Staphorst heeft voor eerst vrouwelijke lijsttrekker!
Moderator: Moderators
Staphorst heeft voor eerst vrouwelijke lijsttrekker!
De strengchristelijke gemeente Staphorst heeft voor het eerst een vrouwelijke lijsttrekker.
De leden van de PvdA-afdeling in de gemeente hebben donderdagavond besloten de lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart te laten aanvoeren door Liesbert Lubberink, meldt RTV Oost.
Lubberink werkt als onderwijzer en kwam vier jaar geleden in de gemeenteraad, tegelijk met de vrouwelijke CDA'er Herriët Brinkman.
Er had toen zestien jaar geen vrouw in de Staphorster gemeenteraad gezeten. Het eerste vrouwelijke raadslid van Staphorst was Tiny Radersma, die van 1987 tot 1994 voor de PvdA in de gemeenteraad zat.
Bron
Yes, zelfs dáár schijnen ze enigszins met hun tijd mee te gaan!!!!!!
Link aangepast Jin
De leden van de PvdA-afdeling in de gemeente hebben donderdagavond besloten de lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart te laten aanvoeren door Liesbert Lubberink, meldt RTV Oost.
Lubberink werkt als onderwijzer en kwam vier jaar geleden in de gemeenteraad, tegelijk met de vrouwelijke CDA'er Herriët Brinkman.
Er had toen zestien jaar geen vrouw in de Staphorster gemeenteraad gezeten. Het eerste vrouwelijke raadslid van Staphorst was Tiny Radersma, die van 1987 tot 1994 voor de PvdA in de gemeenteraad zat.
Bron
Yes, zelfs dáár schijnen ze enigszins met hun tijd mee te gaan!!!!!!
Link aangepast Jin
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Re: Staphorst heeft voor eerst vrouwelijke lijsttrekker!
Ja Lucy, eens zal ook daar de moraal vat krijgen op onze oud testamentisch ingestelde medemens.Lucy schreef:Yes, zelfs dáár schijnen ze enigszins met hun tijd mee te gaan!!!!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Deze link brengt me naar de site, waar ik kan gaan zoeken.Lucy schreef: Bron: http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is geen link naar de bron van wat je nu schrijft.
Het artikel zelf dus.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Was niet zo moeilijk te vinden hier staat het.
Meteen even de meer opmerkelijke lijsttrekster uit Vlissingen voor je opgezocht
Meteen even de meer opmerkelijke lijsttrekster uit Vlissingen voor je opgezocht
Ik wens u alle goeds
Daar gaat het mij niet om.Peter van Velzen schreef:Was niet zo moeilijk te vinden hier staat het.
De forumregel om een bron te vermelden naar het artikel is vrij zinloos, als de homepage van zo'n site voldoende zou zijn.
Nieuws van dezelfde dag is nooit moeilijk te zoeken.
Over een paar dagen wordt het al een stuk moeilijker en niet gemakkelijker te googlen als zonder bron.
In Vlissingen gaat het idd. om principieel iets anders.Peter van Velzen schreef: Meteen even de meer opmerkelijke lijsttrekster uit Vlissingen voor je opgezocht
Daar gaat het om de eerste vrouwelijke lijsttrekker van de SGP in heel Nederland.
http://nos.nl/artikel/580494-eerste-lij ... horst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijzonder voor Staphorst blijkbaar.Twee weken geleden stelde Lubberink zich kandidaat als lijsttrekker. Ze liet toen al weten dat ze ervan uitging dat ze gekozen zou worden. De PvdA bestaat in Staphorst uit twee leden en haar mannelijke collega stopt.
Niet bijzonder voor de PVDA.
Hebben zij zich niet altijd al sterkgemaakt voor gelijke behandeling van beide geslachten?
Dit was in dit geval een logische stap.
Ik zie het net.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Sorry ik wou het alleen maar even voordoen.... Ik wilde niet jouw kritiek ondermijnen,Mariakat schreef:Daar gaat het mij niet om.Peter van Velzen schreef:Was niet zo moeilijk te vinden hier staat het.
De forumregel om een bron te vermelden naar het artikel is vrij zinloos, als de homepage van zo'n site voldoende zou zijn.
Nieuws van dezelfde dag is nooit moeilijk te zoeken.
Over een paar dagen wordt het al een stuk moeilijker en niet gemakkelijker te googlen als zonder bron.
Ik wens u alle goeds