Wikipedia: Jezus (historisch-kritisch)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Optimist
Forum fan

Re: Wikipedia: Jezus (historisch-kritisch)

Bericht door Optimist »

We are the Christians. Your government and encyclopedia's will be adapted...to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Ja sorry hoor maar zo'n 'arbitragecommissie' kan je toch niet serieus nemen?

Hier is het ook al oorlog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenvervolgingen
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De overleg pagina geeft een mooi inkijkje. :(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Ch ... _beroerder" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Knap werk DBI.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Fish schreef:De overleg pagina geeft een mooi inkijkje. :(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Ch ... _beroerder" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow, en maar drammen om hun hobby op de eerste plek te krijgen..... :D
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik heb dan al weer gelijk de neiging om aan de pagina toe te voegen:
De term 'christenvervolging' doelt op de vervolging van christenen. De vervolging door christenen wordt behandeld op andere pagina's zoals: kruistochten, inquisitie, beeldenstorm, de paus in de tweede wereldoorlog en Galileo Galilei (deze lijst is niet limitatief)
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter »

Dat beloof ik schreef:Nou, die mannen zijn snel.
22.08 plaatste ik mijn bericht.
22.20 heb ik al het advies gekregen om een coach te nemen om mij de werkwijze in wikipedia bekend te maken.
En (hou je vast):
"Soms is het beter om in dit soort gevallen leren te "incasseren": je kunt niet alles hebben. Probeer ook eens je te verplaatsen in de gedachtengang van de ander, dat kan tot nieuwe inzichten leiden."

:lol:
Misschien moet je het onderwerp "lachwekkende arbitrage" aan wiki toevoegen?
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
Boskabouter
Ervaren pen

Dat beloof ik schreef:Ik heb dan al weer gelijk de neiging om aan de pagina toe te voegen:
De term 'christenvervolging' doelt op de vervolging van christenen. De vervolging door christenen wordt behandeld op andere pagina's zoals: kruistochten, inquisitie, beeldenstorm, de paus in de tweede wereldoorlog en Galileo Galilei (deze lijst is niet limitatief)
ROFL
(A. Schopenhauer)
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

Optimist schreef:We are the Christians. Your government and encyclopedia's will be adapted...to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Wat voor een ratatouille is me dat nu weer !!
Het begrip ' Christenen ' dekt meerdere ladingen.
Men had de christenen die volgelingen waren van Jezus de nazarener, en dat waren zeloten.
Men had de christenen die volgelingen waren van Paulus, en dat waren gnostici.
En men had christenen die later onder Constantijn de Grote de Roomse kerk uitmaakten.
Over welke ' christenen ' heeft men het hier ??
Boskabouter
Ervaren pen

Je beweert het iedere keer met grote stelligheid, en ik geloof best dat het klopt, maar heb je wat bronnen voor een simpele ziel als ik?
(A. Schopenhauer)
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

Boskabouter schreef:Je beweert het iedere keer met grote stelligheid, en ik geloof best dat het klopt, maar heb je wat bronnen voor een simpele ziel als ik?
:lol: Is net zo moeilijk als de vraag ' leg me de relativiteitstheorie even uit '. Ik kan je wel wat literatuur hierover meedelen, maar dat is dan ook een lijst van boeken. Dit kan je niet in één boek lezen. En ja, dit beweer ik met grote stelligheid. Wiki loopt wat dat betreft hopeloos achter.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Aton schreef:
Optimist schreef:We are the Christians. Your government and encyclopedia's will be adapted...to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Wat voor een ratatouille is me dat nu weer !!
Het begrip ' Christenen ' dekt meerdere ladingen.
Men had de christenen die volgelingen waren van Jezus de nazarener, en dat waren zeloten.
Men had de christenen die volgelingen waren van Paulus, en dat waren gnostici.
En men had christenen die later onder Constantijn de Grote de Roomse kerk uitmaakten.
Over welke ' christenen ' heeft men het hier ??
Volgens mij hebben ze allen god gemeen. En zolang deze bovennatuurlijke "entiteit" niet uit te leggen is...
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

dikkemick schreef: Volgens mij hebben ze allen god gemeen. En zolang deze bovennatuurlijke "entiteit" niet uit te leggen is...
Ja natuurlijk, maar dit was niet mijn punt. Als men het heeft over de vervolging van christenen, zijn het niet de huidige christenen. Neem nu de ' christenen ' die vervolgt werden onder keizer Nero die hen beschuldigde van brandstichting, waren dit de zeloten. Dit noemde men toen ook ' christenen ' omdat ze volgelingen waren van Yeshua de nazarener ( gezalfde = messias ). Gaan de huidige christenen wat zielig doen voor het feit dat ze in de beginne vervolgt werden: Niet dus ! Na keizer Constantijn had men Roomse christenen die ook even dwars gingen liggen en weigerde de toenmalige keizer te vereren. Deze laatsten kozen bewust voor het statuut van martelaar met de bedoeling het gezag te ondermijnen. De christenen van Paulus zijn nooit een stro in de weg gelegd, net zomin als de overige mysterie-scholen. Als dit niet belangrijk genoeg is om dit aan te stippen en dit onderscheid te maken, nou dan weet ik het ook niet.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bedoel je nu dan de 100.0000 christelijke denominaties?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Aton
Diehard

Bericht door Aton »

dikkemick schreef:Bedoel je nu dan de 100.0000 christelijke denominaties?
Verklaar je nader.
Boskabouter
Ervaren pen

Aton schreef:
Boskabouter schreef:Je beweert het iedere keer met grote stelligheid, en ik geloof best dat het klopt, maar heb je wat bronnen voor een simpele ziel als ik?
:lol: Is net zo moeilijk als de vraag ' leg me de relativiteitstheorie even uit '. Ik kan je wel wat literatuur hierover meedelen, maar dat is dan ook een lijst van boeken. Dit kan je niet in één boek lezen. En ja, dit beweer ik met grote stelligheid. Wiki loopt wat dat betreft hopeloos achter.
Try me
(A. Schopenhauer)
Plaats reactie