Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door dikkemick »

PietV. schreef:
dikkemick schreef:En papa en mama kunnen het prima als indoctrinatiemateriaal gebruiken.
Alle christelijke basisscholen schijnen een prospectus hebben gekregen. En dan gaat het over schoolreisjes. Of alle ouders op de hoogte zijn van het inhoudelijke deel van dit reli-pretpark dat vraag ik mij af. Met de bus naar Ome Huibers om daar crea-geschiedenisles te krijgen.
Ach..Aangepast(!) kan het samen gaan met educatie: "De natuurseries van David Attenborough zijn van een grote wetenschappelijke en educatieve waarde. Aangezien hij steeds vertrekt vanuit de evolutie zijn orthodoxe kerkgenootschappen daarmee niet altijd zo gelukkig. Zijn “The Life of Mammels” is als “Het leven van zoogdieren” in 2007 in Nederland uitgezonden en op dvd uitgebracht door de Evangelische Omroep (de EO). Hierbij is de laatste aflevering, die over mensapen en de mens gaat, weggelaten. Tevens zijn verwijzingen naar “miljoenen jaren” en de evolutie verwijderd om godsdienstige redenen"
En ik denk dat er een afdeling "sluipwespjes en oogwormen" te bewonderen is. Gods Werken zijn nou eenmaal ondoorgrondelijk. Natuurlijk wordt op de ark ook verteld over 98% van de biodiversiteit welke voor de mens geschapen is, maar reeds uitgestorven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... ?tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=1969&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=1e4647a244

Oud materiaal maar blijft interessant. Mijn kinderen neem ik echter niet mee naar deze orthodoxe manipulator.

Link kopieren en plakken voor wie het wil zien.
Jin
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Ik neem dat schip zó over! Goed zeewaardig maken en je kan er een heerlijke drijvende villa van maken :)
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat zeewaardig maken kan je nog wel eens op leeglopen......
Een bult aan elkaar gelaste dekschuiten......
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jin schreef:Dat zeewaardig maken kan je nog wel eens op leeglopen......
Een zwakke lasnaad en de boel zou weleens kunnen breken. Laten alle evangelisten zich hier maar verzamelen en daarna met zijn allen de oceaan over. Kunnen ze gelijk even testen of bidden helpt bij windkracht 11 en 20 meter hoge golven.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Niet hoger? :D
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef:
Jin schreef:Dat zeewaardig maken kan je nog wel eens op leeglopen......
Een zwakke lasnaad en de boel zou weleens kunnen breken. Laten alle evangelisten zich hier maar verzamelen en daarna met zijn allen de oceaan over. Kunnen ze gelijk even testen of bidden helpt bij windkracht 11 en 20 meter hoge golven.
Bij windkracht 5 op het IJsselmeer gaat ze al breken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste mensen. DEZE ark is door mensen, zonder Handje van God gebouwd. De echte ark, waar binnenkort weer bewijs van zal worden gevonden...is met Gods directe hulp gebouwd.
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb ooit een serieuze discussie gehad met mensen die overtuigd waren van het feit dat er in Noachs dagen ook (net als nu) elektriciteits centrales waren en dat Noach dus heeft kunnen lassen......
Want ze begrepen wel dat het zaakje in hout onmogelijk was.....
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een extraatje tussendoor.
Ark
Johans ark is nu een jaar open voor publiek. "Het gaat uitstekend", vertelt hij. De honderdduizend bezoekers die hij mocht verwelkomen aan boord, zijn er aanzienlijk minder dan de verwachte 300.000. Nee, een tegenvaller is dat niet voor Huibers "God is op zoek naar die ene. Iedereen is uitgenodigd, maar net als bij de zondvloed komt niet iedereen in de ark." Vruchten van zijn werk ziet hij zeker. "Ruim honderd mensen zijn door hun bezoek aan de ark tot het besef gekomen dat er wel een God moet zijn en in Hem gaan geloven. Gisteravond kreeg ik nog een mail van iemand die enorm was geraakt door de geschiedenis van Noach. Hij kocht een boek en kon er 's nachts niet van slapen. In de ark probeer ik mensen te triggeren. Zodat mensen zich afvragen waarom er meer dan acht bedden staan en doorkrijgen dat zij ook zijn uitgenodigd."
Wie de Ark van Noach wil bekijken, heeft nog tot januari de kans. Daarna gaat het schip de zee op.
Hopelijk voorgoed uit Dordrecht.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

De naam schip mag het mi niet dragen, stapel hout op dekschuiten......
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Wie de Ark van Noach wil bekijken, heeft nog tot januari de kans. Daarna gaat het schip de zee op.
Vluchten voor de belastingdienst. Vraag me af waar hij mee gaat sturen, waar de boot mee voortgedreven wordt. Maar goed een zeesleper er voor kan de eerste optie zijn. Zal Smit mailen dat hij van te voren contant moet afrekenen, anders zien ze het geld nooit. We zullen een paar teksten bedenken, Ark in nood, Ark vastgelopen op de kust van Engeland, Ark gekapseisd en Schettino Huibers was er als eerste af, de knuffeldieren liet hij aan hun lot over.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Hm wellicht komt er nog een berger aan te pas . . .
Ik wens u alle goeds
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Peter van Velzen schreef:Hm wellicht komt er nog een berger aan te pas . . .
Als het niet in een vaarroute ligt, dan is het een mooi rif. Kan Johan Huibers duikexcursies organiseren.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

credible.
Hetzelfde nieuws plus een extraatje.
Maar ik lees hier dat er overleg is geweest met de gemeente Dordrecht.
Het vertrek is definitief!

:occasion5:

Rijnmond
De Ark van Noach begint in januari volgend jaar aan een wereldreis en zal dan nooit meer terugkeren naar Dordrecht. Dit zegt Johan Huibers, initiatiefnemer en eigenaar van de replica van het Bijbelse schip.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie