Maar is verbetering dan een middel, of een doel?Igor schreef:Zodra je tevreden bent stopt de verbetering.
Utopische maatschappij?
Moderator: Moderators
Re: Utopische maatschappij?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Peter van Velzen
- Site Admin
De verbetering is slecht het gevolg van onze ontevredenheid. Ze is middel (waartoe zou ze dienen?) noch doel (want wij blijven ontevreden).Jagang schreef:Maar is verbetering dan een middel, of een doel?Igor schreef:Zodra je tevreden bent stopt de verbetering.
Ik wens u alle goeds
Je brengt het een beetje bitter, maar ik bedoelde niet in de zin van hebzucht.Singulariteit schreef:Nooit is het goed genoeg?Igor schreef:Zodra je tevreden bent stopt de verbetering.
Rijkdom is goed mits goed beheerd.
Ik bedoelde in dit geval bijvoorbeeld de persoonlijke ontwikkeling.
Je best doen een betere vader te zijn, een betere verkoper, een betere leraar.
Als je tevreden bent houdt dit op, terwijl verbetering een continue proces is.
- Singulariteit
- Forum fan
Ontwikkeling is vaak een functie van de groei van vermogen. Ook bij vermogens kun je zeggen dat het soms wel genoeg is.Igor schreef:Ik bedoelde in dit geval bijvoorbeeld de persoonlijke ontwikkeling.Igor schreef:Zodra je tevreden bent stopt de verbetering.
Je best doen een betere vader te zijn, een betere verkoper, een betere leraar.
Als je tevreden bent houdt dit op, terwijl verbetering een continue proces is.
Waarom zouden we eigenlijk moeten kunnen autorijden? Waarom zouden we eigenlijk moeten kunnen lezen, schrijven, rekenen? Het zijn vermogens die op een gegeven moment een eis worden en in dienst staan van de groei van luxe en welvaart. Ik neem wel aan dat zonder basis lezen, schrijven en rekenen de welvaart niet goed mogelijk is, maar ergens is het ook doorgeschoten.
In het rijtje: onbewust onbekwaam-> bewust onbekwaam-> bewust bekwaam-> onbewust bekwaam lijkt de groep van bewust onbekwamen alleen maar te groeien, omdat er nieuwe vereiste bekwaamheden zijn. We zijn echt al heel wat bekwamer dan we denken, alleen de cultuur maakt ons onbekwaam.
Iedereen een eigen snelheid