"Jezus komt terug"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Re: "Jezus komt terug"

Bericht door PietV. »

coby schreef: Full preterists heb je ook nog, maar om nu te zeggen dat de wolf al bij het lam ligt tegenwoordig..
Hij komt pas terug als Jeruzalem zegt: Gezegend Hij die komt, David Wagner zegt dan ook dat de opwekking nu in Jeruzalem gaat beginnen. Dan weet je dat vast. :)
Familie van de componist? Is deze man een officieel erkende voorspeller en dan bedoel ik dat hij een opleiding heeft genoten aan Zweinstein.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Moet er op een bepaald moment niet de verantwoordelijkheid genomen worden om deze discussie te sluiten en om professionele hulp aan te raden?

En nee, net even dit draadje doorgelezen en ik vind dit absoluut niet grappig.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
coby
Forum fan

Bericht door coby »

pallieter schreef:Moet er op een bepaald moment niet de verantwoordelijkheid genomen worden om deze discussie te sluiten en om professionele hulp aan te raden?
Omdat ik geloof dat wat er in o.a. Romeinen 11 staat waar is? Dan kunnen ze behoorlijk wat gelovigen wel professionele hulp aanbieden.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Jinny

Bericht door Jinny »

Uit Romeinen 11 kan je direct helder en klaar duiden dat men van mening was dat er niet slechts een (1) god was, maar meerdere....
Hetgeen ook niet te vreemd was, immers, de buren aanbaden oa Baäl.
Waar die ene god vandaan komt.......
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Romeinen 11 is wel een buitengewoon duistere paragraaf. Er wordt gespeculeerd over het lot van de Israeltieten - ik neem aan na de vernietiging van de staat Israel door de Assyriers. 7000 slechts zouden geen Baal-aanbidders zijn geweest en dus "gered". Wat "gered" inhoudt na 600 jaar is ietwat duister. De oorspronkelijk 7000 zijn al lang dood en de nazaten ervan zijn inmiddels als het 20e geslacht. Ik zie niet in wat die met de godsdienstige praktijken van hun verre voorvaderen te maken zouden hebben. Maar van enige rechtvaardigheid, heeft de god van Abraham toch al zelden blijk gegeven, Dus waarom hier wel?
Ik wens u alle goeds
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Peter van Velzen schreef:Romeinen 11 is wel een buitengewoon duistere paragraaf. Er wordt gespeculeerd over het lot van de Israeltieten - ik neem aan na de vernietiging van de staat Israel door de Assyriers. 7000 slechts zouden geen Baal-aanbidders zijn geweest en dus "gered". Wat "gered" inhoudt na 600 jaar is ietwat duister. De oorspronkelijk 7000 zijn al lang dood en de nazaten ervan zijn inmiddels als het 20e geslacht. Ik zie niet in wat die met de godsdienstige praktijken van hun verre voorvaderen te maken zouden hebben. Maar van enige rechtvaardigheid, heeft de god van Abraham toch al zelden blijk gegeven, Dus waarom hier wel?
? Ik geloof dat ik Romeinen 11 toch wat anders lees. Gans Israel zal behouden worden. Als hun gedeeltelijke afwijzing de redding van de volken betekende, hoeveel te meer hun volheid? Als Israel Jezus aanvaardt, heb je wereldopwekking, de late regen en dan komt Jezus terug, dat zei die broer van Corrie ten Boom al.
Michael Brown haalt het er ook uit en er zijn nog wel meer beloften die nog steeds niet uitgekomen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=SuslSx5Tdro" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

coby schreef: ? Ik geloof dat ik Romeinen 11 toch wat anders lees. Gans Israel zal behouden worden. Als hun gedeeltelijke afwijzing de redding van de volken betekende, hoeveel te meer hun volheid? Als Israel Jezus aanvaardt, heb je wereldopwekking, de late regen en dan komt Jezus terug, dat zei die broer van Corrie ten Boom al.
Michael Brown haalt het er ook uit en er zijn nog wel meer beloften die nog steeds niet uitgekomen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=SuslSx5Tdro" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel nazaten van de inwonoers van de staat Israel "behouden" zullen worden, lijkt me irrelevsnt. Het feit blijft dat het volslagen onverklaardaar is wat de gebeurtenissen in de tijd van Elia ermee te maken zouden hebben. Inmiddels zijn we weer 70 generaties verder. Maar ja zoals Paul Simon zegt: ".... after all these years"
Ik wens u alle goeds
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Er wordt gespeculeerd over het lot van de Israeltieten -
Israeltieten Peter ? :lol:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

coby schreef: Omdat ik geloof dat wat er in o.a. Romeinen 11 staat waar is?

Jij geloofd dit allemaal? :shock:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... et=11&l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Fish schreef:
coby schreef: Omdat ik geloof dat wat er in o.a. Romeinen 11 staat waar is?

Jij geloofd dit allemaal? :shock:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... et=11&l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik pluk er de leuke stukjes uit als rechtgeaarde Nieuwtestamentische suikerchristen, die geloof ik wel dat heel Israel gered wordt en er dan wereldopwekking komt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Coby
Wat gebeurt er dan met Mohammed? Atharvan? Johannes Gerardus Joseph Maria? Kaluwa en AL die andere miljarden mensen die in andere goden geloven? Of de ongelovigen? Heeft de christelijke God nog iets voor hen in petto?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
coby
Forum fan

Bericht door coby »

dikkemick schreef:@Coby
Wat gebeurt er dan met Mohammed? Atharvan? Johannes Gerardus Joseph Maria? Kaluwa en AL die andere miljarden mensen die in andere goden geloven? Of de ongelovigen? Heeft de christelijke God nog iets voor hen in petto?
Ja natuurlijk, wereldopwekking is dat die de Heer leren kennen. Er is al opwekking bezig in andere landen, miljoenen moslims krijgen een visioen van Jezus.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

coby schreef: miljoenen moslims krijgen een visioen van Jezus.
Daar moeten ze mee ophouden. De kosten voor de geestelijke gezondheidszorg rijzen al de pan uit.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

coby schreef:
dikkemick schreef:@Coby
Ja natuurlijk, wereldopwekking is dat die de Heer leren kennen. Er is al opwekking bezig in andere landen, miljoenen moslims krijgen een visioen van Jezus.
Das vreemd. Ik kreeg net een visioen van De great juju at the bottom of the sea.
Want iedereen zou toch moeten weten dat dit de enige echte God is. De God van de wateren. Want je weet toch zelf ook dat ruim 70% van de aarde uit water bestaat? Voor mij bewijs genoeg. De woestijngod heeft het afgelegd tegen de watergod. Ik kies voor de laatste! En velen zullen vannacht een natte droom krijgen! Ze noemen het een visioen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Ik heb je onderschrift gepikt, die gebruik ik op een ander forum, vind 'm geweldig.
Plaats reactie