Immigratiebeleid

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Virchow

Immigratiebeleid

Bericht door Virchow »

Hoe zouden jullie een goed immigratiebeleid definiëren? Of wat kan er beter aan het huidige beleid?

mvg
Virchow
Jagang
Ontoombaar

Re: Immigratiebeleid

Bericht door Jagang »

Wat is een migratiebeleid?

Of bedoel je een IMmigratiebeleid?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Voor hen die ongewenst zijn moet een opvang worden geregeld die betaald wordt uit de pot van de ontwikkelingssamenwerking. Als het land van herkomst weigert de hier verblijvende personen toe te laten dan gewoon alle diplomatieke banden met dat land verbreken.
Wij zijn helaas geen land waar miljoenen vluchtelingen kunnen worden gehuisvest. Verder geen onderscheid maken tussen westerse en niet westerse vluchtelingen. Iedereen is dan gelijk.
Als een Nederlander zonder toestemming een ander land binnenkomt wordt die er ook uit geknikkerd.
Dhr Cohen van de PvdA heeft de wet vreemdelingenbeleid herschreven en daar moeten we het gewoon mee doen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Virchow schreef:Hoe zouden jullie een goed migratiebeleid definiëren? Of wat kan er beter aan het huidige beleid?
Ooit was er zware propaganda om mensen tot emigreren aan te zetten.
Dat herinner ik me maar al te goed.
Want toen ging je voor je gevoel voor eeuwig weg.

Virchow, als je nu herleest wat toen de aanleidingen waren*), zou je die nu als "goed" benoemen?

En wat zou je zelf op je vraag antwoorden?

Roeland
*)
Nederland motiveert de emigranten die het het liefst ziet vertrekken, en Australië stimuleert de immigranten die het het liefst ziet komen.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Virchow

Re: migratiebeleid

Bericht door Virchow »

Jagang schreef:Wat is een migratiebeleid?

Ik bedoel inderdaad specifiek het immigratiebeleid...
Virchow

Bericht door Virchow »

Ik ben eigenlijk Belg, dus ken ik niets van het Nederlandse immigratiebeleid.
Maar het Belgisch immigratiebeleid heeft duidelijk gefaald (zelfs de politici zeggen het).
Daarom dat ik nieuwsgierig ben naar jullie beleid...

mvg
Virchow
Bonjour
Moderator

Re: migratiebeleid

Bericht door Bonjour »

Ons beleid heeft ook gefaald. Daarom zitten we nu met een overschot PVV-ers.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Virchow schreef:
Jagang schreef:Wat is een migratiebeleid?

Ik bedoel inderdaad specifiek het immigratiebeleid...
Topictitel gecorrigeerd
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik heb weinig tegen immigratie zolang dit geleidelijk gebeurt en niet zoals tijdens de zeventiger jaren er een 'te' grote groep mensen met een sterk afwijkende cultuur binnen kwam.
Laten we niet vergeten dat we allemaal van immigranten afkomstig zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Oggi
Geregelde verschijning

Bericht door Oggi »

Besten,

Ik heb tot recent in Brussel gewoond en het viel me op dat er alsmaar 'immigranten' bijkomen, door het systeem van uithuwelijking: dat vind ik een erg kwalijke zaak.

1. Die mensen staan op het OCMW en melken (bewust of niet) het sociale systeem uit
2. Vaak hebben deze mensen niet eens de wens tot inburgering, kennen weinig van de Franse en al helemaal niets van de Nederlandse taal.
3. Ze leven als een gesloten gemeenschap in een multiculturele en kosmopoliete stad.
4. Hun vele kinderen worden vaak aan hun lot overgelaten.

Het ergste van alles is dat ze er van overtuigd zijn dat wij een ezel hebben die geld kan maken!

Hier en daar zie je al een kentering in de mentaliteit, maar dat geldt nog steeds bij een kleine minderheid: zij huwen met mensen van hier (vaak zelf moslim, maar toch van hier!!!) en het zijn meestal zij die werk hebben. Het opmerkelijk deel van de mensen die naar hier kwamen, waren de zwakkeren uit het eigen thuisland. Ze zijn dus niet gewenst door hun thuisland. Met de crisis zie je bv. dat de mensen die wel capabel zijn, de neiging hebben om terug te keren naar het thuisland. Maar de zwakkeren blijven hier, omdat er hier een sociaal systeem is.

België - zo heb ik me laten vertellen - kan het systeem van uithuwelijking niet zomaar afschaffen: het zou in het geval van Marokko gaan om een afspraak, waar Marokko niet van af wilt stappen.
Maar wat België wel kan doen is het sterk VERSTRENGEN: bv. ze moeten kunnen aantonen dat ze de 2 landstalen reeds machtig zijn, eer ze kunnen trouwen met iemand van hier. En: ze moeten ofwel werk hebben (sollicitatie vanuit het land van herkomst) of ze moeten de verplichte afspraak aannemen, dat ze zich laten opleiden voor één van de knelpunt beroepen.

Voor de mensen die wel al hier zijn:
1. Verplichting tot het leren van de landstalen: een ver door gezette begeleiding
2. Verplichting tot het volgen van een opleiding in één van de knelpunt beroepen (waar we dus tekort aan mensen hebben). En een degelijke begeleiding.

Wat denken jullie?

Groeten
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Oggi schreef:
Voor de mensen die wel al hier zijn:
1. Verplichting tot het leren van de landstalen: een ver door gezette begeleiding
2. Verplichting tot het volgen van een opleiding in één van de knelpunt beroepen (waar we dus tekort aan mensen hebben). En een degelijke begeleiding.

Wat denken jullie?
1) Dat is eerste prioriteit. Veel bekende Nederlanders die uit andere landen kwamen hebben bewezen dat dit heel goed mogelijk is.
2) Geheel mee eens. Ik ga nog een stap verder: Geen opleiding afgemaakt met diploma/certificaten ? Dan geen uitkering indien geen werk gevonden kan worden.
3) Zij die 2 nationaliteiten hebben bij misdadig gedrag de Nederlandse nationaliteit afpakken. Dan hebben zij iig met hun andere nationaliteit en paspoort de kans om naar dat andere land te vertrekken.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Fish schreef:Ik heb weinig tegen immigratie zolang dit geleidelijk gebeurt en niet zoals tijdens de zeventiger jaren er een 'te' grote groep mensen met een sterk afwijkende cultuur binnen kwam.
Laten we niet vergeten dat we allemaal van immigranten afkomstig zijn.
Van een immigrant mogen wij verwachten en eisen dat die iets in hun mars hebben en kunnen bijdragen aan onze "welvaart" / economie. Helaas zijn velen economische gelukzoekers die veelal van onze sociale voorzieningen rondkomen. Een echte immigrant doet een verzoek aan de autoriteiten om hier in Nederland te mogen komen wonen. Er behoort een bewijs te zijn dat deze persoon een bijdrage aan onze economie kan leveren en bereid is onze taal zo spoedig mogelijk eigen te maken. Kortom, precies zoals het ons vergaat als wij willen emigreren naar b.v. Canada, VS , Australië.
Laten wij ook niet vergeten dat wij met een bevolkingsdichtheid zitten van > 400 mensen per km2 ! In de Randstad is dit nog veel groter!
De EU zou hier eens meer aandacht aan moeten schenken en vluchtelingen, asielzoekers en "immigranten" uitspreiden over EU landen waar veel meer ruimte is dan hier.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik heb tot recent in Brussel gewoond en het viel me op dat er alsmaar 'immigranten' bijkomen, door het systeem van uithuwelijking: dat vind ik een erg kwalijke zaak.
In Nederland heb je de Belgie-route omdat de regels daar soepeler zijn. Dit lijkt me nou een onderwerp waar Europa één lijn zou moeten trekken. Het lijkt me dat die regels niet soepeler zouden moeten zijn dan ik landen die nog veel ruimte hebben zoals Australie of Canada.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Immigratie kan niet los worden gezien van protectionisme.
Als mensen de welvaart niet naar hen toe kunnen lokken, zoeken ze de plekken op waar het leven beter is, en waar ze in zekere zin kunnen halen wat hen toekomt. Daar helpt geen beleid tegen.

Wil je een einde maken aan het al te massaal mengen van culturen, dan moet men mede trachten de situatie in de diverse thuislanden zodanig te verbeteren, dat de verleiding om te gaan zwerven niet zo groot is.

Dat begint met het opheffen van elke vorm van handelsprotectionisme.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Mensensmokkelaars werken niet gratis. Hoe armer een land is, hoe minder geld ervoor is. Als wij nu gaan zorgen dat het in die landen beter wordt dan komt er meer geld beschikbaar voor de mensensmokkelaars.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie