From faith to reason
Moderator: Moderators
From faith to reason
Boek van oud-pastoor Brain Baker. Zou door gelovigen gelezen moeten worden om een goed beeld van hun god te krijgen. Is god werkelijk alwetend/algoed/intelligent als schepper? Zelf ben ik van mening dat je, als je oprecht gelooft in een god, je daar ALLES vanaf zou moeten (Willen!)weten. Dan pas kun je mij uitleggen wie of wat god werkelijk is. Tot nu toe is dat nog niemand gelukt.
"From faith to reason"
En zo zou ik voor de Jehoava's getuigen willen adviseren (om ook alles van hun wachttoren genootschap te weten te komen) het volgende boek te lezen: "crisis of conscience" van Raymond Franz. De dame laatst aan de deur (vriendelijke Jehova's getuige) had er geen tijd voor. Waarom denk ik dan? Waarom verstoppen?
"From faith to reason"
En zo zou ik voor de Jehoava's getuigen willen adviseren (om ook alles van hun wachttoren genootschap te weten te komen) het volgende boek te lezen: "crisis of conscience" van Raymond Franz. De dame laatst aan de deur (vriendelijke Jehova's getuige) had er geen tijd voor. Waarom denk ik dan? Waarom verstoppen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
Jinny
Re: From faith to reason
Omdat Franz afgeraden wordt in de KZ.
Die gaan ze pas lezen als ze inmiddels apostaat zijn.
Die gaan ze pas lezen als ze inmiddels apostaat zijn.
Maar hoe bestaat het dan, dat ze dit zelf niet doorhebben? Ik heb een collega en die is zeker niet dom, maar het lukt me niet tot haar door te dringen. En DAT intrigeert me in hoge mate.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
Jinny
Dat heet cognitieve dissonantie.
Ik ken diverse exJG, en stuk voor stuk slaan ze zich nu voor het hoofd hoe of het mogelijk is dat ze die mindcontrol niet doorhadden.....
Ik ken diverse exJG, en stuk voor stuk slaan ze zich nu voor het hoofd hoe of het mogelijk is dat ze die mindcontrol niet doorhadden.....
-
Krautsjo
Lees het boek Godsdienst verklaard van Pascal Boyer en je begrijpt waarom .dikkemick schreef:Maar hoe bestaat het dan, dat ze dit zelf niet doorhebben? Ik heb een collega en die is zeker niet dom, maar het lukt me niet tot haar door te dringen. En DAT intrigeert me in hoge mate.
Begrepen! Heb zojuist getracht een discussie te starten met een gelovige welke in een plaatselijk blad vermeld stond. Ik stelde voor respectvol te discusieren en heb alleen uitgelegd dat de evolutietheorie gelijk staat aan de zwaartekracht theorie. (Hij noemde evolutie een geloof) Er zijn hier en daar nog vragen in te vullen maar de theorie staat helaas als een huis.
Ten 2e heb ik hem verzocht de bijbel goed te lezen zodat ik over Gods almacht en goedheid nog enkele vragen wilde stellen.
De discussie werd vriendelijk doch gedecideerd afgekapt. WAAROM?? Ik wil zo graag.
Ten 2e heb ik hem verzocht de bijbel goed te lezen zodat ik over Gods almacht en goedheid nog enkele vragen wilde stellen.
De discussie werd vriendelijk doch gedecideerd afgekapt. WAAROM?? Ik wil zo graag.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
Jinny
Is normaal Dikkemick, ik begrijp na al die jaren ook nog steeds niet waarom iemand gelooft, en ze het me stuk voor stuk niet uitleggen.
Afkappen of de beledigde kaart spelen....
Hypocriet noem ik dat.
Afkappen of de beledigde kaart spelen....
Hypocriet noem ik dat.