De aanslagen van 11/9 en koranvers 2:209.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Conform de koran gaat niemand naar de hel als je heel simpel niemand van het bestaan van de koran laat weten.

Ja.
7
70%
Nee.
0
Geen stemmen
Geen mening.
3
30%

Totaal aantal stemmen: 10

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Om maar de uitspraak van Voltaire aan te halen (okee, niet van hem, wordt aan hem toegeschreven, ik weet het): "Ik ben het 100% met u oneens met ik zal er tot mijn dood toe vechten om het oneens te mogen zijn." Lijkt me een stuk wijzer dan alles wat je niet bevalt maar weg te stoppen. Heb je tenminste niet het gevaar dat het ondergronds gaat met alle gevolgen van dien.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Sararje schreef:Om maar de uitspraak van Voltaire aan te halen (okee, niet van hem, wordt aan hem toegeschreven, ik weet het): "Ik ben het 100% met u oneens met ik zal er tot mijn dood toe vechten om het oneens te mogen zijn." Lijkt me een stuk wijzer dan alles wat je niet bevalt maar weg te stoppen. Heb je tenminste niet het gevaar dat het ondergronds gaat met alle gevolgen van dien.
maar ook hij onderschreef een geweldloze discussie.

het heeft geen zin politiek te bedrijven met groepen die geweldadig de alleenheerschappij nastreven.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dat heeft in zoverre zin dat ze niet uitgesloten dienen te worden op voorhand van het politieke proces. Je kan je wel proberen te beschermen tegen dergelijke lui maar dan speel je hetzelfde spelletje als de tsaar van Rusland.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Sararje schreef:Dat heeft in zoverre zin dat ze niet uitgesloten dienen te worden op voorhand van het politieke proces. .
waarom dienen ze niet op voorhand te worden uitgesloten als duidelijk is wat ze, zo niet goedschiks dan wel kwaadschiks willen.

Moet je geweldadige en dus criminele partijen dan binnen de democratie en de maatschappij toelaten ?

Volgens mij is er hier 1 niet helemaal wijs.
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: De aanslagen van 11/9 en koranvers 2:209.

Bericht door Akkersloot »

jHenosch schreef:[Volgens de bijbel is het ook zo dat mensen die niet van de wet gehoord hebben ook niet onder de wet vallen, en als hun intenties goed waren, zouden ook deze innocenti's in het paradijs kunnen komen, zeker.

Erfzonde is altijd verkeerd begrepen in die zin dat het er van uitgaat dat kinderen zondig geboren zouden kunnen worden, vanwege de daden van hun voorouders.

Volgens de bijbelse intepretatie is het zo dat mensen die in een verkeerd milieu worden opgevoed ook grote kans hebben om verkeerde dingen te gaan doen.

En dat gaat vaak van generatie op generatie,
dat wordt bedoeld met erfzonde.
Je dagelijkse portie leugens ?

Dat ongedoopte kinderen naar de hel zouden gaan was dat dan verkeerd begrepen uit dat boek met de "erfzonde" en "Jezus die de mens redt als je maar in hem gelooft". :twisted:
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ongedoopte kindertjes mochten niet eens op het officiele kerkhof begraven worden, maar werden daar buiten onopvallend begraven. Wat geweldig barmhartig. En waarom deden ze dat denk je? Omdat ze dat zo uit de Bijbel hadden begrepen.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Bin Laden '9/11 video' broadcast
BBC breaking news graphic
Arabic TV channel Al-Jazeera has broadcast what it says is unseen footage of Osama Bin Laden meeting some of the 9/11 hijackers.

The channel said it showed al-Qaeda leaders "preparing for the attacks and practising their execution".

Al-Jazeera also showed a tape said to be of the new al-Qaeda leader in Iraq urging Iraqis to join with insurgents.

The speaker on the tape, identified as Abu Hamza al-Muhajir, says he is confident victory will be achieved.

Mujahir is said to have taken over al-Qaeda in Iraq after the killing of Abu Musab al-Zarqawi in June.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5325590.stm

Hiermee worden mogelijke complottheorieën ondergraven
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:Ongedoopte kindertjes mochten niet eens op het officiele kerkhof begraven worden, maar werden daar buiten onopvallend begraven. Wat geweldig barmhartig. En waarom deden ze dat denk je? Omdat ze dat zo uit de Bijbel hadden begrepen.

Groet,

Kitty
verkeerd hadden begrepen!!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En hoe bepaal jij hoe je het goed moet begrijpen? Dat kan namelijk niemand bepalen, want er zijn zoveel interpretaties als er theologische stromingen zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

jHenosch
Banned
Contacteer:

Re: De aanslagen van 11/9 en koranvers 2:209.

Bericht door jHenosch »

Akkersloot schreef:
jHenosch schreef:[Volgens de bijbel is het ook zo dat mensen die niet van de wet gehoord hebben ook niet onder de wet vallen, en als hun intenties goed waren, zouden ook deze innocenti's in het paradijs kunnen komen, zeker.

Erfzonde is altijd verkeerd begrepen in die zin dat het er van uitgaat dat kinderen zondig geboren zouden kunnen worden, vanwege de daden van hun voorouders.

Volgens de bijbelse intepretatie is het zo dat mensen die in een verkeerd milieu worden opgevoed ook grote kans hebben om verkeerde dingen te gaan doen.

En dat gaat vaak van generatie op generatie,
dat wordt bedoeld met erfzonde.
Je dagelijkse portie leugens ?

Dat ongedoopte kinderen naar de hel zouden gaan was dat dan verkeerd begrepen uit dat boek met de "erfzonde" en "Jezus die de mens redt als je maar in hem gelooft". :twisted:
als je me beticht van leugens moet je dat ook even beargumenteren, want alles wat ik zeg is gebaseerd op mijn persoonlijk geloof, en die zou best wel eens verkeerd kunnen zijn maar dan moet je dat kunnen aangeven.

en Jezus kan inderdaad mensen redden, het verhaal van Hem is zo innemend, een gecompassioneerde (meelijdende) God geincarneerd in Jezus, dat het mensen op dat moment kan opheffen tot ontsnappende daden.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:En hoe bepaal jij hoe je het goed moet begrijpen? Dat kan namelijk niemand bepalen, want er zijn zoveel interpretaties als er theologische stromingen zijn.
dat kun je lezen in de hele teneur van de schrift, elke tegenwoordige christen zal de foute intepretatie van vroeger beamen, maar het belangrijkste is dat je het zelf mag veroordelen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

elke tegenwoordige christen zal de foute intepretatie van vroeger beamen
En zet daar weer nieuwe interpretaties die weer overal van elkaar verschillen tegenover. Er bestaat nog steeds theologie en er bestaan nog steeds verschillende stromingen. Net als in de kunst. De amsterdamse school, de kampense school enz. enz.

Dat zal altijd zo blijven.

En daarnaast mag ook nog elke christen zelf in de Bijbel lezen wat hij erin wil lezen.
En nog steeds weet niemand wat de juiste leeswijze is.

Groet,

Kitty

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:
elke tegenwoordige christen zal de foute intepretatie van vroeger beamen
En zet daar weer nieuwe interpretaties die weer overal van elkaar verschillen tegenover. Er bestaat nog steeds theologie en er bestaan nog steeds verschillende stromingen. Net als in de kunst. De amsterdamse school, de kampense school enz. enz.

Dat zal altijd zo blijven.

En daarnaast mag ook nog elke christen zelf in de Bijbel lezen wat hij erin wil lezen.
En nog steeds weet niemand wat de juiste leeswijze is.

Groet,

Kitty
tot op grote hoogte is dat inderdaad een hele persoonlijke zaak, gelukkig dat men dat tegenwoordig goed inziet, want vroeger heeft men daar menig robbertje over gevochten tussen "gelovigen" die het denken te weten.

In de Islam doet men dat nog steeds breeduit.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Vroeger? Daar wordt nog steeds om gevochten.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Kitty schreef:Vroeger? Daar wordt nog steeds om gevochten.
Pluriforme democratie is uitgevonden om dat vreedzaam (zachtmoedig) uit te vechten.
Plaats reactie