Er zijn meerdere gevallen bekend zoals in Tokio waar een eenling in de Metro Sarin los liet en waardoor een aantal mensen om het leven kwam. Dat schijnt niet zo moeilijk te zijn. De chemische formule van Sarin kan je op internet vinden.Fenomeen schreef:Tjaa, de een beweert dit, de ander dat en aangezien wij helaas geen directe lijntjes hebben met Washington en Moskou moeten we er zelf achter komen.
Mijn probleem is dat ik de Russen niet vertrouw, de Amerikanen nog minder.
Ik heb nog maar weinig bewijs gezien.
Nou, en dat is pure lekenkennis, is Sarin volgens mij niet iets dat in een jampot stopt, opendraait en dan op hoop van zegen eens leuk laat uitwaaien.
Of je met deze methode de effecten krijgt op de schaal die ik in de media gezien heb weet ik niet.
Syrie
Moderator: Moderators
Re: Syrie
In Japan zie je een ander beeld; minder massaal en veel minder doden.
Dat schijnt aan de onzuivere vorm te liggen.
Het lijkt meer op de gifgasaanval tegen Koerden in Irak.
Dat schijnt aan de onzuivere vorm te liggen.
Het lijkt meer op de gifgasaanval tegen Koerden in Irak.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Het was geen eenling.Cactus schreef: Er zijn meerdere gevallen bekend zoals in Tokio waar een eenling in de Metro Sarin los liet en waardoor een aantal mensen om het leven kwam. Dat schijnt niet zo moeilijk te zijn. De chemische formule van Sarin kan je op internet vinden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Maar hoe filter jij dit bericht dan?Cactus schreef:De rebellen bestaan voor 50% uit fundamentalistische groeperingen à la Al Qaida. Zojuist kwam het bericht op het nieuws dat Al Qaida in Syrië andere rebellen heeft verdreven uit een dorp.
Het ziet er naar uit dat Al Qaida daar de macht bij de rebellen gaat overnemen. Nou, lekker steunen dan maar . Al Qaida lacht zich rot.
http://www.nu.nl/buitenland/3579271/ver ... -jaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Assad kan zeggen wat hij wil, maar kun jij zijn ongelijk aantonen? Dus in mijn ogen blijft de vraag bestaan wie er verantwoordelijk was voor de chemische aanval op burgerdoeleinden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Ps, wat is trouwens het verschil wie er chemische wapens gebruikt! Doet daarom de een voor de ander onder? Nogmaals, wat wil je hiermee bewijzen? Dat Assad het goed doet of dat de rebellen het goed doen? Ik begrijp je standpunt niet maar misschien ligt dat aan mij!
We will dance again!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik denk dat het wel degelijk iets uitmaakt wie welk misdrijf pleegt. Ongerwijfeld kun je in een gewapend conflict altijd beide partijen verwijten maken, maar wie een bepaald misdrijf niet pleegt is daardooe toch iets minder schuldig dan wie dat wel doet. Blijft natuurlijk de vraag wat je er aan kan of moet doen. Zonder ook in het conflict als zodanig partij te kiezen is dat behoorlijk lastig. En is die keuze op zich gerechtvaardigd? Is niets doen moreel juist? Mijns inziens is hier sprake van een moreel dillema. Wat je ook doet of niet doet, het kan andere mensen kwaad berokkenen. Ik zou het echter een flinke stap vooruit vinden als de wereldleiders allen het belang van de individuele burger zouden behartigen, in plaats van het belang van hun eigen politieke doelen.lost and not found yet! schreef:Ps, wat is trouwens het verschil wie er chemische wapens gebruikt! Doet daarom de een voor de ander onder? Nogmaals, wat wil je hiermee ? Dat Assad het goed doet of dat de rebellen het goed doen? Ik begrijp je standpunt niet maar misschien ligt dat aan mij!
Ik wens u alle goeds
http://t.seacoastonline.com/apps/pbcs.d ... =tabletart" onclick="window.open(this.href);return false;
En maar wapens leveren aan deze beesten.
En maar wapens leveren aan deze beesten.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Volgens mij worden er vooralsnog nog maar weinig wapens aan de opstandelingen geleverd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
http://www.youtube.com/watch?v=mLOU2AX3 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bizar filmpje over de aanval op Maaloula
- Bevlogen
Inderdaad bizar! Ik start er een nieuw topic over!zalwel schreef:http://www.youtube.com/watch?v=mLOU2AX3 ... e=youtu.be
We will dance again!
http://m.spiegel.de/international/world ... referrrer=" onclick="window.open(this.href);return false;
Inmiddels maand oud 3-delig interview met Assad.
Ik vind dat de man duidelijke taal spreekt.
Inmiddels maand oud 3-delig interview met Assad.
Ik vind dat de man duidelijke taal spreekt.