Bush is herkozen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Plaats reactie
PietV.
Erelid

Bush is herkozen

Bericht door PietV. »

Iets meer dan de helft van de kiezers van Amerika heeft zijn stem op Bush uitgebracht.
Gelukkig waren er vele Amerikanen die de politiek van G.W. Bush afwezen. Echter het waren net niet genoeg. Met steun van orthodoxe christenen kunnen we weer vier jaar "genieten" van kruistochtretoriek.
De evil folks moeten uit hun holen worden gerookt. Het kwaad moet worden bestreden. De wereld is weer verdeeld in goed en kwaad.
En de opmars van religieus rechts gaat door.

Groeten,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

:twisted: Da's geen goed nieuws.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Wat zeggen ze in Amerika van Bush?

For a few weeks now I have been trying to get to the heart of why this election seems so very important. Granted, this is the first election that I have voted in and it is the only campaign I have ever been a part of. However, something much larger is at stake here. The reign of George W. Bush signifies the end of French Enlightenment empiricism as we know it. Bush has returned to the Augustinian notion of revelation over reason. Thus, we are now the subjects of the first American faith-based presidency. America, unlike Europe, has never experienced a crisis of religion. American history does not include the Pope’s usurpation of power or crusades based on theology. However, our forefathers had Europe’s bloody past in mind when they clearly separated the powers of church and state in the Constitution. But suddenly, in 2004, the dire consequences of mingling church and state no longer seem as serious and the Bush administration has even used religion to its advantage. Lees hier verder.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Thus, we are now the subjects of the first American faith-based presidency.
Yep en ik vind het doodeng. Beschouw die gggrristenen in de stroming die Bush aanhangt net zo gevaarlijk en net zo een bedreiging voor de werledvrede als de Moslim extremisten van Osama en de orthodoxe zionistische Israelieten dat mi zijn.

Eerst een zwarte dag nationaal en gevolgd door een zwarte dag mondiaal.

:cry: Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik vrees dat de oh zo nodige zelfreflectie dus nog even op zich laat wachten en 'Gods own country' verder zal gaan als de evangelical olifant (incl gouden vulingen...) in de wereld die porseleinkast heet.

Ik ben daar niet blij mee.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Fenomeen schreef:Ik vrees dat de oh zo nodige zelfreflectie dus nog even op zich laat wachten...
Schrwarzenegger: "President Bush weet dat je niet kunt praten met mensen die verblind zijn door haat".

Doet Bush aan zelfreflectie?

Fons.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Jammer dat Kerry niet gekozen is. Voornamelijk ivm de betrekkingen met Europa en Kyoto. Ivm Afghanistan en Irak ligt de situatie wel anders. Als Kerry gekozen was dan zouden er veel diplomaten en topambtenaren vervangen worden door 'groentjes'. In Buitenhof was daar een discussie over en de algemen opinie was dat dat niet zo'n goede ontwikkeling zou zijn geweest. Ik zie wel wat er staat te gebeuren...
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

lanier schreef:Jammer dat Kerry niet gekozen is. Voornamelijk ivm de betrekkingen met Europa en Kyoto. Ivm Afghanistan en Irak ligt de situatie wel anders. Als Kerry gekozen was dan zouden er veel diplomaten en topambtenaren vervangen worden door 'groentjes'. In Buitenhof was daar een discussie over en de algemen opinie was dat dat niet zo'n goede ontwikkeling zou zijn geweest. Ik zie wel wat er staat te gebeuren...
Waar die mensen dan aan voorbij gaan, is dat Bush die plaatsen geneigd is in te vullen met puriteinse rechtse conservatievelingen. Wat denk ik nog veel erger is.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Plaats reactie