Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cactus »

Nog wat voor je Cluny:

Hier zie je de kaart van de verdeling waarmee de zionisten akkoord gingen
Vergelijk de originele verdeling eens met hoe de situatie nu is.
Ik schreef dat Gaza 3x groter was maar dat moet minimaal 4x zijn.
Dus Israel gaf geen mallemoer terug maar pikt nog steeds het grootste deel in.
Als de Hamas raketjes afschiet dan komen die vnl neer op oorspronkelijk Palestijns gebied!
Dan moet je niet gaan OH en dat je raketjes op je huis krijgt want dan woon je op gejat gebied.
Vergelijk ook eens hoeveel kleiner de westbank is en waar is het Palestijnse gebied in het noorden gebleven? Juist.......ook gewoon GEROOFD ! :twisted:

http://unispal.un.org/unispal.nsf/cf02d ... enDocument
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

pitje schreef:
Cluny schreef:Heb je de openingspost wel gelezen?
jawel

"ik heb ook andere info op het internet gelezen". Ik ook, en de overweldigende meerderheid is klinkklare onzin.
Je zou op z'n minst links kunnen geven zodat men kan nagaan *hoe* je tot een bepaalde conclusie bent gekomen.
En jij gaat onderzoeken of de getallen van dit topic wel kloppen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:Nog wat voor je Cluny:

Hier zie je de kaart van de verdeling waarmee de zionisten akkoord gingen
Vergelijk de originele verdeling eens met hoe de situatie nu is.
Ik schreef dat Gaza 3x groter was maar dat moet minimaal 4x zijn.
Dus Israel gaf geen mallemoer terug maar pikt nog steeds het grootste deel in.
Als de Hamas raketjes afschiet dan komen die vnl neer op oorspronkelijk Palestijns gebied!
Dan moet je niet gaan OH en dat je raketjes op je huis krijgt want dan woon je op gejat gebied.
Vergelijk ook eens hoeveel kleiner de westbank is en waar is het Palestijnse gebied in het noorden gebleven? Juist.......ook gewoon GEROOFD ! :twisted:

http://unispal.un.org/unispal.nsf/cf02d ... enDocument
Ik vind het al een geweldig resultaat van vandaag dat jij door feiten gedwongen erkent dat er minstens evenveel joden uit moslimlanden zijn verdreven als moslims uit Israël. Voorlopig ben ik best wel tevreden met deze hard bevochten winst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Getallen uit die tijd zijn altijd bij benadering omdat er niemand was die de vluchtelingen stond te tellen.
Verder maakt het geen fluit uit welke groep groter was omdat er geen sprake was van enige uitruil.

De Palestijnen vluchtten voor het oorlogsgeweld of werden verdreven door joodse militante groepen zoals IRGUN die er lustig op los schoten en ongewapende burgers vermoordden.
.
De Palestijnen hadden geen leger terwijl de joodse Poolse en Russische indringers de steun hadden van de VS en nog enkele landen die hen van wapens en zelfs van vliegtuigen voorzagen.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:
pitje schreef:
Cluny schreef:Heb je de openingspost wel gelezen?
jawel

"ik heb ook andere info op het internet gelezen". Ik ook, en de overweldigende meerderheid is klinkklare onzin.
Je zou op z'n minst links kunnen geven zodat men kan nagaan *hoe* je tot een bepaalde conclusie bent gekomen.
En jij gaat onderzoeken of de getallen van dit topic wel kloppen?
Blijf jij met ontwiijkende vragen vragen beantwoorden?
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

pitje schreef:
Blijf jij met ontwiijkende vragen vragen beantwoorden?
Ik ga op mijn gevoel af. Mijn gevoel zegt dat ik voorlopig klaar ben met de recente dialogen van dit topic.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:Ik ga op mijn gevoel af.
Zoiets dacht ik al :)
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Cluny:

Je schreef:
Ik vind het al een geweldig resultaat van vandaag dat jij door feiten gedwongen erkent dat er minstens evenveel joden uit moslimlanden zijn verdreven als moslims uit Israël. Voorlopig ben ik best wel tevreden met deze hard bevochten winst.
Beste jongen, ik heb nooit ontkend dat er joden verdreven werden uit Arabische landen. Dus die eigeningebeelde overwinning kan je wel schudden.
Ik heb je al 3x gevraagd aan te tonen waar en wanneer ik dat ontkend heb. Pas als je dat kan dan kan je feest gaan vieren.
Over hetgeen de VN zegt over die vluchtelingen hoor ik je niet want de VN wenst dat die Palestijnse vluchtelingen naar hun geboortegronden mogen terugkeren hetgeen Israel tot op heden niet toestaat.
Ook hoor ik je niet over dat geroofde land dat heel duidelijk wél geroofd is.
Gaza? Hoor ik je ook niet over omdat 3/4 nog steeds door Israel wordt geannexeerd.
Sinds wanneer mogen mensen niet proberen indringers van HUN land af te schieten?
Graag je reactie als je die hebt. Maar dat betwijfel ik.
Het is daarom dat ik achter de Palestijnse zaak sta. Eerlijkheid! Israel houdt grondgebied bezet dat niet aan hen werd toegewezen en dus Palestijns gebied is. En jij geeft de blame aan Hamas terwijl de reden bij de landroof door Israel ligt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Pitje, Met Cluny valt niet op een fatsoenlijke wijze te discussiëren. Hij gaat gewoon niet in op vragen en loopt als een klein kind zijn overwinning te vieren op iets dat nooit gezegd is door mij.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:Pitje, Met Cluny valt niet op een fatsoenlijke wijze te discussiëren. Hij gaat gewoon niet in op vragen en loopt als een klein kind zijn overwinning te vieren op iets dat nooit gezegd is door mij.
En iedereen kan gewoon in dit topic nalezen en controleren of Cactus hier punten heeft.
Ik neem een pauze.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
Cactus schreef:Pitje, Met Cluny valt niet op een fatsoenlijke wijze te discussiëren. Hij gaat gewoon niet in op vragen en loopt als een klein kind zijn overwinning te vieren op iets dat nooit gezegd is door mij.
En iedereen kan gewoon in dit topic nalezen en controleren of Cactus hier punten heeft.
Ik neem een pauze.
Heb het een en ander nagelezen. Cactus heeft een punt wat de landverdeling betreft. Hij heeft ook een punt dat de staat Israel rechten geeft aan personen die niet op haar grondgebied zijn geboren. Als gevolg daarvan hebben alle Joodse vluchtelingen een plaats om naar toe gaan. Zo een plek schijnt er voor Palestijnse vluchtelingen niet te bestaan. Er is geen vrij toegang voor ze in enig land of gebied.

Wat die punten waard zijn, daar laat ik me niet over uit. Ik ben van mening dat Israel en Hamas daarover met elkaar moeten overleggen, in plaats van elkaars bestaan te ontkennen. Uiteraard zullen beiden overtuigende argumenten produceren om zulks niet te doen. "Realiteitszin" is ook een kunst.
Ik wens u alle goeds
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Waar het mij om gaat is dat Cluny eens gewoon moet antwoorden op vragen van anderen ipv die negeren.
Hamas krijgt de schuld van de huidige situatie maar voordat Hamas bestond wilde Israël ook geen Palestijnse vluchtelingen laten terugkeren naar hun geboorteplaatsen zoals de VN resolutie bepaald had.
Verder werd Hamas gecreëerd door Israël om een tweespalt te drijven onder de Palestijnen. Zo kon Israël blijven claimen dat de Palestijnen geen vrede willen.

Let us not forget that it was Israel, which in fact created Hamas. According to Zeev Sternell, historian at the Hebrew University of Jerusalem, "Israel thought that it was a smart ploy to push the Islamists against the Palestinian Liberation Organisation (PLO)".

Zó wordt dat vieze spelletje gespeeld door Israël om te voorkomen dat het bezette gebieden worden teruggegeven zoals de VN Resolutie 242 dat voorschrijft ! Arafat erkende zwart of wit de staat Israël maar ook dat werd niet goed genoeg bevonden door Israël.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De bedoeling van dit topic was en is nog steeds het aantonen dat het aantal joodse Etnic Cleansing slachtoffers in de moslimgebieden groter is dan het aantal islamitische Etnic Cleansing slachtoffers uit de Israëlische gebieden. Vanaf 1945 dus.
Volgens mij is dat overtuigend genoeg aangetoond.
Zo langzamerhand moet het iedereen duidelijk zijn dat de stelling van de openingspost gewoon overeind blijft staan.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

De verjaagde joden uit Arabische landen danken dat aan de zionisten die 3/4 miljoen Palestijnen verjoegen van hun land. De aantallen zijn ongeveer gelijk maar de achterliggende redenen zijn totaal verschillend.
Verder werden de joden uit Arabische landen met open armen ontvangen in het geroofde land terwijl de Palestijnse vluchtelingen nog steeds in vluchtelingenkampen leven.
Verder vraag ik mij af waarom joden in Arabische landen woonden terwijl overal verkondigd wordt dat Islamieten het bloed drinken van joden. Ook dat waren dus ordinaire leugens want die 3/4 miljoen joden leefden gewoon probleemloos tussen de Arabische bevolkingen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:De verjaagde joden uit Arabische landen danken dat aan de zionisten die 3/4 miljoen Palestijnen verjoegen van hun land. De aantallen zijn ongeveer gelijk maar de achterliggende redenen zijn totaal verschillend.
Verder werden de joden uit Arabische landen met open armen ontvangen in het geroofde land terwijl de Palestijnse vluchtelingen nog steeds in vluchtelingenkampen leven.
Verder vraag ik mij af waarom joden in Arabische landen woonden terwijl overal verkondigd wordt dat Islamieten het bloed drinken van joden. Ook dat waren dus ordinaire leugens want die 3/4 miljoen joden leefden gewoon probleemloos tussen de Arabische bevolkingen.
In ieder geval is je woordgebruik verbeterd. Tot gisteren kon je het niet uit je strot krijgen.
"Verjaagde joden"
Plaats reactie