Moslim enclave in Den Haag
Moderator: Moderators
Re: Moslim enclave in Den Haag
*essentialisme-alert*
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Nog wel ja, al is het vooral democratisch voor moslims heb ik de indruk. Evolutie wordt ontkend, sommige sites zijn not done op internet, en er zijn nogal eens meldingen van opgepakte journalisten.epTa schreef:Cluny schreef: En de seculiere, democratische staat Turkijke is daar een duidelijke weerlegging van.
.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja, er zijn moslims die de hadith negeren maar de koran beveelt dat je Allah en zijn boodschapper moet gehoorzamen. Om Mohammed als voorbeeld te nemen heb je eigenlijk de hadith nodig.Het is niet mijn terrein, maar er zijn wel degelijk gematigde vormen van Islam, vanwege de verschillende stromingen. Volgt elke stroming de Hadith? Je kan toch ook alleen maar de Koran volgen?
Verder is de koran zonder hadith ook niet direct een oproep tot tolerantie en mensenrechten. De strijd tegen ongelovigen komt er zeer nadrukkelijk in voor (lees soera 8 en 9 eens voor de aardigheid).
Het is goed om oog te hebben voor de uitzonderingen zoals een min of meer democratische periode in Turkije of moslims die de koran / hadith niet serieus nemen. Maar het lijkt me niet echt een basis om veel hoop uit te putten. De tendens is wereldwijd dat de islam serieuzer wordt beleden, en daarmee minder gematigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vraag me af waarom moslims dan niet met z'n allen geldtransporten overvallen. Beetje het moderne caravaan idee toch?
Wie weet zijn zij het die geld overvallen van de laatste tijd plegen.Kevin schreef:Vraag me af waarom moslims dan niet met z'n allen geldtransporten overvallen. Beetje het moderne caravaan idee toch?

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maar de praktijk laat toch een heel ander beeld zien. Na de wereldwijde aanslagen sinds 09/11 zagen we het verloop van de Arabische Lente. In veel van die landen waar de revolutie plaatsvond zien we nu islamitische hardliners aan de macht.epTa schreef: Ik ben geen vriend van religie, om hier ook de reactie van Klikzoi mee te nemen. Maar zoals Peter van Velzen al zei, ik hoop dat het grootste deel hun geloof niet zo heel serieus neemt. Voor hun is dat ook Islam, maar gaat wel samen met democratie. En als we weten dat een seculiere democratie mogelijk is voor gelovigen die zichzelf moslim noemen, moeten we daarvoor opkomen. Dat kan alleen maar leiden tot meer ongeloof.
- vegan-revolution
- Superposter
Hoe dat met die Arabische "Lente" zou verlopen is door velen van tevoren allang voorzien. Maar voor sommigen moet alles eerst gruwelijk uit de hand lopen voordat men ook maar enigszins gaat denken dat er misschien iets van een maatregel zou moeten worden genomen. De EU pompt gewoon vrolijk 5 miljard euro in het islamistische regime van Morsi, er wordt voor gepleit om de Syrische islamistische "vrijheidsstrijders" op alle mogelijk manieren te steunen, enz., enz..
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Om welke reden dan ook heeft het westen een enorme blinde vlek voor de islam.
Zie ook de reactie van Cameron op de moord op een militair in London gisteren:
Deze moslim volgt zijn profeet. Maar het ligt natuurlijk niet aan de islam.
Ik vrees inderdaad dat het allemaal nog gruwelijker uit de hand moet lopen.
Tot die tijd: rustig slapen.
Cameron zou de hadith eens moeten lezen;Nu.nl schreef:Cameron heeft de moord ''verraad aan de islam'' genoemd. ''We zullen nooit toegeven aan terreur of terrorisme in welke vorm dan ook'', aldus Cameron donderdag. ''Dit was niet gewoon een aanval op Groot-Brittannië en de Britse manier van leven; het was ook verraad aan de islam en de moslimgemeenschappen die ons land zo veel geven. Er is niets in de islam dat deze werkelijk verschrikkelijke daad rechtvaardigt'', aldus de premier.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Besef wel dat op ontdekIslam de christelijke creatie sites besproken worden. Als je wat aan islam wilt doen, moet je ze leren relativeren. Leren dat hun geloof wellicht niet waar is of dat heilige boeken niet 100% waar zijn. Het zou de christenen die nog wel een beetje gezond verstand hebben, mee te doen deze creatie sites te ontmaskeren. Dat laten ze nu aan de atheïsten over. De gematigde christenen steunen door hun zwijgen de fundamentalistische moslims.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik zie niet in waarom christelijke crea-sites de islam zouden voeden, kun je dat uitleggen?
Voor de rest is het goed om alle onzinnigheid te bestrijden, ook de wat minder bloederige zoals de christelijke crea-sites. Ik doe graag mee, waar moet ik zijn?
Voor de rest is het goed om alle onzinnigheid te bestrijden, ook de wat minder bloederige zoals de christelijke crea-sites. Ik doe graag mee, waar moet ik zijn?
Door de christelijke crea sites hebben ook de moslims het idee dat wetenschap iets is wat ze naast zich neer kunnen leggen. Terwijl de meeste christenen het gebied waarover hun religie iets te zeggen heeft wat inperken en daardoor meer relativeren. Volgens mij hebben de moslims dit relativisme ook nodig.
Het is gewoon heel vervelend dat je het gevoel krijgt dat atheïsten de enigen zijn die figuren als Ken Hovind bestrijden. Maar op een site als Hetgoedenieuws.nl stond ik wel alleen. Volgens mij is er op credible ook wel zo'n discussie geweest. En dan merk ik weinig van gematigde christenen.
Het stomme is dus dat het Amerikaans fundamentalisme de islamistische fundamentalisten steunt, waar ze vervolgens weer zoveel last van hebben.
Het is gewoon heel vervelend dat je het gevoel krijgt dat atheïsten de enigen zijn die figuren als Ken Hovind bestrijden. Maar op een site als Hetgoedenieuws.nl stond ik wel alleen. Volgens mij is er op credible ook wel zo'n discussie geweest. En dan merk ik weinig van gematigde christenen.
Het stomme is dus dat het Amerikaans fundamentalisme de islamistische fundamentalisten steunt, waar ze vervolgens weer zoveel last van hebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
De Koran roept letterlijk op ongelovigen hun koppen af te hakken. De stichter van de Islam was bekend om het massaal afslachten van andersdenkenden. Geweld is bij de Islam dus met de paplepel ingegoten.gerard_m schreef:Om welke reden dan ook heeft het westen een enorme blinde vlek voor de islam.
Cameron zou de hadith eens moeten lezen;Nu.nl schreef:Cameron heeft de moord ''verraad aan de islam'' genoemd. ''We zullen nooit toegeven aan terreur of terrorisme in welke vorm dan ook'', aldus Cameron donderdag. ''Dit was niet gewoon een aanval op Groot-Brittannië en de Britse manier van leven; het was ook verraad aan de islam en de moslimgemeenschappen die ons land zo veel geven. Er is niets in de islam dat deze werkelijk verschrikkelijke daad rechtvaardigt'', aldus de premier.
Er bestaat geen vreedzame Islam. Evenmin is het onmogelijk het gedachtegoed van de Islam te integreren binnen het Westerse gedachtegoed. Oppervlakkig 'tolereren' we elkaar maar voor deze schijnveiligheid betalen we een hoge prijs en zeker geen garanties.
Politici die dit ontkennen (en de boel bij elkaar proberen te houden) zijn naïef maar vooral bang voor het onvermijdelijke. Overal waar de Islam zich nestelt ontstaan problemen omdat hun aanhangers zich weigeren te assimileren met het land waarin ze zich hebben gevestigd. Zo mogen moslims nog steeds niet met niet-moslims trouwen omdat ze niet zuiver genoeg zouden zijn. Hebben moslims geen vrijheid om hun geloof vaarwel te zeggen. Zelfs in een land waar zo'n dergelijke vrijheid staat verankert in de grondwet. Moslimstaten sponsoren foute moskeeën, ronselen en indoctrineren jongeren voor terroristische organisaties en ze vormen een spil bij het financieren van islamitisch getint terrorisme.
Die blinde vlek zou dus niet nodig hoeven zijn.
Ik vind het een interessante gedachte. Zoals gezegd ben ik het met je eens dat de grote groep christenen die wetenschappelijke feiten en theorieen niet afwijst zich op zulke sites zou moeten laten horen. Onzin kun je niet genoeg bestrijden.Bonjour schreef:Door de christelijke crea sites hebben ook de moslims het idee dat wetenschap iets is wat ze naast zich neer kunnen leggen. Terwijl de meeste christenen het gebied waarover hun religie iets te zeggen heeft wat inperken en daardoor meer relativeren. Volgens mij hebben de moslims dit relativisme ook nodig.
Maar tegelijk denk ik niet dat het enig effect op het denken van moslims zal hebben. De islam beschouwt ook christenen als een dwalende groep die fout zit. Mijn ervaring is dat moslimsites gewoon knippen en plakken wat ze uitkomt. Als iemand uit een wazig vers zou halen dat evolutie wel in de koran staat, gaan ze knippen van atheistische sites.