De 3e wereldoorlog.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: De 3e wereldoorlog.

Bericht door doctorwho »

:)
Koningin Elizabeth had toespraak klaar voor Wereldoorlog III
De Britse regering had een toespraak klaar liggen voor als een Derde Wereldoorlog zou uitbreken. In de speech had koningin Elizabeth in 1983 het volk moeten waarschuwen voor de 'gruwelen' die zouden komen.
Afbeelding

Dat blijkt uit regeringsdocumenten die donderdag zijn vrijgegeven, zo meldden verschillende Britse media.
In het script voor een televisietoespraak waarschuwt de koningin het Britse volk zich goed voor te bereiden op de zware tijd die het land te wachten zou staan. Het staatshoofd zou in de speech spreken over de 'derde strijd om vrede en vrijheid in één eeuw'.
In de fictieve uitzending zou de Britse koningin spreken over trots en het verdriet spreken, die zij voelde toen haar vader, koning George VI, het land toesprak toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak. "Nooit had ik gedacht dat deze zware taak ooit de mijne zou worden."
Oefening
In 1983 hield de Britse regering een grootschalige oefening, Wintex-Cimex, waarvoor onder andere deze toespraak werd geschreven. De speech is nooit opgenomen en volgens Britse media is het maar de vraag of de koningin de tekst ooit gezien heeft.
De toespraak werd geschreven tijdens één van de zwaarste periodes van de Koude Oorlog. Ronald Reagan, die destijds president van de Verenigde Staten was, beschreef de Sovjet-Unie als een kwaadaardig heerschap. In verschillende Europese landen werden kruisraketten geplaatst.
Door een nieuwe regeling, waarbij regeringsdocumenten ouder dan 20 jaar openbaar moeten worden gemaakt, zijn de speech, en de plannen van de regering donderdag bekend gemaakt.
Door: NU.nl
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Ja, als ik even wat mag opmerken: een Derde Wereldoorlog is ook wat volgens het Christendom zal plaatsvinden in de Eindtijd (bijvoorbeeld volgens deze bron: http://www.the-end.com/nederlands/DeGep ... eEindtijd/" onclick="window.open(this.href);return false;). Dus als je het zo bekijkt, zou het dan kunnen dat het Christendom dan tóch de waarheid verkondigd? (Ja, ik weet het, ik ben iemand die heel snel bang is en heel snel paniek zaait, maar daar kan ik ook niks aan doen). :roll: Maar hoe moeten we dit als atheïsten dan verklaren???
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Jinny

Bericht door Jinny »

Gewoon niet.
Het christendom heeft net zoveel gelijk als de hond van de buurvrouw.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Jin schreef:Gewoon niet.
Dus dan denkt u dat er ook geen Derde Wereldoorlog uit zal breken, of begrijp ik het dan verkeerd?
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Er zijn zoveel religies die een eindtijd voorspellen, het christendom is daar echt niet uniek in. Misschien moest je je wat minder blindstaren op één godsdienst die hier toevallig enige populariteit geniet.

Als het om voorspellingen gaat, heb je alleen wat aan keiharde feiten en vooral data. Zodra het christendom voorspelt dat wereld vergaat op 28 september 2153 om 14.56 uur en dat gebeurt ook daadwerkelijk, dan heb je er pas wat aan. Niet dat slappe geneuzel in de trant van 'velen zullen ten onder gaan in een poel van vuur' of dat soort nietszeggende nonsens - dat is geen voorspelling.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Doppelganger schreef:Er zijn zoveel religies die een eindtijd voorspellen, het christendom is daar echt niet uniek in. Misschien moest je je wat minder blindstaren op één godsdienst die hier toevallig enige populariteit geniet.
Ja, dat klopt helemaal. Nee, ik vraag dit meer omdat ik jarenlang in het Christendom gelooft heb en ik me soms nog afvraag of het misschien niet tóch waar is...
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Tja, ik zou het ook fijn vinden als uiteindelijk toch blijkt dat het allemaal waar is en ik niet jarenlang voorgelogen ben. Ik begrijp je wel, maar ik denk dat je gelukkiger wordt als je dat 'wat als'-gevoel van je af weet te schudden. Het vreet energie en de kans dat je een antwoord krijgt op je vraag is behoorlijk klein.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Lucy schreef:
Jin schreef:Gewoon niet.
Dus dan denkt u dat er ook geen Derde Wereldoorlog uit zal breken, of begrijp ik het dan verkeerd?
Zelfs als er een derde wereldoorlog uitbreekt, heeft dat niets met de bijbel te maken.
De bijbel schiet vaker mis dan raak.
Een klok die stilstaat wijst toch twee keer per dag de goede tijd aan, maar dat maakt nog niet dat je een goede klok hebt.
Al kan je die keren dat ie de goede tijd aanwijst natuurlijk flink uitvergroten, en roepen: "Zie je wel?"
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Even een TB:

Rusland wil derde wereldoorlog

“Rusland wil de Derde Wereldoorlog ontketenen door Oekraïne militair en politiek te bezetten, en een conflict te creëren dat zich over de rest van Europa zal verspreiden”, aldus de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek vanochtend tegenover zijn regering.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/25/pre ... ntketenen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Apart om te lezen dat dit topic meer gaat over financiële problemen en over Syrië en de moslimwereld. Nu ligt de bal in het voormalig oostblok en bij Rusland.

Hoe reëel achten wij nu een conflict dat Europa aangaat?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Deze nieuwe "koude oorlog" tussen niet-moslimlanden zal vooral de islamisten in de kaart spelen. Zolang Rusland en het Westen met elkaar bakkeleien kan de gestadige genocide op niet-moslims in moslimlanden gewoon door blijven gaan. Zowel Rusland als het Westen zullen niet in durven te grijpen uit angst voor een zet van de tegenstrever. Dit gezegd hebbende sluit ik niet uit dat Rusland nog wel eens onverwachts uit de hoek zou kunnen komen. Voorlopig voorzie ik een wereldwijd oprukkend islamisme dat nergens ter wereld substantieel bestreden zal worden. Het enige dat voorlopig wèl bestreden zal worden is "islamofobie".
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Als er al oorlogshitsers zijn, dan zijn dat vooral de groepen die op de achtergrond opereren; vooral in de VS en het Verenigd Koninkrijk. Helaas hebben politici in Nederland te weinig ruggegraat om daar niet aan mee te werken.

Bij iedere misdaad (oorlog) hoort ook vooral een aanleiding (propaganda) en een motief (Geld, macht, olie, gas)

Het is duidelijk dat wat er in de Oekraïne gebeurd is, door westerse machten in scene is gezet.

Rusland kan alleen maar achteraf reageren.

Wij worden in Nederland ook voorgelogen.

Volgens de media zijn alle tanks van de Koninklijke Landmacht buiten dienst gesteld en verkocht.
En wat verschijnt er op een open dag van de Landmacht ergens in Brabant.. Een Leopard tank die een autowrak vermorzelt.. Ra ra politiepet! :^o :^o [-X
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ryan schreef:
Het is duidelijk dat wat er in de Oekraïne gebeurd is, door westerse machten in scene is gezet.
Voor jou blijkbaar wel, voor ons niet. Ga je dat uitleggen (met bewijzen), of voel je dat met je onderbuik?
Ryan schreef:Volgens de media zijn alle tanks van de Koninklijke Landmacht buiten dienst gesteld en verkocht.
En wat verschijnt er op een open dag van de Landmacht ergens in Brabant.. Een Leopard tank die een autowrak vermorzelt.. Ra ra politiepet! :^o :^o [-X
Gohh, hebben ze er nog een bewaard? We zullen misschien ook nog wel ergens een Starfighter hebben, of een Sherman tank.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Die Sherman staat hier ongeveer 8 Km hemelsbreed vandaan....
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ryan schreef:Het is duidelijk dat wat er in de Oekraïne gebeurd is, door westerse machten in scene is gezet.
Als dat zo duidelijk is, kan je dat vast onderbouwen.
Bronnen graag!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Prognose:

Rusland neemt alles ten oosten van de Dnjepr. NAVO stelt sancties in en daar blijft het bij.
Know your geopolitics.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Plaats reactie