'Moslims mogen absoluut niet naar Mars'

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: 'Moslims mogen absoluut niet naar Mars'

Bericht door HenkM »

Vilaine schreef:We beginnen weer melig te worden. En aangezien nergens staat dat de hemel op Mars ligt, inmiddels ook off topic.

Een beschrijving van de moslimhemel is wel op internet te vinden. Het is mij een raadsel, waarom vele moslims in een dergelijke sterk op lichaam en (wel)lust gebaseerde plek geloven.
iets dat in het dagelijks leven verboden is, of streng gereglementeerd, is altijd een worst voor de toekomst.

Ook geen wonder dat juist Arabieren opgewonden raken van een haardos, of zelfs een enkel. Het wordt ze met de paplepel ingegoten dat ze daar opgewonden van behoren te worden. Het staat in de bijbel, nietwaar?

Het geeft wel aan hoe hypocriet hun levensvoorstelling is.

Vergelijkbaar, maar off topic:
als je wel eens Scandinaviërs hebt meegemaakt buiten hun land dan is het goed merkbaar dat die niet tegen drank kunnen. Gewoon omdat het 'thuis' sterk ontmoedigd wordt.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Draken

Bericht door Draken »

HenkM schreef:Vergelijkbaar, maar off topic:
als je wel eens Scandinaviërs hebt meegemaakt buiten hun land dan is het goed merkbaar dat die niet tegen drank kunnen. Gewoon omdat het 'thuis' sterk ontmoedigd wordt.
Ik heb nog niet gemerkt dat dat een beletsel is om hamrende stiv te worden hoor, en zowel Denemarken als Zweden staan nog boven Nederland in verbruik.

Maar Skandinaviers op bijvoorbeeld de Vierdaagse zijn vaak jonge soldaatjes die tegen elkaar op moeten zuipen, en hun ogen vallen zowat uit de kassen als ze de Nederlandse drankprijzen zien.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Het enige wat moslims mogen is branden in hun hel (hun gedachtegoed is een en al blasfemie (indien er een allah zal bestaan)). Het grappigst is dat die zgn. moslims denken dat zij weten hoe hun god (allah) denken.
:lol:

Ik heb nog nooit zulke infantiele beweringen die kant noch wal raken gelezen.

Dat was dus AnoniemeGast: Verleden tijd. :lol:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Moslims zijn niet anders dan andere gelovigen. Ze menen allemaal niet alleen te weten dat er een god bestaat. Ze menen ook nog te weten wat hij wil. En hij moet niet het lef hebben van mening te veranderen, want dan zullen zij zijn nieuwe profeet ongetwijfeld mores leren. OK alleen de moslims zijn in meerderheid van mening dat dat ook fysieke aanslagen rechtvaardigt.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef:Moslims zijn niet anders dan andere gelovigen.
Dat is misschien een interessante om eens te bekijken WAT nou precies de overeenkomsten van alle (monotheistische) godsdiensten zijn.
Ik vraag dit omdat er zoveel denominaties en interpretaties als gelovigen zijn. Maar wat zijn nou de fundamenten waar ze het allemaal eens over zijn?
Ik denk zelf dat het een kort lijstje wordt, want zelfs een intervenierende god is niet de standaardgod/allah.

Wat zou gelovigen (behalve dat de meesten, maar zelfs niet allemaal: -irrationeel zeker weten-) binden met elkaar? Religie is m.i. een potpourrie van overtuigingen/meningen/ideeen etc.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:
Dat is misschien een interessante om eens te bekijken WAT nou precies de overeenkomsten van alle (monotheistische) godsdiensten zijn.
Ik vraag dit omdat er zoveel denominaties en interpretaties als gelovigen zijn. Maar wat zijn nou de fundamenten waar ze het allemaal eens over zijn?
Ik denk zelf dat het een kort lijstje wordt, want zelfs een interveniërende god is niet de standaardgod/allah.

Wat zou gelovigen (behalve dat de meesten, maar zelfs niet allemaal: -irrationeel zeker weten-) binden met elkaar? Religie is m.i. een potpourrie van overtuigingen/meningen/ideeen etc.
Ik denk dat er 3 overeenkomsten zijn, als ik het even bij de abrahamistische houd:

1. er is één creator. hij, altijd een hij, schiep alles. Inclusief de rebellerende engelen en inclusief de ongelovigen.
2. MIJN geloof is de enige ware
3. Alle andere geloven zijn het uitroeien waard, en moeten bestreden worden
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:Moslims zijn niet anders dan andere gelovigen. Ze menen allemaal niet alleen te weten dat er een god bestaat. Ze menen ook nog te weten wat hij wil. En hij moet niet het lef hebben van mening te veranderen, want dan zullen zij zijn nieuwe profeet ongetwijfeld mores leren. OK alleen de moslims zijn in meerderheid van mening dat dat ook fysieke aanslagen rechtvaardigt.
Het joodse geloof, de gelovigen, was dermate verspreid dat ze nooit een vuist konden maken. Maar de christelijken hebben in de eerste 1700 jaar ook huis gehouden, hoor. Maar daar ging het met vele honderden, soms duizenden, tegelijk.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HenkM schreef:
Ik denk dat er 3 overeenkomsten zijn, als ik het even bij de abrahamistische houd:
1. er is één creator. hij, altijd een hij, schiep alles. Inclusief de rebellerende engelen en inclusief de ongelovigen.

Geloven protestanten in engelen? Dacht dat voorbehouden was aan de katholieken.
2. MIJN geloof is de enige ware!
Ik denk dat je hier een punt hebt.
Gelukkig denkt mijn buurmeisje (althans dat denk en hoop ik) hier anders over.

Overeenkomsten zoeken is lastiger dan ik dacht. Dat het een HIJ is, is bij de 3 monotheistische godsdiensten wel zeker. Toch neigen de katholieken wel heel erg naar Maria over te hellen m.b.t. aanbidden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:HenkM schreef:
Geloven protestanten in engelen? Dacht dat voorbehouden was aan de katholieken.
de duivel. toch wel,hè ?

Gelukkig denkt mijn buurmeisje (althans dat denk en hoop ik) hier anders over.

Overeenkomsten zoeken is lastiger dan ik dacht. Dat het een HIJ is, is bij de 3 monotheistische godsdiensten wel zeker. Toch neigen de katholieken wel heel erg naar Maria over te hellen m.b.t. aanbidden.
In al die bijbels staat het geschreven dat de ongelovige bestreden moet worden.

Vandaar dat de katholieken de vrouw aan het aanrecht plakten? Toegegeven: toen was het nog één pot nat.

(ps. wel jammer dat aton buiten dit gesprek blijft)
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Met een groot verschil: de godsdienst is voornamelijk gebaseerd op angst.
Ze menen allemaal niet alleen te weten dat er een god bestaat. Ze menen ook nog te weten wat hij wil. En hij moet niet het lef hebben van mening te veranderen, want dan zullen zij zijn nieuwe profeet ongetwijfeld mores leren. OK alleen de moslims zijn in meerderheid van mening dat dat ook fysieke aanslagen rechtvaardigt.
En zij mogen niet naar Mars :lol:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Chronos schreef:
Met een groot verschil: de godsdienst is voornamelijk gebaseerd op angst.
Ze menen allemaal niet alleen te weten dat er een god bestaat. Ze menen ook nog te weten wat hij wil. En hij moet niet het lef hebben van mening te veranderen, want dan zullen zij zijn nieuwe profeet ongetwijfeld mores leren. OK alleen de moslims zijn in meerderheid van mening dat dat ook fysieke aanslagen rechtvaardigt.
En zij mogen niet naar Mars :lol:
Logischerwijze zullen de radicalere moslims menen dat dat wel mag, zolang je maar meer niet- moslims met je meeneemt :)
Ik wens u alle goeds
Draken

Bericht door Draken »

Peter van Velzen schreef:OK alleen de moslims zijn in meerderheid van mening dat dat ook fysieke aanslagen rechtvaardigt.
Maar dat zou ook best historisch opportunisme kunnen zijn. De christenen hebben in de loop van de geschiedenis ook vaak korte metten gemaakt met andersgelovigen, zowel tijdens de kruistochten als tijdens de Inquisitie.

Moslims zijn blijkbaar pas recentelijk tot hun positieven gekomen en gebruiken wapens die in de 21e eeuw meer effekt sorteren, zoals hoogeksplosieve stoffen en verkeersvliegtuigen. Volgens mij moeten ze er nog even tegenaan voor ze net zoveel doden op hun geweten hebben als de christenen tot aan de Verlichting.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Er zijn schattingen dat het aantal doden ten gevolge van de Islam intocht in India zo'n 80 miljoen is tot op heden.
De laatste twee grote moordpartijen waren de afscheiding van West Pakistan en de verzelfstandiging van Oost Pakistan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Hindus" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

En dat van die 80 miljoen is dus niet "recentelijk". Als er aan 1 godsdienst bloed kleeft ..........
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

vegan-revolution schreef:En dat van die 80 miljoen is dus niet "recentelijk". Als er aan 1 godsdienst bloed kleeft ..........
Vlak aub het christendom niet uit. Ik zou niet weten wie er op een goede eerste plaatst zou komen. Volgens mij is dat het christendom. De Islam loopt wat dat betreft nog wat achter. Ze zal meer moeten gaan stenigen en misschien op zoek gaan naar heksen. Dat hakt er nl. in!
Einstein/Mick
Plaats reactie