De warmte die je terugkrijgt is voor verreweg de meeste mensen heel belangrijk, inderdaad. Maar ik vind dat een koe ook heel gezellig kan zijn, en toch zijn er heel weinig tot geen mensen die een koe als 'huisdier' (dus als hobby) hebben. En bij varkens is dat, zover ik weet, ook heel weinig. Ik persoonlijk heb het nog maar één keer meegemaakt, bij kennissen van ons.HenkM schreef:
Dat is meestal een gevoelskwestie.
Huisdieren zijn er voor het gezelschap. De warmte die je terugkrijgt. Een soort familieband creërend.
Natuurlijk zijn er overlappende gebieden: konijn is voor de fok/kerstslacht, maar is nu vaker een huisdier.
Varkens schijnen ook prima huisdieren te zijn.
Ja, maar gelukkig komt dat, als ik het goed heb, in Nederland niet voor. Althans, niet legaal. Toevallig mogen mensen vanaf een tijdje geen exotische huisdieren meer hebben in Nederland, als ik me niet vergis. Maar zover ik weet is er nog één extreem geval wat (nog) wel mag: meervallen die wel 1.80 cm kunnen worden!!! Waar moet je die toch onderbrengen???HenkM schreef: Aan de andere kant worden er ook apen en andere wilde dieren in huis genomen. Dat zie ik meer als ego-tripperij.