gerard_m schreef:Waar haal je deze retoriek toch vandaan, Cactus?
Onder Assad hadden de minderheden het relatief goed en was Syrie relatief seculier. De toekomst lijkt duisterder.
Bijltjesdag voor Assad aanhangers zal ongetwijfeld gaan komen, en aangezien zij ook tot een minderheid behoren ziet het er voor die hele bevolkingsgroep niet goed uit. Dit verklaart waarschijnlijk de verbeten strijd die ze nu voeren.
Omdat ik bemerk dat de westerse media en onze regeringen toch veelal achter de opstandelingen staan of er geen afkeurende geluiden over laten horen.
Als er machtshebbers om het leven komen, mwah, so what. Maar over enige tijd komen alle medestanders van Assad aan de beurt inclusief het Christelijke deel van Syrië !
Ik ben het met je eens dat Syrie relatief seculier was onder Assad maar dat zal dan wel gaan verdwijnen als die opstandelingen het heft in handen krijgen.
Uit je vraag maak ik op dat je het oneens bent met mijn stelling dat indien de christenen daar een kopje kleiner worden gemaakt het westen daar niets over zal zeggen. Nou, ik wacht wel af.