Dit MOET ik even kwijt! Voor de geeks onder ons

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nancy
Forum fan

Dit MOET ik even kwijt! Voor de geeks onder ons

Bericht door nancy »

Als ik Sourceforge roep, weten de geeks (of Opensource liefhebbers) onder ons wat ik bedoel.
Ik werk als Marketing en sales manager (lees: mannusje van alles) bij een software bedrijfje dat Opensource software ontwikkelt.
(als het iemand kan schelen: webbased CRM-Groupware geintegreerd met VoIP-centrales)

Maar goed... Sourceforge dus, kortweg SF.net

Ons pakket staat daar ter ontwikkeling en ter download aangeboden. Op SF staan ongeveer 125.000 projecten van softwareontwikkelaars.

Vandaag hebben we de MAGISCHE notering va no. 9 gehaald!!!!!!!!
YEAH!

http://sourceforge.net/project/stats/?g ... ugn=covide

zomaar met ons clubje de top tien binnen gestormd daar!! hahahahahahahaha
Ik word gebombardeerd met mailtjes van buitenlandse bedrijven die het ook willen vermarkten in hun land, en er komen ineens meer mensen die willen vertalen en we hebben zelfs een samenwerking met Logica CMG achter de rug.

Voor de beeldvorming: aantal medewerkers logica: 6000+
ons clubje: 6 medewerkers
hahahahahaha

Dusssss als er nog mensen van een exchange server af willen:
Wij bieden een alternatief! gratis downloadable op www.sourceforge.net/projects/covide
Een beetje Linux kennis is wel handig.
Lach meer!
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Hele domme vraag, maar wat doet Covide in hemelsnaam? Het jargon gaat mij als bèta-techneut ver boven mijn pet. Het is Nederlands, maar ik begrijp er niet veel van :-S.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hele domme vraag, maar wat doet Covide in hemelsnaam? Het jargon gaat mij als bèta-techneut ver boven mijn pet. Het is Nederlands, maar ik begrijp er niet veel van :-S.
Ja en is het een links- of rechtsdraaiende Covide :?: :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Wat ik er van zie en begrijp is dat Covide een bedrijf is dat zich toespitst op het automatiseren van bedrijfsprocessen en customer relations management. Daar hoort ook interne en externe communicatie en delen van planning en agenda's bij en dergelijke. Simpel gesteld: bedrijfsautomatiseren. Het recent vrijgegeven pakket, Covide CRM, is daar een integraal onderdeel van.

In ieder geval leuk dat jullie met het GPL'en van het pakket zoveel bekendheid hebben gekregen. Met een fatsoenlijk beheerd sourceforge project zal je in ieder geval inderdaad een hoop goede feedback terug kunnen krijgen, om zodoende de zaak nog beter te krijgen. Een goede zet wat mij betreft.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Ah, kantoorautomatisering! Spannend! (NOT!!! :twisted:)
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

kantoorautomatisering is niet echt spannend, Opensource software des te meer, omdat het heerlijk tegendraads is.
Hoe vaak ik niet moet uitleggen hoe wij geld verdienen met gratis software...

Het is een mooi wereldje met bijzondere mensen, zowel de keiharde verkopers als de opensource evangelisten die het walgelijk vinden als mensen maar iets "closed" uitbrengen.
Daar komt bij dat ik techneuten leuk volk vind ;)
Als vrouw in de ICT heb je dan ook nog het voordeel dat mensen je onthouden omdat je een vrouw bent ( die zie je doorgaans niet zo veel).
Last but not least: Ik mag de hele dag praten, en ik doe niets liever, hahahaha :lol:

dus saai? neuh..

btw. we stonden zaterdag op 7....

hopelijk iets duidelijker:
Covide is een programma dat werkt via de browser. Je kunt ermee je klanten beheren met alles wat daarbij hoort. Email, projecten met urenregistratie, agenda's die je kunt delen met collega's, notities, bestanden enz.

Je kunt het ook integreren met een telefooncentrale zodat je kunt zien welke klant er belt, en dan direct naar het overzicht van die klant kunt gaan.
Andersom kun je klikken op het telefoonnummer van die klant om te bellen.

faxen komen binnen als pdf en worden gekoppeld aan de juiste klant, en je kunt uitgaand via Covide ook eventueel smsjes versturen.

Ik ben zo erg dat ik het prive ook gebruik.....
lol
Lach meer!
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

nancy schreef:Het is een mooi wereldje met bijzondere mensen, zowel de keiharde verkopers als de opensource evangelisten die het walgelijk vinden als mensen maar iets "closed" uitbrengen.
Dat is het 'm nu juist: het zijn vaak evangelisten die dat uitdragen. Ik vind dat het een model is dat je kiest als zovele andere: als jouw bedrijf vindt dat het leveren van diensten die bij die software horen belangrijker is dan het simpelweg verkopen van die software, dan is het een logische keus. Andersom niet, maar dat betekent natuurlijk niet dat het verkopen van 'closed source' opeens Heel Erg Fout is. Daarom ben ik me ook meer en meer gaan afkeren van mensen als Richard Stallman, die steeds radicaler en fundamentalistischer worden. In hun wereldbeeld is er alleen maar zwart en wit, en geen grijs.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Uiteindelijk draait het niet perse om de discussie "closed source" versus "open source", maar eerder over "hoeveel zeggenschap heb ik over mijn aangekochte waar". De werkelijkheid is dat er maar al te vaak eisen aan softwaregebruik worden gesteld aan gebruikers (de zogenaamde EULA's), die veel mensen ten eerste geeneens lezen, laat staan zouden accepteren als deze EULA van toepassing was op hun auto of magnetron. Ook proberen grote bedrijven bepaalde zaken zelfs op een politieke manier te bewerkstelligen, namelijk door wetten als de DMCA en de EUCD. Deze wetten hebben ook te maken met kopieerbeveiliging en dat soort zaken, maar ook met zogenaamde interoperabiliteit, dwz. met dergelijke wetten is het bv. strafbaar om gesloten bestandsformaten te ontcijferen. Daarnaast is het software patenten gedoe van de laatste jaren ook een teken aan de wand: in het kort, softwarepatenten in de ergste vorm maken het mogelijk om triviale zaken als 'dubbelklikken op een muis' te patenteren.

Uiteindelijk zijn dergelijke zaken mooie wapens tegen kleinere concurrenten, en niet te vergeten een mogelijk middel tegen de "woekerende kanker" van Steve Ballmer, de kanker genaamd Linux en vrije software. De reden waarom mensen als Stallman steeds radicaler worden is dat de wereld om ons heen "van de andere partij" namelijk ook radicaler wordt.

Nu ben ik niet een of andere bewonderaar van Stallman, maar ik ben ergens wel blij dat hij er is. Zelf ben ik eerder een pragmaticus dan een idealist, wat dat betreft.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

nancy schreef:kantoorautomatisering is niet echt spannend, Opensource software des te meer, omdat het heerlijk tegendraads is.
Hoe verdienen jullie geld met opensource kantoorautomatiseringssoftware? Het lijkt me, dat de enige manier om daar rijk mee te worden eruit bestaat, dat de toko van Bill jullie toko overkoopt. :twisted:
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

cymric schreef: Dat is het 'm nu juist: het zijn vaak evangelisten die dat uitdragen. Ik vind dat het een model is dat je kiest als zovele andere: als jouw bedrijf vindt dat het leveren van diensten die bij die software horen belangrijker is dan het simpelweg verkopen van die software, dan is het een logische keus. Andersom niet, maar dat betekent natuurlijk niet dat het verkopen van 'closed source' opeens Heel Erg Fout is. Daarom ben ik me ook meer en meer gaan afkeren van mensen als Richard Stallman, die steeds radicaler en fundamentalistischer worden. In hun wereldbeeld is er alleen maar zwart en wit, en geen grijs.
cymric, ik kan me erg in jouw gevoel ten opzichte van Stallman vinden. Het heersende idee van knutselen op zolderkamertjes wordt daarmee behoorlijk versterkt en dat is olie op het vuur van de ontwikkelaars die op een conventionele manier tegen software aankijken.
Ik werk niet voor een liefdadigheidsinstelling, we zitten niet op een zolderkamertje en een bedrijf als het onze of ik noem een dwarsstraat Mysql is geen knutselclubje te noemen.

De keuze om opensource te gaan is inderdaad een strategische keuze geweest van ons bedrijf, maar dat neemt niet weg dat de ideologie erachter mij ontzettend aanspreekt.

Ik weet dat er op dit moment met onze software geld wordt verdient door middel van dienstverlening in Chili.
Wij verdienen er geen cent aan, maar onze software is nu wel in het Spaans beschikbaar, omdat zij het voor ons vertaald hebben.
Ook weer een mooie combinatie van ideologie (andere mensen een kans geven, ze hebben namelijk geen inkoopkosten) en marktstrategie (enig idee wat wij uitsparen op het gebied van software vertalingen?!).

Ik die mijn best om het geitensokken imago van Opensource af te krijgen, en met mij zijn er in Nederland veel bedrijven actief op dit vlak.
Ook de "grote" jongens zien dat in. Het is niet voor niets dat ik wordt uitgenodigd voor een lezing bij Capgemini en dat LogicaCMG en Pink ook OpenSource takken hebben.
Lach meer!
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

chromis schreef:Uiteindelijk draait het niet perse om de discussie "closed source" versus "open source", maar eerder over "hoeveel zeggenschap heb ik over mijn aangekochte waar". De werkelijkheid is dat er maar al te vaak eisen aan softwaregebruik worden gesteld aan gebruikers (de zogenaamde EULA's), die veel mensen ten eerste geeneens lezen, laat staan zouden accepteren als deze EULA van toepassing was op hun auto of magnetron. Ook proberen grote bedrijven bepaalde zaken zelfs op een politieke manier te bewerkstelligen, namelijk door wetten als de DMCA en de EUCD. Deze wetten hebben ook te maken met kopieerbeveiliging en dat soort zaken, maar ook met zogenaamde interoperabiliteit, dwz. met dergelijke wetten is het bv. strafbaar om gesloten bestandsformaten te ontcijferen. Daarnaast is het software patenten gedoe van de laatste jaren ook een teken aan de wand: in het kort, softwarepatenten in de ergste vorm maken het mogelijk om triviale zaken als 'dubbelklikken op een muis' te patenteren.

Uiteindelijk zijn dergelijke zaken mooie wapens tegen kleinere concurrenten, en niet te vergeten een mogelijk middel tegen de "woekerende kanker" van Steve Ballmer, de kanker genaamd Linux en vrije software. De reden waarom mensen als Stallman steeds radicaler worden is dat de wereld om ons heen "van de andere partij" namelijk ook radicaler wordt.

Nu ben ik niet een of andere bewonderaar van Stallman, maar ik ben ergens wel blij dat hij er is. Zelf ben ik eerder een pragmaticus dan een idealist, wat dat betreft.
Ik denk dat je extremen nodig hebt om balans te houden. en voor wat betreft de zeggenschap over je waar ben ik het eens. Het hele softwarepatenten verhaal is een enge ontwikkeling. Vrijheid van leverancier en kennis over waren en diensten die je koopt zou niet meer dan normaal moeten zijn.
Om een topman van Redhat aan te halen:
Je koopt toch ook geen auto met de motorkap dichtgelast?
Lach meer!
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

LudwigEduardBoltzmann schreef: Hoe verdienen jullie geld met opensource kantoorautomatiseringssoftware? Het lijkt me, dat de enige manier om daar rijk mee te worden eruit bestaat, dat de toko van Bill jullie toko overkoopt. :twisted:
grappig, die discussie hebben we intern weleens gevoerd...
"Wat als Bill met 40 miljoen op de stoep staat?"

Ik heb principes, maar bij een bepaald bedrag houden ze op ;)
Ik ben er alleen nog niet uit welk bedrag... hahahaha

Om Mysql als voorbeeld nog even aan te halen.
Je kunt prima rijk worden met dienstverlening rondom OpenSource software.
Lach meer!
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

LudwigEduardBoltzmann schreef:
nancy schreef:kantoorautomatisering is niet echt spannend, Opensource software des te meer, omdat het heerlijk tegendraads is.
Hoe verdienen jullie geld met opensource kantoorautomatiseringssoftware? Het lijkt me, dat de enige manier om daar rijk mee te worden eruit bestaat, dat de toko van Bill jullie toko overkoopt. :twisted:
Open Source en gratis zijn niet dezelfde dingen. Open Source betekent slechts dat de broncode vrijgegeven is en dat ook anderen daar iets mee kunnen ontwikkelen. Het grote voordeel daarvan is dat je niet ineens een groot probleem hebt als de leverancier wegvalt en er iets mis gaat met het pakket of er extra modules ontwikkeld moeten worden.

Je kunt bijvoorbeeld verdienen met servicecontracten, imlpementatietrajecten, scholing en training rondom je pakket en het is ook gewoon mogelijk om geld voor het pakket te vragen.
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

sjun schreef: Open Source en gratis zijn niet dezelfde dingen. Open Source betekent slechts dat de broncode vrijgegeven is en dat ook anderen daar iets mee kunnen ontwikkelen. Het grote voordeel daarvan is dat je niet ineens een groot probleem hebt als de leverancier wegvalt en er iets mis gaat met het pakket of er extra modules ontwikkeld moeten worden.

Je kunt bijvoorbeeld verdienen met servicecontracten, imlpementatietrajecten, scholing en training rondom je pakket en het is ook gewoon mogelijk om geld voor het pakket te vragen.
Yups, je hebt ook bedrijven die dual licenses gebruiken. een gratis versie en een betaalde versie voor bedrijven die support willen bijvoorbeeld.
Net gehoord dat LogicaCMG plannen heeft om een testomgeving met ons product neer te gaan zetten voor klanten.
Ik vraag me af of ons dat closed ook was gelukt.
Lach meer!
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

nancy schreef:
chromis schreef:Uiteindelijk draait het niet perse om de discussie "closed source" versus "open source", maar eerder over "hoeveel zeggenschap heb ik over mijn aangekochte waar". De werkelijkheid is dat er maar al te vaak eisen aan softwaregebruik worden gesteld aan gebruikers (de zogenaamde EULA's), die veel mensen ten eerste geeneens lezen, laat staan zouden accepteren als deze EULA van toepassing was op hun auto of magnetron. Ook proberen grote bedrijven bepaalde zaken zelfs op een politieke manier te bewerkstelligen, namelijk door wetten als de DMCA en de EUCD. Deze wetten hebben ook te maken met kopieerbeveiliging en dat soort zaken, maar ook met zogenaamde interoperabiliteit, dwz. met dergelijke wetten is het bv. strafbaar om gesloten bestandsformaten te ontcijferen. Daarnaast is het software patenten gedoe van de laatste jaren ook een teken aan de wand: in het kort, softwarepatenten in de ergste vorm maken het mogelijk om triviale zaken als 'dubbelklikken op een muis' te patenteren.

Ik denk dat je extremen nodig hebt om balans te houden. en voor wat betreft de zeggenschap over je waar ben ik het eens. Het hele softwarepatenten verhaal is een enge ontwikkeling. Vrijheid van leverancier en kennis over waren en diensten die je koopt zou niet meer dan normaal moeten zijn.
Om een topman van Redhat aan te halen:
Je koopt toch ook geen auto met de motorkap dichtgelast?
Hallo nancy,

zelf ben ik in aanraking gekomen met Linux doordat het hier in Duitsland
veel gebruikt wordt in ( technische) universiteiten b.v. de RWTH Aachen
en andere instituten waar velighheid belangrijke rol speelt, b.v. KFA Jülich
( Kernforschungsanlage )
en Zentrum für psychologische Grundlagenforschung Jülich.
Linux was toen echter nog een softwareboek met zeven zegels voor mij.
Gelukkig hebben we hier in Aken een Linuxclub.
Wanneer je de PC opstart met Linux heb je steeds het idee met
een echte computer te doen te hebben.
Je ziet regel na regel wat de PC aan het doen is.
Ik zou nog meer voordelen kunnen gaan opnoemen, maar ik
wilde verder gaan met het thema ' kennis is van en voor iedereen. '
De community-gedachte. Iedereen kan meeprogrammeren en kennis
ter beschikking stellen van de gemeenschap, en iedereen mag hier
ook gebruik van maken.

Dat is ook uitgangsstrategie bij wikipedia.
En ook voor een kerk ( wat ook een gemeenschap is ) vind ik
dit Linux-principe wenselijk.
Iedereen mag de-nieuwe-kerk
gestalte geven, iedereen mag elk bericht kopieren,
iedereen mag schrijven wat hij/zij van religie, God, Goden, atheisme,
relaties, politiek, gezondheid, filosofie, etc. vindt.
Geen hierarchische struktuur. Het enige wat wel geldt zoals
in iedere internetcommunity -> de nettiquette
http://www.de-nieuwe-kerk.nl
Kennis is van en voor iedereen. En iedereen staat het vrij
over (anti-) (religieuze) gevoelens met anderen te communiceren.
http://p2.forumforfree.com/nieuwe-kerk- ... ekerk.html

MvG, Jos
Plaats reactie