Bea
Moderator: Moderators
Re: Bea
Niet per direct. We krijgen nu een avondvullend programma rond het koningshuis. De echte liefhebbers komen weer aan hun trekken. Zal ook even van tijd tot tijd kijken. Weet ik tenminste waar het over gaat.Jim schreef:Ze stopt dus.....
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Volgens mij klopt de klok op dit forum niet. Ik zie bij Jim staan dat ie z'n laatste reactie 20.02 plaatste. En het is nog maar 19,23
Aha, nu zie ik het. Onderaan de pagina staat
Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Foutje?
Bart
Aha, nu zie ik het. Onderaan de pagina staat
Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Foutje?
Bart
Vertruwen gegeven!?Telegraaf schreef:Complete toespraak koningin Beatrix
DEN HAAG -
Hare Majesteit de Koningin heeft vandaag haar aftreden aangekondigd. In een toespraak zei de Koningin:
“Zoals u allen weet, hoop ik over enkele dagen mijn 75ste verjaardag te vieren. Ik ben dankbaar dat het mij gegund is deze dag in goede gezondheid tegemoet te gaan. Aan het einde van dit jaar zullen wij herdenken dat ons land tweehonderd jaar geleden een koninkrijk werd, waarmee in onze geschiedenis een nieuw tijdperk aanbrak. Het samenvallen van deze twee bijzondere gebeurtenissen is voor mij de aanleiding geweest te besluiten dit jaar uit mijn ambt terug te treden. Het lijkt mij een goed moment om deze stap, die ik al enige jaren overweeg, nu daadwerkelijk te nemen.
Ik heb het altijd als een uitzonderlijk voorrecht beschouwd een groot deel van mijn leven in dienst van ons land te kunnen stellen en overeenkomstig mijn opdracht invulling te mogen geven aan het koningschap. Daarbij was Prins Claus mij vele jaren tot grote steun.
Tot op de dag van vandaag heeft deze mooie taak mij veel voldoening geschonken. Het is inspirerend zich bij mensen betrokken te voelen, mee te leven met verdriet en te delen in tijden van vreugde en nationale trots. Dat heb ik eveneens mogen ervaren in de Caraïbische delen van ons koninkrijk, waar ik ook altijd veel warmte en hartelijkheid heb ondervonden. Ik treed dan ook niet terug omdat het ambt mij te zwaar zou vallen, maar vanuit de overtuiging dat de verantwoordelijkheid voor ons land nu in handen van een nieuwe generatie moet liggen. Het is met het grootste vertrouwen dat ik op 30 april van dit jaar het koningschap zal overdragen aan mijn zoon, de Prins van Oranje. Hij en Prinses Máxima zijn ten volle op hun toekomstige taak voorbereid. Zij zullen ons land met toewijding dienen, getrouw de grondwet onderhouden en met al hun talenten een eigen invulling geven aan het koningschap.
Gesterkt voel ik mij door de gedachte dat het plaats maken voor mijn opvolger niet betekent dat ik afscheid neem van u. Ik hoop dat ik velen van u nog dikwijls kan ontmoeten. Ik ben u diep dankbaar voor het vertrouwen dat u mij heeft gegeven in de vele mooie jaren waarin ik uw koningin mocht zijn.”
Neen, uwe majesteit dat zou alleen hebben gekund als u democratisch gekozen was!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Soortgenoten,
Ik heb de hoop opgegeven dat Willem ooit klaar is voor het koningschap. Ik geef het op
Ik heb de hoop opgegeven dat Willem ooit klaar is voor het koningschap. Ik geef het op
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- windsurfer
- Diehard
Hoor net dat per 2014 Koninginnedag verdwijnt, en dat we Koningsdag krijgen op 27 april. Tja.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
- collegavanerik
- Superposter
200 jaar geleden werd Willem I naar Nederland uitgenodigd en pleegde een staatsgreep.
Hoog tijd voor een republiek.
Hoog tijd voor een republiek.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 28 jan 2013 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- Blackadder
- Ervaren pen
Het zal moeilijk worden voor mij om het woord koningsdag uit mijn strot te krijgen. Ik vermoed dat ik het gewoon Koninginnedag blijf noemen, tenslotte krijgen we ook nog echt een nieuwe koningin Maxima erbij. Geen idee wanneer die jarig is trouwens, maar kies dan die dag. WA had er als tiener al een gruwelijke hekel aan.
Juliana heb ik alleen als kleuter meegemaakt dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik vond Beatrix altijd wel een prima staatshoofd. Laat Willem de Laatste het tijdperk dan maar afsluiten, dan mogen zijn dochters gewoon hun eigen levens kiezen. Of is dat nog te vroeg dag en duurt het nog 50 jaar?
Juliana heb ik alleen als kleuter meegemaakt dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik vond Beatrix altijd wel een prima staatshoofd. Laat Willem de Laatste het tijdperk dan maar afsluiten, dan mogen zijn dochters gewoon hun eigen levens kiezen. Of is dat nog te vroeg dag en duurt het nog 50 jaar?
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Eigenlijk is het toch van de zotte dat een familie op de terugweg van Singapore even besluit wanneer een heel land een feestdag heeft, en dat die verplaatst wordt omdat het een zondag is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat hangt er van af. Als het als belediging wordt opgevat zit je zo in de gevangenis, en moet je een gratieverzoek bij de koning indienen om er weer uit te komen. Gelukkig doet Pumipon (zo spreek je het uit) dat vrijwel altijd (zeker als het buitenlanders betreft), maar er zijn ook mensen die in de gevangenis overleden zijn voor het zover was. (of misschien deden ze geen gratie-verzoek omdat ze geen schuld wilden bekennen).Fenomeen schreef:Het kan veel erger lees ik op wiki.
En als je er iets van zegt zit je zo op het vliegtuig of valt dat mee?
Ik wens u alle goeds
Een familie van profiteurs en klaplopers, met Koning Willum-Alex lopen ze wel meer risico dat ie een keer goed in de fout gaat.“Zoals u allen weet, hoop ik //----// dankbaar voor het vertrouwen dat u mij heeft gegeven in de vele mooie jaren waarin ik uw koningin mocht zijn".
Waardoor ze het vertrouwen van die hijgende kudde schapen verliezen zodat er eindelijk een eind gemaakt kan worden aan die kostbare, nutteloze, middeleeuwse bende.
Ehhh!!!, vergis je niet, ik heb persoonlijk niets tegen die arme mensen.
Maar wel opzouten met die lui, liefst zo snel mogelijk!
Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Aäron Loterijman
Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.
Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Aäron Loterijman
Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.
Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Ik vond het stukje koningsmarketing al zo vreemd. Mooie woorden over het lab op de zuidpool op het journaal.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Neeehheheh Peter, dat doen wij handels volkje niet.Peter van Velzen schreef:
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de republiek uitroept.
Waarom denk je dat er elke keer als ze een officieel buitenlands bezoek aflegt er een hele horde ondernemers meereist?
Niet omdat ze de koningin zo geweldig vinden hoor.
Of zie jij zoiets ook met een premier die op reis gaat gebeuren?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- collegavanerik
- Superposter
premiers doet geen staatsbezoekenFish schreef:Neeehheheh Peter, dat doen wij handels volkje niet.Peter van Velzen schreef:
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de republiek uitroept.
Waarom denk je dat er elke keer als ze een officieel buitenlands bezoek aflegt er een hele horde ondernemers meereist?
Niet omdat ze de koningin zo geweldig vinden hoor.
Of zie jij zoiets ook met een premier die op reis gaat gebeuren?
hoe doet duitsland dat eigenlijk?
of ierland?
of oostenrijk?
of finland?
om maar een paar landen te noemen die een ceremonieel niet-erfelijk staatshoofd hebben.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.