Je bedoelt dat het uitkramen van inconsistente onzin gerechtvaardigd is?Sam J schreef:Haha, sorry hiervoor. Is de herkomst van kennis niet al een paradox op zich?Jagang schreef:Wat een heerlijk inconsistent broddelwerkje:
Maar die waren toch het produkt van onze zintuigen?:Wij nemen ook onze gedachtes waar, hoe zouden we dit dan doen?Nee hoor, want waarmee, anders dan met onze gebrekkige zintuigen, zouden we deze moeten waarnemen?
Onze zintuigen geven ons gedachtes.
Dat ons brein tijdens de slaap of tijdens een trip op een bepaalde manier functioneert, is toch niet het bewijs voor goden?Tijdens een zwaar hallucinoge DMT trip neem je ook niks met je zintuigen waar, maar toch neem je waar. En een lucide droom, hoe zou je dat waarnemen? Geen van allen met de zintuigen ala zien, horen, proeven etc.....
Ergo: je absolute goddelijke zekerheid is niet zeker.René descartes zei ooit: Het enigste waaraan ik niet kan twijfelen is het feit dat ik twijfel. Twijfel impliceert een onzekerheid. Onzekerheden zijn niet te begrijpen, anders worden het zekerheden.Wat kan er zeker zijn aan datgene wat niet te begrijpen is?
Toch heb jij deze uitwisseling geïnitieerd, niet ik.De enige die iemand kan overtuigen ben je zelfWaarom moet je ons dan komen overtuigen?
Wat bracht je daartoe?
God of the gaps, de onderliggende gedachte: "Als jij niet kan beantwoorden waar materie vandaan komt, is het het product van god."Dan aan jou de vraag: Waar bestaat materie uit? Waar komt materie vandaan?Of abiogenese en evolutie, natuurlijk.
Tot nu toe heeft het er alle schijn van dat de materie zoals we die nu kennen, tijdens de oerknal is ontstaan. En in ruimte's waar een vrijwel compleet vacuüm heerst, ontstaan als vanzelf alvast nieuwe elementaire deeltjes. http://www.scientias.nl/deeltjes-uit-he ... -dat/21310" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn idee van god is steeds dat wat anderen in mijn hoofd proberen te stoppen.Het idee van een god zit klaarblijkelijk wel in je hoofd. Je kunt je eigen ideeën toch echt hatenOm een god te haten, moet je er eerst in geloven.
Zelf heeft ie zich niet bij mij gemeld.
En zo'n god zou ik niet toerekeningsvatbaar achten, als dat is waar je op doelt.
Veel te hypocriet, inconsistent en veranderlijk voor een veronderstelde eeuwige constante.
ps. Ga je dit niet te vaak doen?
Meestal gaat dit me snel vervelen.