Een man en een vrouw uit de Amerikaanse stad Philadelphia kunnen voor 10 jaar de gevangenis ingaan, omdat ze voor de tweede keer een van hun kinderen hebben laten doodgaan. Het stel behoort tot een kerk die gelooft dat bidden kan genezen.
Biddend stel verliest opnieuw kind
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Biddend stel verliest opnieuw kind
Ik denk dat bidden niet helpt als ze een cel mogen betrekken waar al 12 mannen of vrouwen zitten, die wel raad weten met verse nieuwkomers die een besmet verleden hebben. Waarin kinderen de dupe zijn geworden.Jin schreef:En terecht.... (die gevangenis)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Wat vreselijk voor die kinderen... Je zal maar zulke ouders hebben.
- vegan-revolution
- Superposter
De vraag is hier natuurlijk ook :
Welke gewetenloze oplichters hebben deze ouders wijsgemaakt dat bidden helpt ?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat is het probleem niet. Ze mogen van mij bidden wat ze willen, zolang ze maar even langs de dokter gaan. . . .vegan-revolution schreef:De vraag is hier natuurlijk ook :
Ik wens u alle goeds
-
Jinny
Dat is nu net wel het probleem Peter......
Zie de overbodige doden wegens de bloedkwestie onder de JG
Zie de overbodige doden wegens de bloedkwestie onder de JG
En dat is nou exact wat ik niet aan religie begrijp. Voor mensen die geloven bestaat god uiteraard als vanzelfsprekend. Maar dat bidden!
Mensen hebben dan toch het idee dat ze persoonlijk contact met die god hebben. Maar...Als een kind geneest, dan is god groot. Als een kind dood gaat...Dan heeft god in zijn ongekende wijsheid de gebeden niet verhoord en heeft daar een bedoeling mee!
Zo ook een vliegtuig dat neerstort. Mensen verliezen 3 kinderen, 1 overleeft de ramp. God is groot dat onze dochter..blabla...
De onlogica druipt er vanaf en geen gelovige die dat door heeft. Bidden deze mensen ook tot god zodat een geamputeerde arm weer aangroeit...vraagteken...toetsenbord doet vreemd.
Mensen hebben dan toch het idee dat ze persoonlijk contact met die god hebben. Maar...Als een kind geneest, dan is god groot. Als een kind dood gaat...Dan heeft god in zijn ongekende wijsheid de gebeden niet verhoord en heeft daar een bedoeling mee!
Zo ook een vliegtuig dat neerstort. Mensen verliezen 3 kinderen, 1 overleeft de ramp. God is groot dat onze dochter..blabla...
De onlogica druipt er vanaf en geen gelovige die dat door heeft. Bidden deze mensen ook tot god zodat een geamputeerde arm weer aangroeit...vraagteken...toetsenbord doet vreemd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Geloof is dan ook vooral een gevoelsmatige programmatie / stukje software. Het speelt met schuld, verlangens en de levenszin van mensen om ze uiteen te scheuren en daarna als een pop aan touwtjes terug in elkaar te zetten. Letterlijk een gedachte-virus.
Hier nog een artikel:
http://news.yahoo.com/2nd-child-pa-coup ... 13837.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn indruk is dat er mensen zijn die vinden dat de wereld best op andere manieren kan, en zelfs wel moet, worden verklaard dan vanuit de wetenschappelijke benadering.
http://www.fcgchurch.org/Messages/Pages ... icine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
http://news.yahoo.com/2nd-child-pa-coup ... 13837.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn indruk is dat er mensen zijn die vinden dat de wereld best op andere manieren kan, en zelfs wel moet, worden verklaard dan vanuit de wetenschappelijke benadering.
Op de kerkwebsite staat nu nog steeds:The church's website has a sermon titled "Healing — From God or Medicine?" that quotes Bible verses purportedly forbidding Christians from visiting doctors or taking medicine.
"It is a definite sin to trust in medical help and pills; and it is real faith to trust on the Name of Jesus for healing," says the message, from last May.
http://www.fcgchurch.org/Messages/Pages ... icine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.