"Jezus komt terug"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Ontoombaar

Re: "Jezus komt terug"

Bericht door Fish »

coby schreef: Er is al opwekking bezig in andere landen, miljoenen moslims krijgen een visioen van Jezus.
Jij geloofd dit allemaal? :shock:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Fish schreef: Jij geloofd dit allemaal? :shock:
Natuurlijk, heb ik op youtube gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=ssxSevQG6uI" onclick="window.open(this.href);return false;
hier een niet-christelijke bron:
http://www.newageislam.com/muslims-and- ... lim/d/8089" onclick="window.open(this.href);return false;
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Wat moet ik hier dan mee?
In the period 1990–2000, approximately 12.5 million more people converted to Islam than to Christianity"
http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_of_religion" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Omdat ik geloof dat wat er in o.a. Romeinen 11 staat waar is? Dan kunnen ze behoorlijk wat gelovigen wel professionele hulp aanbieden.
Inderdaad. Wordt hoognodig dat men psychische stoornissen die zich manifesteren via godsdienst waanzin niet meer met de mantel der liefde blijft bedekken. Integendeel, patiënten met pathologische psychische problemen dienen behandeld te worden, en zeker ook diegenen met psychoses die een religieus kantje hebben. Geloven maakt je niet immuun tegen psychische stoornissen Cody, noch zal geloof ze voor jouw oplossen.

Religie is geen nl. behandeling of oplossing voor geesteszieken, de psychiatrie is dit wel. Gebruik je geloof toch om je problemen te verstoppen krijg je dit: lekker opgewonden geraken van een Apocalyps. Walgelijk en zielig tegelijk.
Die ga je echt niet meekrijgen via argumenten en feiten, die heeft dringend begeleiding en/of medicatie nodig.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
coby
Forum fan

Bericht door coby »

pallieter schreef: Gebruik je geloof toch om je problemen te verstoppen krijg je dit: lekker opgewonden geraken van een Apocalyps. Walgelijk en zielig tegelijk.
Geen christen wordt opgewonden van een Apocalyps, mag ik hopen. Of je wordt depressief en wacht apatisch tot Jezus je komt halen terwijl de rest vernietigd wordt of je wordt blij van goede berichten van een opwekking. Ik houd het bij het tweede. Prettige dag weer.
Jinny

Bericht door Jinny »

coby schreef:
pallieter schreef: Gebruik je geloof toch om je problemen te verstoppen krijg je dit: lekker opgewonden geraken van een Apocalyps. Walgelijk en zielig tegelijk.
Geen christen wordt opgewonden van een Apocalyps, mag ik hopen.
De realiteit is echter anders, inclusief groepen Amerikanen die in Israël de valleien bezoeken waar ze met natte genitaliën fantaseren hoe de lieve god daar al die vieze en lelijke ongelovigen uitroeit...
Of je wordt depressief en wacht apatisch tot Jezus je komt halen terwijl de rest vernietigd wordt
Die zijn er voldoende, waar het geloof alle levenslust uit vandaan zuigt.
of je wordt blij van goede berichten van een opwekking. Ik houd het bij het tweede. Prettige dag weer.
Welke opwekking?
Al die losse botten?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Goede raad Coby, zoek hulp voor je depressies en/of psychoses. Jou attent maken op je psychische problemen doe ik vanuit mijn ethische principes.

Zelf ben ik niet gekwalificeerd om je je die hulp aan te bieden. En te discussiëren met iemand die in een compleet absurde waan leeft interesseert mij niet. De rest hier kan dit misschien grappig vinden, meer dan leedvermaak is het niet.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fish schreef:
coby schreef: Er is al opwekking bezig in andere landen, miljoenen moslims krijgen een visioen van Jezus.
Geloof komt om de hoek kijken als kennis ontbreekt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
coby
Forum fan

Bericht door coby »

pallieter schreef:Goede raad Coby, zoek hulp voor je depressies en/of psychoses. Jou attent maken op je psychische problemen doe ik vanuit mijn ethische principes.

Zelf ben ik niet gekwalificeerd om je je die hulp aan te bieden. En te discussiëren met iemand die in een compleet absurde waan leeft interesseert mij niet. De rest hier kan dit misschien grappig vinden, meer dan leedvermaak is het niet.
Dat waardeer ik, maar geloof is geen psychose hoor, ik heb geen psychoses en depressief ben ik niet meer. Ik heb destijds psychiatrische hulp gezocht, maar dat werkte averechts en resulteerde in een zelfmoordpoging door verkeerde medicatie en vervolgens 2 jaar volgestopt worden met antidepressiva en oxazepam om kunstmatig blij te zijn. Nee, dat doe ik nooit meer
Ik vind het heerlijk om rust te hebben, al raak je in een keer je baan en huis kwijt en verhuizen de kids nu ineens naar hun vader die zonodig weer moest verhuizen halsoverkop.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

maar geloof is geen psychose hoor
Ik heb het niet over geloof, ik heb het over psychoses die religieus in aard zijn. Geloof is geen psychose, maar bij gelovigen zitten, zoals bij alle mensen, ook mensen met psychoses. Alleen valt dit minder op omdat de psychoses zich manifesteren in waanbeelden die zeer sterk overeenkomen met de "waarheden" van dat geloof.

Lees je bovenstaande tekst nog eens na. Gaat het echt zo goed met je? Praat er eens over met je arts, daarom geen psychiater. Een psycholoog kan ook deugd doen en die geven geen medicatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Krautsjo schreef:
Er wordt gespeculeerd over het lot van de Israeltieten -
Israeltieten Peter ? :lol:
Geen idee waar die extra t vandaan komt, waarschijnlijk te laat mijn sinemet geslikt.
Maar het lijkt me geen teken van iemand's terugkomst. . .
Ik wens u alle goeds
coby
Forum fan

Bericht door coby »

http://www.cbn.com/spirituallife/bibles ... ntile.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Ik kan het linkje niet meer veranderen, maar Sid Roth van It's Supernatural gelooft het ook.
http://www.charismatica.com/2010/02/03/ ... sh-people/" onclick="window.open(this.href);return false;
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

maar Sid Roth van It's Supernatural gelooft het ook
Verdorie, dat veranderd natuurlijk alles! Een tv host met een belachelijk sensatie programma die wat aan kijkerswerving doet, dat is natuurlijk het ultieme bewijs.

Cody, stop met je waanbeelden als normaal trachten af te schilderen. Je probeert jezelf wijs te maken dat dit normaal is. Ons overtuigen zal in ieder geval niet lukken, en dat weet je zelf ook wel als al begint af te komen een achterlijke tv presentator.
Plaats reactie