Hoewel ik het met je eens ben op het de andere vlakken zie ik hier nog een gaatje in je theorie.Fjedka schreef: Stel nu, for arguments sake, dat er een chemicus zou bestaan in een andere ruimte/tijd die in zijn erlenmeyer ons universum brouwde. Die chemicus zou tenminste nog ergens kunnen bestaan, zij het in een ander universum. Elk contact tussen die chemicus en het voortbrengsel van zijn brouwsel is echter godsonmogelijk. Voor geëvolueerde entiteiten in zo'n gebrouwd universum is het ook in dat vergezochte geval alsof hun brouwer niet bestaat.
Wat nu als we niet een ander universum nemen, maar een andere dimensie die wij niet kunnen waar nemen, gezien wij enkel 4 dimensies waarnemen.
Even een simpel voorbeeld: Neem een platte soort vis die zich tussen 2 platen kan bewegen die ongeveer zijn dikte hebben. Hierdoor kan de vis alleen heen en weer, niet op en neer. Dit maakt dat de vis zich voorstelt (er even vanuit gaande dat de vis denkt) dat er 3 dimensies zijn: lengte, breedte en tijd. Degene die dit krappe aquarium heeft gemaakt bevind zich gewoon in ons bekende 4 dimensionale stelsel. Ook heeft diegene de mogelijkheid het uit elkaar te nemen en zo in contact te komen met de vis.
Mijn punt is: Een schepper kan zich theoretisch in een 5e dimensie bevinden zonder dat wij het doorhebben maar zou daadwerkelijk contact kunnen leggen.