cyborgs worden werkelijkheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Noctu

cyborgs worden werkelijkheid

Bericht door Noctu »

Via de Fontys heeft mijn moeder iets nieuws gehoord, de eerste persoon die geregistreerd staat als daadwerkelijk een cyborg... bizar maar ook erg interessant. Deze man is kleurenblind maar heeft een apparaat om zijn hoofd die kleuren omzet in tonen. Dit filmpje heeft zij via Facebook gedeeld: https://www.youtube.com/watch?v=ygRNoie ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
The most beautiful thing we can experience is the mysterious.
It is the source of all true art and all science.

~Albert Einstein
Jagang
Ontoombaar

Re: cyborgs worden werkelijkheid

Bericht door Jagang »

We hadden toch ook al pacemakers?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Kevindemen

Bericht door Kevindemen »

Een interessant gegeven dat deze beste man kleuren kan horen. Kan mij ook wel vermaken op de manier hoe hij zijn verhaal verteld. Hij houd het wel lekker luchtig.
Nadelig aan deze methode lijkt het mij wel dat een kleurenblinde met daarnaast geen muzikaal gevoel, of gevoel voor bepaalde tonen, nog niets heeft aan deze methode.

Even over die pacemaker. Een cyborg ben je volgens mij als je een machine een psychisch, mentaal deel van jouw overneemt, in plaats van dat iets van vlees en bloed die functie zou uitvoeren. Dat is hier het geval, maar bij een pacemaker niet. Die neemt wel zorg over je hart, maar 'rommelt' niet aan je brein, of dus het onderdeel van je lichaam dat al je psychische, mentale dingen als zijn taak neemt.
Noctu

Bericht door Noctu »

Bij toeval heb ik nog iets gevonden wat hier wel op aansluit:
http://mobiel.nu.nl/tech/3131977/wetens ... heses.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch vraag ik me af wat jullie meningen zijn over dit soort ontwikkelingen...
Persoonlijk vindt ik het nogal een bizar idee dat we erg dicht in de buurt komen van robot-mensen en mens-robots :p

~Albert Einstein
Kevindemen

Noctu schreef:Bij toeval heb ik nog iets gevonden wat hier wel op aansluit:
http://mobiel.nu.nl/tech/3131977/wetens ... heses.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch vraag ik me af wat jullie meningen zijn over dit soort ontwikkelingen...
Persoonlijk vindt ik het nogal een bizar idee dat we erg dicht in de buurt komen van robot-mensen en mens-robots :p
Ik vind het totaal niet bizar. Als mensen worden geholpen door robot-mensen te worden, en daar blij mee zijn, dan is dat juist fijn voor hun. Ik vind het mooi dat de technologie mensen zo kan helpen.
Noctu

Bericht door Noctu »

Kevindemen schreef:Ik vind het totaal niet bizar. Als mensen worden geholpen door robot-mensen te worden, en daar blij mee zijn, dan is dat juist fijn voor hun. Ik vind het mooi dat de technologie mensen zo kan helpen.
De mens kan hierdoor op een gegeven moment wel een stuk meer macht en bovenmenselijke krachten krijgen. Dus jij denkt dat de mens hier wel al klaar voor is?

~Albert Einstein
Kevindemen

Noctu schreef:
Kevindemen schreef:Ik vind het totaal niet bizar. Als mensen worden geholpen door robot-mensen te worden, en daar blij mee zijn, dan is dat juist fijn voor hun. Ik vind het mooi dat de technologie mensen zo kan helpen.
De mens kan hierdoor op een gegeven moment wel een stuk meer macht en bovenmenselijke krachten krijgen. Dus jij denkt dat de mens hier wel al klaar voor is?
Ik durf geen uitspraak te doen over het feit of mensen hier klaar voor zijn. Wel vind ik het fijn dat mensen hierdoor kunnen worden geholpen. Stelt wel een soort van gerust. Bovendien zie ik het er in de toekomst van komen dat eigenlijk alles van je lichaam door techniek zou kunnen worden vervangen. Wanneer dit het geval is kan dit mensen levens gaan redden, misschien uiteindelijke wel het eeuwige leven bieden. En dat is misschien wel een fijn punt. Betreft dit heb ik positieve gevoelens tegenover de techniek.
Noctu

Bericht door Noctu »

als ik iets niet zou willen is het eeuwig leven xD maar je heb wel gelijk het kan sommige mensen helpen al ben ik het er niet mee eens dat ze 'extra zintuigen' of andere bovenmenselijke aanpassingen moeten maken aan het lichaam. Stel je voor dat iedereen rondvliegt als iron man xD daar kan niks goeds van komen en zeker niet in deze tijden.

~Albert Einstein
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Ik denk dat noctu wel een punt heeft, ik zou het willen formuleren in een stelling;

Met de steeds harder groeiende technologie zullen we uiteindelijk beperkingen moeten gaan opleggen in het gebruik daarvan.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Noctu schreef:
Ik zag laatst een kraanmachinist bovenmenselijke krachten kanaliseren via een joystick en ik heb mijn bovenmenselijk snelle exo-skelet op de parkeerplaats gezet.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kevindemen

Noctu schreef:als ik iets niet zou willen is het eeuwig leven xD maar je heb wel gelijk het kan sommige mensen helpen al ben ik het er niet mee eens dat ze 'extra zintuigen' of andere bovenmenselijke aanpassingen moeten maken aan het lichaam. Stel je voor dat iedereen rondvliegt als iron man xD daar kan niks goeds van komen en zeker niet in deze tijden.
Zolang de ouderdomsverschijnselen kunnen worden worden weggehaald door technologie zal ik het eeuwige leven eerlijk gezegd wel zien zitten. Als de technologie niet al die verschijnselen weghaald, maar je alleen langer laat leven, hoeft het van mij niet. Heb geen zin om met een zere rug rond te lopen, als ik daar de rest van mijn leven nog mee moet doen. Vooral niet als dat leven eeuwig is, en die rugpijn steeds heviger word. Overigens zie ik best wel een voordeel in dat we kunnen rondvliegen als Iron Man. Bij het maken van een nieuwe Iron Man film kunnen we de beelden dan alleen maar realistischer opnemen.

Maar goed, even wat realistischer kijk op de gevolgen, ik denk bij nader inzien niet dat het eeuwig leven voor iedereen een goede oplossing word. Zeker het feit gezien dat over het algemeen iedereen op zekere leeftijd wel kinderen wil, en die kinderen op zekere leeftijd ook. Dan raakt het hier op een gegeven moment wel erg vol. Ik denk niet dat dat de aarde ten goede zal gaan komen, evenals de dieren die wij van de wereld zullen helpen, omdat wij gewoon steeds meer ruimte nodig zullen hebben. Al is de kans nihil dat wij het nog mee gaan maken. Zo snel gaat de ontwikkeling daarvan nu ook niet. Dus wij zullen sowieso niet het eeuwige leven gegund krijgen. Tenzij ze doden tot leven kunnen wekken zeer binnenkort, en dan ga ik echt wel een beetje vrezen of er niet een nieuwe wereldoorlog uitbreekt.
Noctu

Bericht door Noctu »

doctorwho schreef:Ik zag laatst een kraanmachinist bovenmenselijke krachten kanaliseren via een joystick en ik heb mijn bovenmenselijk snelle exo-skelet op de parkeerplaats gezet.
haha daar moest ik toch wel even om lachen, natuurlijk zijn we al in staat bovenmenselijke krachten te sturen, maar we hebben ze nog niet zelf. Natuurlijk is het niet erg om bovenmenselijke krachten te bezitten, mits je er goed mee om kunt gaan óf er vanaf het begin af aan al duidelijke regels bestaan als het gaat om jezelf uitbreiden met verschillende gadgets. bv. een strenge wapenvergunning als je een vuurwapen in je arm wil laten zetten of een luchtverkeers pasje wil je kunnen vliegen. haha ik weet het ook niet, misschien kan het wel goedgaan wie weet xD

~Albert Einstein
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Noctu schreef:
Natuurlijk is het niet erg om bovenmenselijke krachten te bezitten, mits je er goed mee om kunt gaan óf er vanaf het begin af aan al duidelijke regels bestaan als het gaat om jezelf uitbreiden met verschillende gadgets. bv. een strenge wapenvergunning als je een vuurwapen in je arm wil laten zetten of een luchtverkeers pasje wil je kunnen vliegen. haha ik weet het ook niet, misschien kan het wel goedgaan wie weet xD
Zoals de vader van de grote filosoof Peter Parker al zei, met grote kracht komt grote verantwoordelijkheid. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Kevindemen schreef:Even over die pacemaker. Een cyborg ben je volgens mij als je een machine een psychisch, mentaal deel van jouw overneemt, in plaats van dat iets van vlees en bloed die functie zou uitvoeren. Dat is hier het geval, maar bij een pacemaker niet. Die neemt wel zorg over je hart, maar 'rommelt' niet aan je brein, of dus het onderdeel van je lichaam dat al je psychische, mentale dingen als zijn taak neemt.
Ik vrees dat je een eigen definitie hanteert van wat een cyborg zou zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens heeft de versmelting alleen nut daar waar medische defecten zodoende gecompenseerd kunnen worden.
Cyborgs creëren zonder medische noodzaak, ook wel transhumanisme geheten, is gewoon een nieuwe vorm van eugenetica. Een manier om een nieuwe "ubermensch" te creëren.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie