Fundamentalisme is in.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Klein beetje offtopic:

Dat woordje 'ongelovigen' stond ook in die 'fraaie' brief van Mohamed B.
Ironisch in deze is dat figuren als MB waarschijnlijk íedereen op dit forum in de categorie 'ongelovig' zou stoppen.
Sterker nog; dat gaat ook op voor Gerda en de Plexat-club.
Zitten we toch nog een keer allemaal in hetzelfde schuitje. :-)
Gerda

Bericht door Gerda »

Fenomeen schreef:Klein beetje offtopic:

Ironisch in deze is dat figuren als MB waarschijnlijk íedereen op dit forum in de categorie 'ongelovig' zou stoppen.
een klein beetje ? :oops:

zeg maar een boel off. topic
want hoe kom ik hier nou weer in verzeild 8)

hou mij er ff buiten aub :?
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Er is plekzat voor Gerda in Jesusland

Afbeelding
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Gerda schreef:
Fenomeen schreef:Klein beetje offtopic:

een klein beetje ? :oops:

zeg maar een boel off. topic
want hoe kom ik hier nou weer in verzeild 8)

hou mij er ff buiten aub :?
Dacht je nou echt dat je iets in te brengen hebt als volger van een valse leraar. ZWIJG INFIDEL! :wink:
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Gerda

Bericht door Gerda »

Jutter schreef: Dacht je nou echt dat je iets in te brengen hebt als volger van een valse leraar. ZWIJG INFIDEL! :wink:
yep waarom zou ik niets in te brengen hebben. Als jij dat mag / kan en doet ... ikke lekker ook :lol:

daarnaast volg ik de enige ware leraar !!! :wink:
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Gerda schreef:
Jutter schreef: Dacht je nou echt dat je iets in te brengen hebt als volger van een valse leraar. ZWIJG INFIDEL! :wink:
yep waarom zou ik niets in te brengen hebben. Als jij dat mag / kan en doet ... ikke lekker ook :lol:

daarnaast volg ik de enige ware leraar !!! :wink:
En daar zijn al die anders- gelovenden net zo van overtuigd als jij.
En daar zitten wij arme atheistjes middenin.

Hellepie. :(
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Universal soldier
Forum fan

Bericht door Universal soldier »

Hoi rereformed (klinkt heel grappig en paradoxaal...),
Ik heb zelf het gevoel dat deze tijd beslissend is: vanwege het escaleren en globaliseren van de tegenstellingen zal iedereen een duidelijk standpunt moeten bepalen en wordt het lot van de traditionele godsdienst ('de enige weg tot God') voorgoed bezegeld.
[/quote]

Verdiep je eens in culturisme. Eenheid in verscheidenheid en anders de a-gnosis. Alles is (bijna) subjectief en vaak traditioneel of cultureel bepaald. Wetenschap doet zijn best feitelijk te zijn, maar kan de hele lading ook niet dekken. Bij een vergelijkend warenonderzoek kan ik mij slecht voorstellen dat je blijft hangen in het christendom. Als je echt kritisch kijken gaat naar waar je voor staat en wat je leer beweert kom je uit bij a-gnostiek en in mijn beleving anders bij de holistiek...

Lees eens Erich Fromm (cultuur bepaald hoe en wat en waarom je iets word). Waarom ben je bijvoorbeeld geen hindoe? Of bij de Hara-krishna? Ik zou zeggen word anders voor de verandering Jehovah's getuige of 7e dag adventist (heb je hun eindtijdleer wel eens onder de loep genomen? Die zijn niet veel malser over jullie dan de Jehovah's getuigen.... :cry: )

Succes.
Universal Soldier a.k.a. Fred-E Skywalker.
Universal soldier
Forum fan

Bericht door Universal soldier »

Moderne christenen begrijpen maar niet dat de boodschap van liefde en ontferming, hoop en troost ook zeer goed volledig zonder die bijbel kan leven. "Gewoon vertrouwen dat het wel goed komt, als je in contact staat met de Eeuwige..." vind ik zo mooi gezegd. Precies zo wil ik het ook zien. Maar een ieder zou hier volgens mij de conclusie uit kunnen trekken dat je na zo'n uitspraak het geloof zeker niet in kan vullen met talloze regels en denkwijzen van de primitieve mensheid -met wonderen, satan, bloedoffers, mensenoffer, laatste oordeel, apocalyptische godsoordelen enz.
Lees voor de aardigheid eens mijn topic : Eenheid in verscheidenheid. Misschien opbouwend voor jouw geloofsbeleving (is ervaring i.p.v. aanname puur rationeel).
Of Eindelijk thuis...Heeft een hoog newage gehalte, maar misschien is dat juist een invalshoek (waarvan binnen het christendom word gezegd dat het de anti-christelijke leer is) waar jij heel veel mee kunt m.b.t. je beleving.

Succes :wink:
Universal Soldier a.k.a. Fred-E Skywalker.
Plaats reactie