lost and not found yet! schreef:
Misschien een beetje offttopic! Maar waarom geen reacties van bijvoorbeeld van Agt, dat de Egyptenaren de grens met Gaza hebben afgesloten? Als hij, van Agt, Israel in een diskrediet kan brengen, ja, dan staat hij vooraan! Waarom nu niet, terwijl zijn Palestijnse vrienden geblokkeerd worden door Egypte?? Kom op van Agt! Doe wat! Het is toch godgeklaagd dat je Palestijnse vrienden geen toegang meer hebben tot hun handelsdoeleinden vanuit Egypte??
Ps, of moet ik hier een nieuw topic over starten?
Cactus schreef:
Ja, doe dat!
Hoeveel Dollars denk jij dat Egypte van big brother USA ontvangt om die grens gesloten te houden?
Dat is al jaaaaren zo!
En wat denk jij dat de US er voor voordeel van hebben indien Egypte de grens met Gaza sluit of gesloten houdt?
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Lijkt mij nogal duidelijk. Israel is min of meer de 51ste staat van de VS en de invloed van Israël in de US Government middels AIPAC is overweldigend. Egypte is arm en kan dollars goed gebruiken. Het is na Israël het 2de land dat zoveel miljarden van Uncle Sam krijgt. ( Israël is dus een noodlijdend 3de wereld land )
Omdat Israël wil dat die grens met Egypte dicht blijft gebeurt dit ook ten koste van de Amerikaanse belastingbetalers die miljarden dollars ophoesten voor hulp aan Egypte onder voorwaarde dat zij die grens gesloten houden.Met een andere regering zoals die van de Moslim broederschap kan die overeenkomst gevaar lopen en daarom moest die regering verdwijnen.
Zo zit dat spelletje in elkaar volgens mij.
Waarom moet bij alle stennis in Allahstan steeds maar Israël erbij gesleept worden?
In dit geval staat israél aan de zijlijn.
De kwestie is dat tussen de Moslim Broeders (=Ikhwan) en de Arabische koningen al heel lang onmin leeft.
Battle of Sabilla (1929) bijvoorbeeld.
Recent heeft het Egyptische leger de clan van Saoud geholpen bij de herovering van de Grote Moskee in Mekka.
Vorige week werd bekend dat de Arabieren 30 miljard aan oliedollars klaar hebben liggen voor Egypte en dat al 3 miljard is overgemaakt. Die paar miljard van de Amerikanen en de EU kunnen ze zonder probleem missen. Westerse hulp is geen pressiemiddel meer.
De Ikhwan wil de grens open. Dus het leger doet de grens dicht.
Hamas is een soort "franchise" van de Ikhwan.
Vroeger waren die Broeders zelf gewelddadig maar na de nederlaag in Hama (1982) Syrië wordt geweld uitbesteed.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Waarom moet bij alle stennis in Allahstan steeds maar Israël erbij gesleept worden?
In dit geval staat israél aan de zijlijn.
Omdat Israël gewoon het meeste belang heeft bij die Egyptisch/Gaza grens. Dus mag Uncle Sam dit
middels miljarden hulp aan Egypte weer opknappen. Het midden oosten is gewoon een Arabisch/Westelijk conflict waarbij Israël het middelpunt is vanwege die landroverij.
Cactus schreef:Na enig zoeken vond ik hier een ondersteuning van mijn mening en overtuiging.
Bevestiging vinden van wat al je overtuiging was, is niet echt moeilijk. Wie gelooft dat Elvis nog leeft of dat de marsmannetjes onder ons zijn, vindt zijn gelijk ook wel ergens op internet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Cactus schreef:Na enig zoeken vond ik hier een ondersteuning van mijn mening en overtuiging.
Bevestiging vinden van wat al je overtuiging was, is niet echt moeilijk. Wie gelooft dat Elvis nog leeft of dat de marsmannetjes onder ons zijn, vindt zijn gelijk ook wel ergens op internet.
We will dance again!
🔱
Cactus schreef:Lijkt mij nogal duidelijk. Israel is min of meer de 51ste staat van de VS en de invloed van Israël in de US Government middels AIPAC is overweldigend. Egypte is arm en kan dollars goed gebruiken. Het is na Israël het 2de land dat zoveel miljarden van Uncle Sam krijgt. ( Israël is dus een noodlijdend 3de wereld land )
Omdat Israël wil dat die grens met Egypte dicht blijft gebeurt dit ook ten koste van de Amerikaanse belastingbetalers die miljarden dollars ophoesten voor hulp aan Egypte onder voorwaarde dat zij die grens gesloten houden.Met een andere regering zoals die van de Moslim broederschap kan die overeenkomst gevaar lopen en daarom moest die regering verdwijnen.
Leuk! Spelletje volgens jou! Toch? Ooit ter plekke in de Gazastrook, de Westbank of Israel geweest? Waarschijnlijk niet! Vandaar je bevooroordeelde mening! Als iemand het beste voor heeft met de "onderdrukte Palestijnen" pakt diegene ook Egypte aan! Toch? Wel makkelijk om jezelf een mening te vormen door de nieuwsmedia, terwijl je er zelf nog nooit geweest bent! En daarbij geef je ook totaal geen antwoordt op mijn vraag! Bovendien, het feit dat je Israel onder een noodlijdend 3e wereldland scheert, dat zegt al voldoende over jouw niet kennis van de situatie! Haha, Israel een noodlijdend derde wereld land? Come on! Get a life!
We will dance again!
🔱
Oh, mag ik ook al niet meer bewijzen dat mijn mening niet alleen staat en overduidelijk een gevolgtrekking is van het gebeurde. Iedere keer als ik mijn mening/overtuiging staaf met andere berichten dan moet ik deze klinklare onzin over marsmannetjes en Elvis aanhoren.
Cactus schreef:Lijkt mij nogal duidelijk. Israel is min of meer de 51ste staat van de VS en de invloed van Israël in de US Government middels AIPAC is overweldigend. Egypte is arm en kan dollars goed gebruiken. Het is na Israël het 2de land dat zoveel miljarden van Uncle Sam krijgt. ( Israël is dus een noodlijdend 3de wereld land )
Leuk! Spelletje volgens jou! Toch? Ooit ter plekke in de Gazastrook, de Westbank of Israel geweest? Waarschijnlijk niet! Vandaar je bevooroordeelde mening! Als iemand het beste voor heeft met de "onderdrukte Palestijnen" pakt diegene ook Egypte aan! Toch? Wel makkelijk om jezelf een mening te vormen door de nieuwsmedia, terwijl je er zelf nog nooit geweest bent! En daarbij geef je ook totaal geen antwoordt op mijn vraag! Bovendien, het feit dat je Israel onder een noodlijdend 3e wereldland scheert, dat zegt al voldoende over jouw niet kennis van de situatie! Haha, Israel een noodlijdend derde wereld land? Come on! Get a life!
Nee , ik heb wel kennissen die als Nederlands/Palestijns echtpaar in Israël wonen en van hen hoor ik vaak wat men daar met deze mensen uitvreet! Verder hoef je echt niet in een land te zijn geweest om een oordeel te vormen over de situatie daar. Er wordt voldoende over geschreven, beelden worden getoond en met lezen van berichten kan je veel te weten komen.
Welke vraag van jou heb ik niet beantwoord?
Nee, natuurlijk is Israël geen 3de wereldland maar als je mij niet kan begrijpen dan vraag ik jou waarom dit roofzuchtige kapitalistische land de meeste hulp van Uncle Sam krijgt. Een land dat geen 3de wereldland is heeft geen financiële steun nodig! Maar Israël krijgt via de grote invloed van AIPAC op de Amerikaanse regering in de VS de meeste hulp van alle landen ter wereld en Egypte is nr. 2 ! Waarom heb ik je duidelijk uitgelegd. Yeah, come on, get a life!
Ja ja, het zijn de USA en israël die de Gaza grens dicht willen hebben. En het Egyptische leger buigt voor druk.
Kan dat leger van Egypte dan niet zelfstandig actie ondernemen? Als ik dit lees dan hebben ze een goede reden om de grens af te sluiten.
Egyptisch leger schiet in de Sinaïwoestijn tientallen terroristen van Hamas dood
Egyptische soldaten hebben 32 terroristen van de islamistische Hamas uit de Gazastrook doodgeschoten en 45 gearresteerd. Dat heeft een militaire woordvoerder vandaag bekendgemaakt. [...]
De daar agerende terreurcellen bedreigen niet alleen Egyptische legerposten, maar ook Israël. Naar het heet staan de radicale strijders in contact met het terreurnetwerk Al Qaida. Doel van hun aanvallen zijn ook steeds opnieuw christenen. Veiligheidstroepen ontdekten donderdag in de noordelijke Sinaï het lijk van een 60-jarige Arabisch-christelijke zakenman, die zaterdag ontvoerd was.
The army killed at least five terrorists on Friday, but Egyptian media reported a larger-scale offensive is in the works after an attempted assassination of Second Field Army commander Maj. Gen. Ahmed Wasfy on Wednesday.
Dat waardeer ik, maar subtiel verschil is dit. Mahalingam komt met nieuwsfeiten en laat zien dat ook andere conclusies mogelijk zijn dan die van jou. Jouw artikel knoopt wat aanwijzingen aan elkaar en trekt daar conclusies uit die jouw aanstaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Het zijn en blijven berichten die je overal kan opduikelen. Alleen als ik het doe dan deugt het niet hè ?
Het is voor mij zo klaar als een klontje dat Uncle Sam luistert naar AIPAC/ Israël en doet precies wat die eist. In dit geval: Egypte, Hou die Gaza grens dicht anders krijgt het leger geen 1200 Abram M1/A1 tanks, geen F-16 en ander militair materieel.
Het Egyptische leger heeft de touwtjes in handen en dat leger schijnt enorm veel eigen business te hebben waar de top lekker rijk van wordt.
Daarom is de democratisch gekozen president aan de kant geschoven want die wilde de grens open houden.
Mensen die dit niet inzien geloven liever aan marsmannetjes en dat Elvis nog leeft. Daar behoor ik dus niet bij. Slaap lekker.
Nee , ik heb wel kennissen die als Nederlands/Palestijns echtpaar in Israël wonen en van hen hoor ik vaak wat men daar met deze mensen uitvreet! Verder hoef je echt niet in een land te zijn geweest om een oordeel te vormen over de situatie daar. Er wordt voldoende over geschreven, beelden worden getoond en met lezen van berichten kan je veel te weten komen.
Welke vraag van jou heb ik niet beantwoord?
Nee, natuurlijk is Israël geen 3de wereldland maar als je mij niet kan begrijpen dan vraag ik jou waarom dit roofzuchtige kapitalistische land de meeste hulp van Uncle Sam krijgt. Een land dat geen 3de wereldland is heeft geen financiële steun nodig! Maar Israël krijgt via de grote invloed van AIPAC op de Amerikaanse regering in de VS de meeste hulp van alle landen ter wereld en Egypte is nr. 2 ! Waarom heb ik je duidelijk uitgelegd. Yeah, come on, get a life!
Definieer "roofzuchtig kapitalistisch land"! By the way, hebben Griekenland en Spanje geen finaciele steun nodig? Kortom, ik snap je antwoord niet!
Ps, de mens blijft het meest invloedbare wezen in de wereld! Ik! Maar jij ook!
We will dance again!
🔱