Hoe goed we het hebben vergeleken bij anderen....

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Hoe goed we het hebben vergeleken bij anderen....

Bericht door Jagang »

Ja, GayaH.
Niettemin staan er altijd weer genoeg mensen klaar om te zeggen dat ook zij niet moeten zeuren, omdat "ze het altijd nog veel beter hebben dan mensen in derdewereld landen, want dáár zijn geen voedselbanken".
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:Ik krijg de indruk dat iedereen alleen maar de eerste helft heeft gelezen? :?
Ik el. en ik ben in grote lijnen ook wel met eens.
Alleen met:
Van armoede wordt zo iets nobels gemaakt, iets dat eigenlijk nagestreefd zou moeten worden, omdat de armen geen luxeproblemen kennen.
kan ik weinig.
Wie zegt dat dan?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fish schreef:Alleen met:
Van armoede wordt zo iets nobels gemaakt, iets dat eigenlijk nagestreefd zou moeten worden, omdat de armen geen luxeproblemen kennen.
kan ik weinig.
Wie zegt dat dan?
Dat is een impliciet gevolg van het "afstraffen" van decadentie met een "klaagverbod".
Het niet mogen "zeuren" omdat er altijd wel mensen zijn die het slechter hebben.

Het betitelen van welvarenden als zeurpieten, maakt armoede eigenlijk tot iets dat deugdzamer is.
Mijn visie is nu net dat we moeten bekritiseren, klagen en werken om bij die armoede vandaan te blijven, en dat we er niets mee opschieten om ons middels een "klaagverbod" zelf de armoede in te relativeren.

Bijvoorbeeld: Moeten we (klagende) mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank, zeurpieten noemen omdat ze in Sudan helemáál geen voedselbank hébben, bijvoorbeeld?
Of zouden we er naar moeten streven om voedselbanken, toch vrij recentelijk ontstaan, weer overbodig te maken?

Wat is het meest constructief: Klachten en kritiek wegrelativeren tot we allen aan de bedelstaf zijn, of ons inspannen om onszelf bij de armoede vandaan te houden, en om anderen daaraan te onttrekken?

Zo moet je het een beetje leezen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Het blijft overigens knudde dat ik hier geen posts kan aanpassen, aangezien ik typefouten altijd pas achteraf opmerk, en 9 van de 10 keer eigenlijk wel iets zou moeten editen.
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jagang schreef:Het blijft overigens knudde dat ik hier geen posts kan aanpassen, aangezien ik typefouten altijd pas achteraf opmerk, en 9 van de 10 keer eigenlijk wel iets zou moeten editen.
Niet zo zeuren.
Dat was de strekking van de boodschap van een handjevol gelijkgestemde mods en enkele medeforummers toen ik 2.5 jaar geleden mijn onderbouwd beklag deed middels een topic in de officiële klachtenafdeling.
Waarna het topic op slot ging.
Zelfcorrectie!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Inderdaad Cluny, niet zeuren.
Columns is het enige subforum waar die editgrens op ligt.
En het is algemeen bekend dat ik op aanvraag altijd een post aanpas.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jagang schreef:Het blijft overigens knudde dat ik hier geen posts kan aanpassen, aangezien ik typefouten altijd pas achteraf opmerk, en 9 van de 10 keer eigenlijk wel iets zou moeten editen.
Al moet ik honderd keer iets voor een ander editen. Als het maar even gevraagd wordt via een pbtje. Dan pas ik bijna alles aan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Alles is relatief. Maar het is wel zo dat Nederland rijk genoeg is om zijn gehele bevolking van de meest nutteloze zaken te kunnen voorzien, en dan nog geld over heeft. Hoe dat geld in werkelijkeheid verdeeld wordt, daar kun je over klagen en redetwisten, maar mopperen over het geld dat aan nog armere mensen wordt besteed, vindt ik niet zo fraai. Mischiien is het jullie al eens opgevallen, maar ik noem mezelf altijd een mazzelaar.

Uiteraard zijn hier geen kerstbomen te koop. Scheelt me weer duizend bath, , , ,
Ik wens u alle goeds
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@ Peter: Op wie of wat reageer je precies?
Henry Ford
Plaats reactie