Homeopathie is kwakzalverij.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik ga het niet eens meer lezen
ik wordt moe van jullie
jullie kennen mij niet
laat me met rust a.u.b.
en jullie werken gewoon mee aan de opzet van cluny
ik ben deze topic niet begonnen
discussieren jullie maar lekker verder over iets wat jullie niet wensen te begrijpen
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Wij begrijpen het allemaal juist heel goed: homeopatie is kwakzalverij
Rede
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

mustafa schreef:ik ga het niet eens meer lezen
ik wordt moe van jullie
jullie kennen mij niet
laat me met rust a.u.b.
discussieren jullie maar lekker verder over iets wat jullie niet wensen te begrijpen
Mustafa,
Volkomen oninteressante wijze om de discussie te ontgaan.

SVP je motto aanpassen en gewoon even een berichtje dat je hier op dit forum niet langer voorstaat dat homeo geen kwakzalverij is.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik pas niets aan sinds cluny deze topic heeft geopend
moet jullie maar niet zo reageren
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

mustafa schreef:ik pas niets aan sinds cluny deze topic heeft geopend
moet jullie maar niet zo reageren
Mustafa,
Het gaat niet om Cluny, of om wie het topic heeft geopend het gaat om jouw uitspraken over de homeo.
Je bent kennelijk een totaal onbetrouwbare discussiepartner, die

EN zijn bedrog blijft verkondigen
EN het weigert te onderbouwen
EN het weigert in te trekken.

Verder ben ik geen "jullie" !
Roeland
PS
Deze manier om je te onttrekken aan je discussie-verplichting had ik nog niet in mijn verzameling :lol:
http:// www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?p=40559#40559 schreef: ik heb besloten om er even een weekje tussenuit te gaan
dit vanwege de topic over homoeopathie, het gaat me gewoon te ver al die beledigingen en ongefundeerde beoordelingen, en ik trek het me teveel aan.

Tot later,
Mustafa
en dat dus niet hier, maar elders op het forum melden !

r.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:ik ga het niet eens meer lezen
ik wordt moe van jullie
jullie kennen mij niet
laat me met rust a.u.b.
ik heb besloten om er even een weekje tussenuit te gaan
dit vanwege de topic over homoeopathie, het gaat me gewoon te ver al die beledigingen en ongefundeerde beoordelingen, en ik trek het me teveel aan.

Tot later,
Mustafa
Je vergist je (alweer!).
Wij kennen je wel.
Je komt hier op dit vrijdenkers/atheïsten forum met heel veel herrie binnenvallen met provocerende kreten als 'Jezus was zijn tijd 2012 jaar vooruit', achterlijke theoriën zoals dat islamitische struisvogelei van je en je meldt vrijwel direct jouw kwakzalversovertuiging 'homoeopathie' is een geneeskunst.
De eerste dag al staat er dit in het verminkte topic van een Yomanda-aanbidder.
homoeopathie is omstreden dat is zo ongeveer alles wat hierover te melden is
Dan ontstaan er overal discussies waar het iedereen opvalt dat je vaag praat, wijsheid probeert uit te stralen, maar telkens weer blijkt dat je veel kennis hebt maar een absoluut onvermogen hebt om deze op waar en onwaar/ logisch-onlogisch te sorteren en hou je overal de act overeind een soort multireli te zijn die verbanden kan leggen tussen alle godsdiensten en godsdienstjes en spirituele dingetjes van de mensheid.
Maar na 332 posts in iets meer dan 2 weken heb je een geloofwaardigheid overgehouden van 0.
Dit homeopathietopic dat ik geopend heb, heeft daar veel aan bijgedragen.
Je doet hier wel een partij verongelijkt, maar jij hebt met je opleiding, 30 jaar homeopathie-ervaring en je ongetwijfeld uitstekende intelligentie geen enkel stevig argument aan kunnen voeren dat homeopathie geen kwakzalverij is en jijzelf geen kwakzalver/oplichter/bedrieger bent.

En om nog even lekker te kunnen provoceren:
ik heb zo mijn eigen redenen om voorlopig nog niet aan een homoeopathische praktijk te beginnen, later misschien nog wel
en wie van jullie heeft wél homoeopathie bestudeerd en toegepast?
Maar al met al, heel veel stelselmatig vaag en ontwijkend gepraat eromheen, een even slap verweer als je homoeowatertjes.

Heb je zelf door dat je hier op het Freethinkerforum totaal niet hebt kunnen overtuigen?

En dan vertrek je met nog een laatste ordinaire belediging.
Ik begrijp het allemaal donders goed.
De meesten die dit topic nalezen zullen het donders goed begrijpen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

windsurfer scheef
Wat ik bedoel is wat ik schreef. Je kunt niet iemand vrijwillig een medicijn laten innemen, en tegelijk placebo-effecten met behulp van bepaalde onderzoeksmethoden of - bij de verwerking van je data- middels statistiek uitzuiveren. Op het moment dat een patient
vrijwillig een medicijn inneemt, is er ook placebowerking. Of anders gezegd, er is bij de meeste medicatie altijd een non specifieke werking en een non specifieke werking.
Ik denk dat het wel kan 8)

Dubbel-blind, gerandomiseerd, placebo-gecontroleerd, 4-weg gekruist onderzoek

Ik daag overigens nog steeds homeopaten maar ook andere alterneuten a la iriscopie, aurahealing, handoplegging, gebedsgenezing uit aan te tonen dat hun methode beter werkt dan op grond van placebo effect verwacht mag worden.
Ik ga de gene die de uitdaging aannneemt voordragen en neem dan bij goed gevolg genoegen met de helft van de vergoeding. De randi priijs daar doe ik hetzelfde bij :D

En waarom placebo bij alterneuten soms beter werkt?

Alternatieve genezers maken wellicht effectiever gebruik van het placebo-effect dan reguliere artsen. Ze nemen vaak meer tijd voor de patiënt en tonen belangstelling voor alles wat deze te vertellen heeft. Ze gebruiken bijzondere diagnostische methoden. Ze leggen in begrijpelijke taal uit wat er aan de hand is (bijvoorbeeld een verstoring van de energiebalans). Ze sluiten aan bij de overtuigingen en levenservaringen van de patiënt. Ze leren de patiënt om anders om te gaan met de problemen en deze positief te interpreteren. Ze moedigen hem aan een actieve rol te spelen bij het genezingsproces. Ze bieden emotionele steun en spreken de verwachting uit dat het spoedig beter zal gaan.

Hoewel veel alternatieve genezers er naar streven geïntegreerd te worden in de reguliere geneeskunde, is het heel goed mogelijk dat dit geen gunstige invloed zou hebben op hun resultaten. Het placebo-effect waarvan ze gebruikmaken, werkt waarschijnlijk juist extra goed omdat ze onorthodoxe en exotische methoden toepassen. Bovendien is het voor reguliere artsen ethisch gezien moeilijk om een behandeling aan te bevelen die objectief gezien geen waarde heeft. Het is ook allerminst zeker dat de kosten van de gezondheidszorg zouden dalen wanneer men alle patiënten in staat stelt om alternatieve therapieën te ondergaan. (Watts, 2001).

Inmiddels zijn er steeds meer onderzoekers die zich met het placebo-effect bezighouden. Hopelijk worden er in de toekomst niet alleen meer experimenten op dit terrein uitgevoerd, maar vooral betere.

Literatuur

Ader, Robert et al. (2001). Does the placebo exist? Advances in Mind-Body Medicine, vol. 17, p. 291-318. (www.fetzer.org/Resources/Fall2001/0340a.pdf)
Amanzio, Martina et al. (2001). Response variability to analgesics: a role for non-specific activation of endogenous opiods. Pain, vol. 90(3), p. 205-215.
Beecher, H.K. (1955). The powerful placebo. JAMA, vol. 159, p. 1602-1606.
Benedetti, F. (1996). The opposite effects of the opiate antagonist naloxone and the cholecystokinin antagonist proglumide on placebo analgesia. Pain, 64(3), 535-543
Cobb, L.A. et al. (1959) An evaluation of internal-mammary artery ligation by a double blind technic. The New England Journal of Medicine, vol. 260, p. 1115-1118.
De Craen, Anton J.M., Angela J.E.M. Lampe-Schoenmaeckers & Jos Kleijnen (2001). Non-specific factors in randomized clinical trials: some methodological considerations. In: David Peters (ed.), p. 179-187.
Diamond, E.G., C.F. Kittle & J.E. Crockett (1960). Comparison of internal mammary lagation and sham operation for angina pectoris. Am. J. Cardiol. vol. 5, p. 484-486.
Di Blasi, Zelda et al. (2001). Influence of contact effects on health outcomes: a systematic review. The Lancet, vol. 357, p. 757-762.
Ernst, Edzard (2001). Towards a scientific understanding of placebo effects. In Peters (ed.), p. 17-29.
Harrington, Anne, ed. (1997). The placebo effect. An interdisciplinary exploration. Cambridge. MA: Harvard University Press.
Hróbjartsson, Asbjørn & Peter C. Gøtzsche (2001). Is the placebo effect powerless? An analysis of clinical trials comparing placebo with no treatment. The New England Journal of Medicine, vol. 344(21), p. 1594-1602.
Kienle, Gunver S. & Hulmut Kiene (1997). The powerful placebo effect: fact or fiction? Journal of Clinical Epidemiology, vol. 50(12), p. 1311-1318.
Kirsch, Irving (1997). Specifying nonspecifics: psychological mechanisms of placebo effects. In: Harrington (ed.), p. 166-186.
Kirsch, Irving & Guy Sapirstein (1998). Listening to Prozac but hearing placebo: a meta-analysis of antidepressant medication. Prevention & Treatment, vol. 1. (http://www.journals.apa.org/prevention/ ... 0002a.html)
Kirsch, Irving et al. (2002). The emperor's new drugs: an analysis of antidepressant medication data submitted to the U.S. Food and Drug Administration. Prevention & Treatment, vol. 5. (http://www.journals.apa.org/prevention/ ... 0023a.html)
Moerman, Daniel (2002). Meaning, medicine and the `placebo effect'. Cambridge University Press.
Moseley, Bruce J. Et al. (2002). A controlled trial of arthroscopic surgery for osteoarthritis of the knee. The New England Journal of Medicine, vol. 347(2), p. 81-88.
Peters, David, ed. (2001). Understanding the placebo effect in complementary medicine: theory, practice, and research. Edinburgh: Churchill Livingstone.
Roberts, A.H. et al. (1993). The power of nonspecific effects in healing: implications for psychosocial and biological treatment. Clinical Psychology Review, vol. 13, p. 375-391.
Shapiro, Arthur K. & Elaine Shapiro (1997). Is it much ado about nothing? In: Harrington (ed.), p. 12-36.
Shapiro, Arthur K. & Elaine Shapiro (1997). The powerful placebo. From ancient priest to modern physician. Baltimore: The John Hopkins University Press.
Skrabanek, Petr (1989). Follies and Fallacies in Medicine., Glasgow: Tarragon Press.
Thomas, K.B. (1987). General practice consultations: is there any point in being positive? British Medical Journal, vol. 294, p. 1200-1202.
Watts, Geoff (2001). Placebo: the power of nothing. New Scientist, 26 May.(chetday.com/placebo.htm)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Mustafa.

Ik vind je poging om de Islam te hervormen aandoenlijk. Je bent hier alleen op de verkeerde plek. De meeste mensen hier zijn er van overtuigd dat de Koran een fascistisch boek is. Om de Islam werkelijk te kunnen hervormen moet je de boodschap van de Koran vervormen en verminken. Je moet goochelen met woorden om aan de duistere en hatelijke teksten uit de Koran een andere draai te geven, of je moet ze negeren, wat je hier op dit forum dan ook regelmatig doet. En ik vermoed ook dat je gebruik maakt van debateertrucjes, wat ik al eerder zei, en waar Tsjok ook nog naar refereerde. Dit werkt contraproduktief.
Ik zie echt de noodzaak wel in van een vrijzinnige Islam, en ik wens je veel succes. Maar op mij komt het over als bedrog, want het is voor mij onmogelijk om Islam of christendom los te koppelen van de fascistische en bijgelovige teksten in de Koran en de Bijbel. Ik kan me niet stilhouden als ik naar al dat draaikonterij en woordgegoochel luister, voor mij als agnost voelt het hypocriet als ik dat doe, en ik denk dat de meeste ongelovigen hier wel begrijpen wat ik bedoel.
Als je je eigen opvattingen op de proef wil stellen of aan wil scherpen, dan zit je hier denk ik wel op de goede plek. Maar als je ons ervan wil overtuigen dat de Allah bestaat, en de Koran één van de beste boeken op de planeet is, dan denk ik dat je hier je tijd verspilt.
Ga naar marokko.nl of maroc.nl en probeer de groep extremisten daar te overtuigen dat jouw visie op de Koran juist is, al denk ik dat ook dat verspilde moeite is, want de Koran spreekt duidelijke taal. Er is (volgens de Koran) de wereld van de gelovigen en de wereld daarbuiten, en deze zijn als water en vuur. Je kunt een havik niet in een duif veranderen, tenzij je de hele genetische code veranderd, en zo kun je van de Koran geen vredelievend boek maken, tenzij je er een heel ander boek van maakt.

Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Een nog leuker forum voor Mustafa: FaithFreedom, kan hij zijn wolkerige opvattingen eens testen bij ex-muslims.
Ni dieu, ni maître.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

mustafa schreef:
ik ga het niet eens meer lezen
ik wordt moe van jullie

Het homeopatische middel bij uitstek is :D
Geestelijke en lichamelijke uitputting na ingrijpende emotionele periode:
- Fosforzuur is in deze situatie één van de belangrijkste homeopathische middelen, ook één van de beste middelen bij chronische vermoeidheid na de ziekte van Pfeiffer.
(van een homeopatische site)

Dus fosforzuur en dan wel flink verdunnen hoor :wink:

Afbeelding
heeck
Ontoombaar

PLACEBO-STUDIES

Bericht door heeck »

@Windsurfer & DoctorWho,

Aan de lijst met placebo-kenners/onderzoekers nog toe te voegen:
Barry Beyerstein:

http://www.sfu.ca/psyc/faculty/beyerste ... ffects.pdf

Naast dit duidelijke artikel, met uiteraard verdere referenties nog andere op die site.
Ook is er een afdeling "lectures".
Roeland
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

waarom werkt

Staphylococcus aureus D40

niet tegen steenpuisten?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

waarom werkt

Plasmodium falciparum D40

niet tegen malaria?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

collegavanerik schreef
waarom werkt

Plasmodium falciparum D40

niet tegen malaria?
Heb je wel goed geschud?? Shaken not stirred.

Afbeelding
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Waarom werkt "sterk verdunde islaam " niet tegen liefdeverdriet ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Gesloten