermoed overigens het laatste).
De juiste is:
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

De dodenherdenking is een aantal jaar geleden officieel uitgebreid naar herdenking van alle Nederlandse slachtoffers van oorlogshandelingen na WO II, en waar dan ook ter wereld, waar zij naartoe uitgezonden werden.
Dat beloof ik schreef:
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Even de link naar de officiele tekst erbij
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... 4-mei.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat dus uitsluitend om de herdenking van gevallen Nederlanders.
Niet om alle mensen op de hele wereld, die in hun strijd tegen bezetters en andere vijanden, het leven lieten.

Als we deze specifieke dodenherdenking dus zuiver willen houden, dan mogen alle Nederlandse (dus met Nederlands paspoort) moslims bijv. oa. Afghanistan-gangers, die in naam van Nederland daar hun familie, vrienden en mede soldaten verloren hebben in de strijd tegen de extremistiche moslims aldaar, en in alle andere landen waarheen ze gezonden werden, hier hun dodenherdenking houden op 4 mei.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dus Nederlandse jihadisten die in Syrie sneuvelen kunnen we ook herdenken op 4 mei
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Daar heb je een punt.
Toch weet ik dat niet.

De definitie is van de Rijksoverheid.
Omdat zij niet namens Nederland daarheen gegaan zijn is het een privé kwestie, die je kunt inkleuren naar je eigen politieke smaak.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Omstreden holocaustherdenking Hilversum gaat door.
De omstreden herdenking van de zogenoemde schaduwholocaust tijdens de nationale dodenherdenking op 4 mei in Hilversum gaat gewoon door. Dat meldt het platform Bewust Moslim woensdag. Het evenement vindt alleen niet plaats in de moskee Al-Amal. Waar het 'symposium aangaande de etnische zuivering van Palestina' wel wordt gehouden, is nog niet bekend.
Facebook info.
Moslimbekeerling v.d. Ven op Facebook.
Ik zat te wachten op deze stap: de lezing die ik op 4 mei in Hilversum zou geven over de etnische zuivering van Palestina, wordt onder druk van de gemeente Hilversum (na 40 klachten van de Zionistische lobby) afgelast
Zie ook deze Telegraaf link.
Een goede samenvatting in de laatste seconden van de video.
Dit soort dingen moeten ze van afblijven.
Het laatste nieuws dus over wapenfeit nummer 2 van het islamclubje "Bewust Moslim".
.
.
Over het eerste belangrijke wapenfeit van deze moslimclub, de georganiseerde klopjacht op de daders van de brute niqaabaanval in Eindhoven heb ik verder geen nieuws gevonden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik neem aan, dat het niet bij de wet verboden is in de moskee een lezing te houden over dit onderwerp.

Dit roept direct een paar vragen op.
Hoeveel heeft men, bij monde van de burgemeester, moeten aandringen om deze lezing voorbij te laten gaan?
Hoeveel volgelingen heeft dit clubje?
Hoeveel volgelingen heeft Abdul Jabar?
Hoeveel medestanders zijn er dus onder de moslims?

Het lijkt niet veel, als het er op aan komt.
Deze moskee in Hilversum is niet zo extremistisch, omdat ze bijna gelijk overstag gaan.
Je kunt het niet alleen op schijnheiligheid gooien, om maar even een term te gebruiken die bij veel moslims op fora voor in de mond ligt.

De lezing zal zeker doorgaan vlg. Abdul, maar het wordt wel kort dat om een andere geschikte lokatie te vinden, die dit 4 mei zal toestaan, zeker nu dit in het nieuws is.
Als een beheerder van een lokatie gevonden wordt, die hierin wil meegaaan, zal die meteen getekend hebben voor zijn mening.

Is er iemand die moslims goed kent of zo thuis op een Islamitisch forum om een indruk te krijgen hoe de forummers erover denken?
Ik weet het, dat is geen doorsnee mening.
Militante mensen met hun militante meningen posten altijd het meest en krijgen altijd de meeste aandacht.
En dan vooral nu, zal het wel weer een handvat zijn, voor veel kort door de bocht denkers, om de vrije meningsuiting in Nederland te betwisten en de toestand in Israel te bespreken, zodat je toch ook weer een vertekend beeld krijgt.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Dit is weer zo'n klein clubje oproerkraaiers die goed weten hoe je de publiciteit kan halen. Veel te veel eer voor zo'n marginaal iets.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Je kunt ook wel heeeeeel lange tenen hebben.

Gebruik 4 mei voor je persoonlijke gevoelens in dit opzicht. Maak je niet druk om wat anderen op die dag ook organiseren.

Bedenk, maar dat zullen er maar weinig zijn, ben ik bang voor, zoals Peter het verwoorde: dat oorlog alleen maar slachtoffers kent. (Nu met de Oekraïne een zeer actueel punt!)
Dat ook, zelfs als je het goed bedoelt, er toch duizenden slachtoffers kunnen vallen (Sbrenica?).

En vooral, zoals ook al eerder opgemerkt: geef de provocateurs niet de aandacht die ze niet verdienen.
Negeren is hier de boodschap, lijkt me.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wapenfeit nummer 2 sluit ik af met deze link naar Facebook.
Een daverend succes volgens eigen zeggen.
Ik verwacht dat het wel even zal duren voor een derde actie van deze "bewuste moslims" wordt gestart.
Met het lezen van de laatste berichten en wat reacties van deze collabomoslims heb ik het wel weer even gehad met deze in Nederland opererende islamclub.
De pamfletten en filmpjes en andere anti-Israëlgedoe en anti-Nederlandgdoe op de facbookpagina laat ik voorlopig links liggen.
Plaats reactie