Microscopisch oortoilet

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Microscopisch oortoilet

Bericht door Fish »

Oorsmeer verwijder ik altijd zelf. Een of twee keer bij de huisarts daarna kon ik het zelf.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Fish schreef:Oorsmeer verwijder ik altijd zelf. Een of twee keer bij de huisarts daarna kon ik het zelf.
Waarom moet dat eigenlijk verwijderd?
Ik ga al een tijdje mee, maar ik doe het nog steeds met het oorsmeer dat ik bij geboorte heb meegekregen.

Stone
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

steen schreef: Waarom moet dat eigenlijk verwijderd?
I
Stone
Omdat het soms de gehoorgang verstopt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Fish schreef:
I
Stone
Je meent 't.

Aäron Loterijman

Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

De oorsmeerrekening in Terneuzen kwam aan het licht doordat de patiënte het restant van haar eigen risico kwijtraakte en daarom bij de verzekeraar de nota opvroeg. Die bleek gebaseerd op 'een microscopisch oortoilet' en het 'verwijderen van poliepen'. Die behandelingen hebben niet plaats gevonden, heeft het ZorgSaam-ziekenhuis inmiddels toegegeven.

Het ziekenhuis, dat zich beroept op een misverstand door de ingewikkelde systematiek, heeft alsnog het veel lagere tarief voor een consult gerekend. Volgens de NZa blijkt uit dit geval dat het goed zou zijn dat patiënten standaard de nota van hun behandeling te zien krijgen. De toezichthouder kan zo'n maatregel echter niet afdwingen. Daar gaan we weer, politiek kom eens in actie!

De rekening van 1066 euro voor de paar minuten oorsmeer verwijderen werd vergoed door Achmea. De verzekeraar zei in een reactie niet te hebben kunnen weten dat de declaratie onjuist en veel te hoog was, omdat ze er niet bij de behandeling aanwezig waren.

Volgens de NZa hebben de zorgverzekeraars wel degelijk mogelijkheden om te hoge declaraties op te sporen, maar doen ze er nog te weinig mee. Zo kan het analyseren van gegevens - datamining -beter. Zo kan bijvoorbeeld in kaart worden gebracht of er ziekenhuizen zijn waar meer dan gemiddeld amandelen worden geknipt, een vaak overbodige ingreep. Die ziekenhuizen kunnen daar dan op aangesproken worden. Zorgfraude moet door de verzekeraars meer planmatig worden aangepakt, zegt de toezichthouder.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270/Zor ... oedt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik krijg de laatste tijd zo'n wanhopig gevoel, het lijkt alsof niets en niemand in actie is te brengen bij onze overheid. Ondertussen krijgt de fraude en onkunde van banken, DNB, ziekenhuizen, woningcorporaties, toezichthouders het niveau van Griekenland en iedereen houdt elkaar de hand boven het hoofd. En dan verbaasd zijn over de emigratiecijfers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Even voor alle duidelijkheid: Ik ben niet naar Thailand vertrokken vanwege de hoge zorgkosten in Nederland! :lol:
Ik wens u alle goeds
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Onze apatische overheid zit achter de lopende band en ziet alle gevallen van fraude, mismanagement en zakkenvullerij langskomen en probeert bij alle machte aan het eind te vertellen aan Mies wat het gezien heeft en komt dan met de slotsom: eh, eh...
Omkoperij in voetbal: Nederland is het enige land dat er geen justitieel onderzoek naar doet. Verbaast iemand dat? Duitsland is boos dat wij Jansen Steur jarenlang zijn gang lieten gaan en nog steeds laten gaan. In Nederland zijn er mensen aan de macht die zeggen: nee, even niets doen. Even afwachten. Nee, eerst overleggen. Nee, eerst vragen aan de voetballers zelf of ze zich laten omkopen. Nee, de mens is goed, daar gaan we van uit.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

steen schreef:
Fish schreef:Oorsmeer verwijder ik altijd zelf. Een of twee keer bij de huisarts daarna kon ik het zelf.
Ik ga al een tijdje mee, maar ik doe het nog steeds met het oorsmeer dat ik bij geboorte heb meegekregen.

Stone
Ik denk toch dat dit wel eens vervangen werd.
Tip Oorsmeer is bruikbaar als remedie tegen gebarsten lippen. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
steen
Forum fan

Bericht door steen »

doctorwho schreef:
steen schreef:
Stone
Ik denk toch dat dit wel eens vervangen werd.
Tip Oorsmeer is bruikbaar als remedie tegen gebarsten lippen. :)
Ik heb eens een gescheurd trommelvlies gehad, er is toen wel wat gepoerd in dat oor.
Maar verder heb ik nog nooit iets laten verwijderen.
Tegen gebarsten lippen gebruik ik dat witte spul uit dat blauwe doosje.
En dat is trouwens het enige dat ik op mezelf smeer.

Steen

Aäron Loterijman

steen
Forum fan

Bericht door steen »

Fish schreef:
I
Stone
Is dat niet de bedoeling van oorsmeer dan ??
Ook ik krijg soms zo'n wanhopig gevoel, Ik bedoel dat ik dan weer denk; waar hebben die lui het over?
Als een arts tegen je begint over een microsofisch oortoilet; dan zet je het toch op een lopen!

Ik herinner mij plots dat ik 30 jaar geleden eens oorpijn had.
Omdat ik artsen, ziekenhuizen en in het bijzonder huisartsen levensgevaarlijk vind, ben ik daar mee naar mijn moeder gegaan die me adviseerde een beetje slaolie in dat oor te gieten.
Dus dat heb ik wel gedaan, maar daar is het bij gebleven ik heb nooit iets laten verwijderen.
Zo'n flesje slaolie is trouwens maar hooguit een euro dus een paar druppels is minder dan een eurocent.

Steen

Aäron Loterijman

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

steen schreef: Ik herinner mij plots dat ik 30 jaar geleden eens oorpijn had.
Omdat ik artsen, ziekenhuizen en in het bijzonder huisartsen levensgevaarlijk vind, ben ik daar mee naar mijn moeder gegaan die me adviseerde een beetje slaolie in dat oor te gieten.
Dus dat heb ik wel gedaan, maar daar is het bij gebleven ik heb nooit iets laten verwijderen.
Bij gebrek aan oorsmeer en pijn door een te droog trommelvlies is een druppel slaolie idd. een prima vervanger.

Voor degene, die een prima balans heeft tussen oorsmeer en soepelheid van het trommelvlies, zeker niet teveel ingedikt oorsmeer heeft en daarbij geen idee heeft, waar het hier over gaat:
Misschien moet je 50+ zijn of worden om er last van te krijgen.
Zo is het tenminste mij vergaan.
Velen hebben er nooit last van en zullen dat ook nooit krijgen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Ik gebruik wattenstaafjes en als er een stuk wat achterblijft, kun je dat gemakkelijk eruit krijgen met een smal pincet.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Loekie1 schreef:Ik gebruik wattenstaafjes en als er een stuk wat achterblijft, kun je dat gemakkelijk eruit krijgen met een smal pincet.
Het is toch godverdomme niet te geloven!! "Met een pincet!!!!!"

Aäron Loterijman

Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

steen schreef: Het is toch godverdomme niet te geloven!! "Met een pincet!!!!!"
Ik ben er heel vaardig in geworden. Eén keer kon ik er niet meer bijkomen en toen heeft de huisarts het eruit gehaald.
tanager
Geregelde verschijning

Bericht door tanager »

In mijn werk heb ik regelmatig met deze materie te maken. In een bericht van DBC onderhoud, de organisatie die in opdracht van de NZA het DBC systeem ontwikkeld, is te lezen dat het geen systeemfout is maar een registratiefout (of zo je wilt fraude)

http://www.dbconderhoud.nl/grote-versch ... menu-id-82" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden dat de overheid en de verzekeraars hier vaak luchtig op reageren, is dat er allerlei mechanismen zijn die de omzet regelen. De facturen zijn vaak spielgeld. Zo spreekt een verzekeraars vaak met een ziekenhuis een vast bedrag of plafond vast, de precieze verdeling over de patienten doet er minder toe.

Het klinkt aantrekkelijk om deze plafonds te verbieden. De prijzen zullen dan ongetwijfeld daen, maartgelijkertijd explodeert het aanbod en volume aan zorg.
Dat heedt onderzoek van de NZA over vrijgegeven zorg aan e markt ook uitgewezen.

Dus mijn tip: in plaats van prijzeb bashen kun je beter naar de aantallen kijken. Hoe is het bijvoorbeeld in vredesnaam mogelijk dat iemandeen tweedelijns verwijzing krijgt voor oorsmeer?
Plaats reactie