superprovincie
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
superprovincie
Er zijn vergevorderde plannen om Noord-Holland Utrecht en Flevoland samen te voegen tot een superprovincie.
Wat vinden jullie, van mij mogen alle provincies weg.
Wat vinden jullie, van mij mogen alle provincies weg.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: superprovincie
Alle provincies opheffen dan maar. In een superprovincie zie ik geen heil. NB de schaalvergroting door het samenvoegen van gemeenten leidt niet steeds tot gewenst efficiënter werken en kostenbesparing. De heuvelrug gemeente waar ik woon is alvast geen geslaagd experiment. De provinciën en waterschappen lijken mij een broedplaats van baantjes waarbij de uitvoer meer een ritueel dan concreet karakter kent.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Jinny
De waterschappen is weer iets anders dan de provincies en gestoeld op oude tradities die ouder zijn dan de Nederlands staat.......
Dat de schaalvergroting daar ook niet het gewenste resultaat opleveren komt mijn inziens door de manager cultuur die er bij schaalvergroting in sluipt daar waar de waterschappen altijd praktische instellingen pur sang waren...
De schaalvergroting qua provincie en gemeenten heb ik verder geen echt oordeel over anders dan dat het baantjes machines zijn voor over het paard getilde managers..........
Dat de schaalvergroting daar ook niet het gewenste resultaat opleveren komt mijn inziens door de manager cultuur die er bij schaalvergroting in sluipt daar waar de waterschappen altijd praktische instellingen pur sang waren...
De schaalvergroting qua provincie en gemeenten heb ik verder geen echt oordeel over anders dan dat het baantjes machines zijn voor over het paard getilde managers..........
-
HomoSignificans
- Forum fan
Ik hoorde al van Pauw dat provincie-ambtenaren eigenlijk gewoon verborgen werklozen zijn, dus dan kunnen we het best afschaffen. Ik vind provinciale wegen en ruimtelijke ordening überhaupt al overbodige onzin. En dan heb ik het nog niet eens over de wildgroei aan natuur.
Ze zijn trouwens nog ondemocratisch ook: laatst had ik in mijn gemeente gestemd op een paar incompetente malloten die niet weten hoe je een begroting moet opstellen, en toen begon de provincie opeens "toezicht" te houden en zo. Als ik wil dat de gemeente aan het eind van het jaar geen geld meer over heeft voor haar wettelijke verplichtingen, dan moeten bijstandsgerechtigden gewoon niks meer krijgen. Niks toezicht.
Ze zijn trouwens nog ondemocratisch ook: laatst had ik in mijn gemeente gestemd op een paar incompetente malloten die niet weten hoe je een begroting moet opstellen, en toen begon de provincie opeens "toezicht" te houden en zo. Als ik wil dat de gemeente aan het eind van het jaar geen geld meer over heeft voor haar wettelijke verplichtingen, dan moeten bijstandsgerechtigden gewoon niks meer krijgen. Niks toezicht.
Men wil niet.
Wat Brabanders die het met Limburg willen proberen en omgekeerd maar dan houdt het op.
De Friezen willen, zoals verwacht, helemaal niks nada geen fusie.
Dan doen ze het, Friezen kennende, ook niet.
Wat Brabanders die het met Limburg willen proberen en omgekeerd maar dan houdt het op.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Logisch Friesland is reeds lang een redelijk functionerende open inrichting voor onaangepastenFenomeen schreef:Men wil niet.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Absoluut.
Met een dependance op Freethinker.
Met een dependance op Freethinker.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Peter van Velzen
- Site Admin
Freezinker?Fenomeen schreef:Absoluut.