En niemand had door dat een langere wandeling in het donker eindigde?Blues-Bob schreef:@PvV
Het boek tijd en geest heb ik ooit als student gelezen. Dat legt uit dat, hoewel een dag een dag duurt men in de klassieke oudheid niet vond dat een wandeling van 12 uur een halve dag duurt. Neen die wandeling duurde die wandeling, en stond los van de tijdsduur van een dag. Beide betreffen dus processen en geen tijden.
Dat is voor ons heel lastig voor te stellen. Maar je kunt wel processen tellen, maar als die processen op zich.staan tel je niet het construct tijd, maar het construct dag, of nacht, of etmaal, of maand, of seizoen. Dat hierbij in een ander wereldbeeld ook het construct tijd geteld wordt wil niet zeggen dat ze tijd tellen.
Groet,
Bov
Zie jij de mensren uit de pre-historie voor gekke gerritje aan?
Zo heb ik ooit eens horen beweren dat het voor een griekse boer geloofwaardiger zou zijn dat Zeus door een zeef plaste dan dat de regen uit de wolken kwam. Ik geloofde dat eerst ook nog. Totdat ik - gezeten in een auto die uit Duitsland door de Achterhoek kwam aanrijden, een regenbui boven de Ijssel zag hangen.
Nuts.