Missie Mali

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HenkM
Superposter

Missie Mali

Bericht door HenkM »

Ik zit nu met een dilemma. Niet dat ook maar iemand daarvan wakker ligt, en het behelst het volgende:

We (de regering) bezuinigt zich het leplazerus, maar gaat miljoenen uitgeven aan een militaire missie in Mali om de (getrainde en geharde woestijn vechters) geen kans meer te geven.

Aan de andere kant is het wel een steun aan het gevecht tegen de fundamentalistische islam.

Uiteindelijk denk ik toch dat dit de uitgave waard is .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Re: Missie Mali

Bericht door Fish »

We kunnen ze ook met rust laten en eerst wachten op een tweede 9/11? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:We kunnen ze ook met rust laten en eerst wachten op een tweede 9/11? :?
Lieten ze de "normale" wereld maar met rust .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:We kunnen ze ook met rust laten en eerst wachten op een tweede 9/11? :?
Dat zal niet zo gauw vanuit Mali gebeuren, maar ondanks mijn pacifistische instelling, kan ik niet botweg nee zeggen tegen zo'n missie. Niet dat ik stat te juichen om er snel heen te gaan. ik blijf graag waar ik ben.
Ik wens u alle goeds
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:
Dat zal niet zo gauw vanuit Mali gebeuren,
Ze hoeven het ook niet zelf te doen, maar gelegenheid geven net als de Taliban deed.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Dus we willen naar Mali met ons leger (start lachband, welk leger) terwijl in Amsterdam en Den Haag genoeg fundi's zitten. Begin daar dan eens mee, daar heb ik meer aan.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Peter van Velzen
Site Admin

Optimist schreef:Dus we willen naar Mali met ons leger (start lachband, welk leger) terwijl in Amsterdam en Den Haag genoeg fundi's zitten. Begin daar dan eens mee, daar heb ik meer aan.
Sinds wanneer grijpen die in Amsterdam en den Haag op geweldadige wijze naar de macht?
Je moet niet net doen of NEderland een rampgebied is. Dat is het allerminst. Even de zaken in de juiste proporties bekijken alsjeblieft. Er is dan nog ruimte genoeg om van mening te verschillen. Het Nederlandse leger mag op jouw lachspieren werken, het zou me niet verbazen als de Toeareg daar anders over denken. Die hebben een heilig ontzag voor een paar Apaches.
Ik wens u alle goeds
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Optimist schreef:Dus we willen naar Mali met ons leger (start lachband, welk leger) terwijl in Amsterdam en Den Haag genoeg fundi's zitten. Begin daar dan eens mee, daar heb ik meer aan.
Sinds wanneer grijpen die in Amsterdam en den Haag op geweldadige wijze naar de macht?
Je moet niet net doen of NEderland een rampgebied is. Dat is het allerminst. Even de zaken in de juiste proporties bekijken alsjeblieft. Er is dan nog ruimte genoeg om van mening te verschillen. Het Nederlandse leger mag op jouw lachspieren werken, het zou me niet verbazen als de Toeareg daar anders over denken. Die hebben een heilig ontzag voor een paar Apaches.
Een groot deel van die Apache AH-64D staan momenteel aan de grond, te wachten op onderdelen.
Defensie moet namenlijk bezuinigen, we moeten die Lockheed X-35 nog betalen à 102 miljoen euro per stuk.
Dan kunnen we natuurlijk wel over een jaar of tien (schatting) met een atoombom onder de vleugels over Mali vliegen, daar worden ze vast wel heel bang van.
Wie heeft het laatst die Malinese lachband gebruikt, die hebben we dan hard nodig.

Steen
Ik ben ook erg bang voor een tweede 9/11 dan gaan er weer een hoop mooie blanke mensen de pijp uit en dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fundamentalisme roei je niet met geweld. Het sterkt de relifanaten juist in hun haat tegen het westen.
Beschaving introduceren...langzaam....ongemerkt....opleiden en scholen....
Maar hoe je dit moet realiseren laat ik over aan de geleerden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Hier past een warm applaus voor onze militairen die zich voor de raap gaan laten schieten voor de Glorie van het Vaderland of zoals dat tegenwoordig beschreven wordt "de internationale reputatie van ons land".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

[sarcasme mode]Ach ja, wat maakt het ons ook uit dat de gewone Jan Malinees straks de Islamitisch fundamentalistische laars in de nek krijgt en onder de sharia moet leven.
En als ze soms denken dan naar het vrije westen te vluchten... gelukkig ligt de Middelandse Zee er nog tussen.[/sarcasme mode]

(herinnering, de Duitse nazilaars)
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef:
Fundamentalisme roei je niet met geweld. Het sterkt de relifanaten juist in hun haat tegen het westen.
Maar wat als de fundies op schoolmeisjes gaan schieten . . . .?
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:[sarcasme mode]Ach ja, wat maakt het ons ook uit dat de gewone Jan Malinees straks de Islamitisch fundamentalistische laars in de nek krijgt en onder de sharia moet leven.
En als ze soms denken dan naar het vrije westen te vluchten... gelukkig ligt de Middelandse Zee er nog tussen.[/sarcasme mode]

(herinnering, de Duitse nazilaars)

De verwijzing. maar juist de toelichting, naar iets uit de geschiedenis is vaak, en soms helaas, wel nodig, ja
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:
Maar wat als de fundies op schoolmeisjes gaan schieten . . . .?
Die gaan daar mee door zo lang ze kunnen. Zie ook de arme meiden, en vrouwen, in Afghanistan.

Maar zolang zij dapper genoeg zijn, zouden wij, het westen, zeker moeten helpen
Peter van Velzen
Site Admin

ruim 350 man wil men sturen en - zoals ik al had voorspeld - 4 apache helikopters.
Die laatsten worden - begrijp ik - door 120 man ondersteund. (Nu begrijp ik hoe 1 Geronimo 30 yankees bezig kon houden)
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie