dikkemick schreef:@Coby
Zoals jij je ongerust maakt over ons, zitten wij met mensen als jij in onze maag.
1 Stap verder en je vliegt in torens Coby! Ik hoop dan ook niet dat je een alterego bent van Harry van den Berg, want het is net alsof ik tegen een karikatuur zit te praten.\
Maar goed, je verdient het een antwoord te krijgen.
Gelovigen in Jezus mogen niet in torens vliegen. Christendom heeft een andere opvatting van als martelaar sterven dan de Islam. Je hoofd eraf laten hakken is sterven als martelaar. En zo ver heen ben ik al dat ik dat zou laten doen mocht er een antichrist komen en de rapture theorie niet kloppen of later zijn.
dikkemick schreef:
Je hebt het over bewijs dat God bestaat.
WAT versta jij onder het begrip "bewijs" Coby? Wil je dit uitleggen aub?
Stel ik vertel je dat ik BEWIJS heb dat je man vreemd gaat. Accepteer je dat omdat ik dat je zo vertel (dat is nl. tot mij gekomen en ik weet t zeker)
Ik heb geen bewijs voor jou, maar wel voor mezelf. Het geloof is het bewijs der dingen die men niet ziet. Geloof is zeker weten. Hij heeft mij gered van de duivel en genezen. Dat is voor jou geen bewijs, maar voor mij wel, evenals dat Hij in mij leeft en tot me spreekt en dromen geeft. Zo zag ik vanmorgen Jezus die weder ging komen en daarom begon ik over de eindtijd.
dikkemick schreef:
Je hebt God uitgetest zeg je. Ik heb juist van vele gelovigen begrepen dat God zich niet laat uittesten! God is geen gokkast waar je even een muntje ingooit is me vaak als metafoor duidelijk gemaakt. Maar JIJ weet hoe je Hem kan testen? Vertel!
Ik was niet christelijk opgevoed en God bestond toch niet en daar hoefde je bij ons thuis geen respect voor te hebben, dus dat van die gokkast zou me worst wezen. Ik wilde het gewoon weten.
Ik heb een jaar lang gezegd: als dit niet gebeurt, geloof ik niet in God. Ik was toen pas 14 trouwens. Als ik geen 10 krijg voor Duits, als ik geen 6,4 krijg voor Engels, als de lerares Frans morgen niet ziek is (oeps die was erg, gelukkig was ze maar verkouden, ik was te lui om mijn huiswerk te doen), als ik niet win met tennissen was de laatste, allemaal van dit kaliber een jaar lang. Eerst dacht ik dat het toeval was en ik kon het niet geloven, maar als echt alles wat je vraagt gebeurt, na dat laatste potje tennis was ik overtuigd, want ik speelde als een krant en zij was veel beter en ik stond met 4-0 achter. Ja ja ja, Dikkemick wordt overtuigd nu hoor hahaha. Voor mezelf was dat een bewijs, niet voor jou, dat begrijp ik.
dikkemick schreef:
Positieve gebeurtenissen ken je toe aan God, negatieve aan de duivel. How convienient! Lekker makkelijk zo. Zo kun je echt ALLE kanten op! Daarbij laat God de duivel dus gewoon zijn gang gaan?
Het ligt wel iets genuanceerder. De duivel moet overwonnen worden door middel van de gemeente. God heeft Zijn macht aan de gemeente gedelegeerd zei ik al. Maar niet alle macht natuurlijk. Hij rekent wel af met de satan, wees maar niet bang.
dikkemick schreef:
Verschillende religies denken geheel anders over Jezus. Hebben ze allemaal ongelijk, behalve jij?
Ook Mohammed Atta had gelijk, hoorde Allah en vloog daarna volvertrouwen (hij wist het ZEKER) het WTC in.
Had hij ongelijk? Ik denk het niet. Hij had nl. bewijs.
Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Zo weer een Bijbeltekst gestrooid.
dikkemick schreef:
Verder gooi je met bijbelboeken, maar als er iets niet duidelijk is, zuijn het de bijbelboeken. Duidelijkheid en de bijbel gaan niet hand in hand!
Of ken jij wel de juiste interpretatie van alle boeken?
Heb je het topic niet doorgelezen? Nee, die ken ik niet.
dikkemick schreef:
Heb ik ook nog niet gehoord waarom natuurrampen (testen?), waarom 99,9% van alles dat HIJ geschapen heeft inmiddels niet meer bestaat en waarom sterven kinderen een langzame pijnlijke dood?
Gevolg van de zondeval. Door een mens (Adam) kwam de zonde binnen en door de zonde de dood. Hij heeft de duivel, de auteur van zonde en ziekte, binnengelaten. En door die zonde is ook de hele aarde uit balans, de aardbodem is om uwentwil vervloekt.
dikkemick schreef:
Als laatste vind ik het eng dat streng gelovigen bijna met smart wachten op het armegeddon. JIJ wordt immers beloond, de rest zal creperen. Helaas denkt Mohammed dit ook. Tja...
Ik maak me druk om Armageddon, niet om mezelf, ik heb het prima zo. Maar juist om de mensen die anders zullen creperen. Daarom heb ik liever dat men bijtijds gewaarschuwd wordt en dit kan ontlopen.
Was Jona aardig toen hij in de boot lag te pitten en ongeinteresseerd was in het lot van de mensen van Nineve en terwijl hij zeker wist dat ze anders vernietigd werden, ze toch niet wilde waarschuwen?
dikkemick schreef:
Toch ben ik bang dat discussie niet veel vruchten zal afwerpen. Al word je met de neus op de feiten gedr5ukt. Je zal het niet geloven als het niet met je gevoel overeen komt.
2+2 = 4 voelt niet goed, DUS het klopt niet.
Inderdaad, over en weer is discussieren zinloos als je het alleen doet om de ander te overtuigen. Daarom wachten we het wedje met Rereformed maar af en ga ik verder ook niet meer discussieren. Hoewel het gezellig is.