SGP en ChristenUnie willen verbod festival

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kan een rockfestival verboden worden om schokkende teksten?

Ja, volledig met SGP en ChristenUnie eens
0
Geen stemmen
Ja, maar ik ben het niet eens met de grondgedachte van de partijen al vind ik wel dat schokkende dingen niet gezegd mogen worden.
1
13%
Neutraal, want....
0
Geen stemmen
Nee, want....
7
88%

Totaal aantal stemmen: 8

Deadline
Forum fan

SGP en ChristenUnie willen verbod festival

Bericht door Deadline »

SGP wil verbod rockfestival Rijssen
De SGP en de ChristenUnie in Rijssen willen dat het muziekfestival Els Rock op 26 augustus, wordt verboden. Ze willen dat de vergunning, die al is afgegeven, weer wordt ingetrokken op basis van het plaatselijk vloekverbod.

De christelijke partijen vinden dat er duivelse muziek gespeeld wordt. Ook zijn ze niet te spreken over het uiterlijk van de heavy metal-bands en hun teksten "over dood en verderf".

Eerder probeerde de SGP in Staphorst om dezelfde redenen een concert van Normaal te laten verbieden, maar deze week besloot de burgemeester dat het concert gewoon door mag gaan.

bron: http://www.nos.nl

Ongeloofelijk dat zoiets nog kan in een land met vrijheid van meningsuiting. Ik ben van mening dat rockfestivals en dancefestivals onder de noemer onschuldig vermaak horen en dat het ook de mensen vrij staat om "verkeerde taal" te bezigen. Ik vind het enkel een probleem wanneer er racistische leuzen worden gescandeerd of als er sprake is van oproep tot terreur of andersoortig geweld (richting dier of mens). Dan moet een festival verboden worden. Maar wanneer er enkel sprake is van voor bepaalde groeperingen, die een andere dan de gangbare waarheid erop na houden, schokkende teksten vind ik dat dit hoort onder de noemer vrijheid van meningsuiting. Die gristenen mogen ook hun voor anderen schokkende denkbeelden uitspreken, dus een rockfestival moet dan ook kunnen.

Wat vinden jullie? Licht je keuze toe aub! Lees schokkend in de pollvraag trouwens als: duivelse teksten en schokkende teksten voor groeperingen met een afwijkend beeld van de waarheid. En dus NIET als schokkend in de zin van racistisch, terroristisch of geweldadig richting dier of mens.

Groet,
Deadline
Laatst gewijzigd door Deadline op 24 jul 2006 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Als er haatzaaiende teksten rechts of anderzins extremistische teksten worden gezongen is een verbod gerechtvaardigt maar een beetje hardrock met een knipoog naar satan kan geen kwaad. Er zijn toch ook gristelijke hardrockformaties. De EO jongerendag dat is pas erg. Zoveel stompzinnig blij kijkende wuppies :evil:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Mijn keuze als metal fanaat is duidelijk, er wordt alleen gezongen over onderwerpen die in de bijbel staan en texten over het christendom zijn in de kern niet veel anders als de haatdragende texten in de bjbel jegens andersdenkenden.

M.a.w. volumeknop op de hoogste stand :twisted:
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

bad_religion schreef:Mijn keuze als metal fanaat is duidelijk, er wordt alleen gezongen over onderwerpen die in de bijbel staan en texten over het christendom zijn in de kern niet veel anders als de haatdragende texten in de bjbel jegens andersdenkenden.
M.a.w. volumeknop op de hoogste stand :twisted:
Hallo bad_religion,

hier nog een metalfanaat die het totaal met je eens is! Haatdragende teksten van gristenen wordt wel getolereerd (omdat het geloof is!) en ook hun vreemde schizofrene wereld beeld wordt getolereerd. Dus een beetje duivelse teksten met een schizofreen wereldbeeld van wat metalbands moet dan ook kunnen! Laten we zeggen dat dat nou gelijke behandeling is! Ik hoop dat het festival doorgaat! Net als bij Normaal, wat uiteindelijk toch doorging. Dat labiele en trieste gedoe van de SGP was er ook al rondom dat concert van Normaal notabene.... Als er één band onschuldige muziek maakt, beetje boersvloeken, is dat Normaal wel. Bedoelen ze namelijk helemaal niks mee.

Stomme gristenen moeten nog leren begrijpen dat er ook andersdenkenden zijn en dat die ook de vrijheid mogen hebben te doen en laten wat zij willen. Immers de gristenen zijn ook andersdenkend. En zonder vrijheid van meningsuiting hadden zij hun gristen zijn ook niet mogen uitdragen!

Groet,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Tja, Gristelijke naastenlifde is ver te zoeken in sommige protestantse enclaves in Nederland. Toch vind ik dat men in zo'n gemeente het recht heeft om zo'n festival tegen te houden als de meerderheid van de bevolking daar tegen is.

Dan hou je een heavy metal festival maar in een wat liberalere regio zoals Brabant. :wink:
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Ode aan de S.G.P.

De sombere mannen in het zwart
hebben weer iets ouds bedacht
met beton in het hoofd en zonder een hart,
uit landsbelang de vrouw veracht..., want het is een zwak geslacht.

God had het dominee verteld:
"De vrouw zij u tot knecht",
alsook de dieren in het veld.
Zij achtten dat terrecht...want God had het gezegd.

Die sombere mannen, gekleed als de nacht
vinden dat zo gek nog niet:
'de vrouw het aanrecht, de vergiet'
en wij houden de macht...wat had u dan gedacht?

Die duistere geesten in zwart gewaad
zien vrouwen als hun minderen.
Denken nog steeds dat god bestaat,
en maken heel veel kinderen...Dat kan Hij niet verhinderen.

Ik hoop dat zij allemaal mannetjes krijgen
en zo debiel als een konijn!
Kunnen zij fijn ter kerke tijgen.
Blijft hun partij tenminste klein...dat vindt God fijn...

balou
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus »

Balou, met dit soort teksten doe je die lui alleen maar een plezier.
Het bevestigd alleen hun stijfkoppigheid.
Ik heb er ergens wel medelijden mee.
Wat kun je het elkaar toch moeilijk maken door anderen met principes tegen de oren te slaan. Wat dat betreft lijken sommige "vrijdenkers" alhier ook heel aardig op dominees. :cry:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Oké, mag de EO jongerendag dan ook verboden worden, waar wordt gepredikt uit het boek der gruwelen? Deze christenen hebben boter op hun hoofd. Er is weinig dat aanstootgevender is dan de Bijbel, een boek dat slavernij goedkeurt, bijgelovigheid aanmoedigd en gruwelijke teksten bevat over het afslachten van ongelovigen en afgodendienaren.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Brennus schreef;
Balou, met dit soort teksten doe je die lui alleen maar een plezier.
Het bevestigd alleen hun stijfkoppigheid.
Ik heb er ergens wel medelijden mee.
Wat kun je het elkaar toch moeilijk maken door anderen met principes tegen de oren te slaan. Wat dat betreft lijken sommige "vrijdenkers" alhier ook heel aardig op dominees.
1. Denk je dat zij zonder die tekst minder stijfkoppig worden?
2. Ik kan geen medelijden voelen met onverdraagzamen die anderen voorschrijven wat ze wel en niet mogen horen, lezen voelen en denken. Het wekt mijn woede.
Ik heb in mijn jeugd iets te veel last gehad van die luitjes.
3. Inderdaad.
4.Dat soort algemene verdachtmakingen keur ik af. Of je noemt man en paard, of je bestrijd een mening ter plekke met argumenten.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
bad_religion

Brennus schreef:Tja, Gristelijke naastenlifde is ver te zoeken in sommige protestantse enclaves in Nederland. Toch vind ik dat men in zo'n gemeente het recht heeft om zo'n festival tegen te houden als de meerderheid van de bevolking daar tegen is.

Dan hou je een heavy metal festival maar in een wat liberalere regio zoals Brabant. :wink:
De Nederlandse grondwet geld in heel Nederland en uit deze regio's komen geloof ik ook de meeste metal fanaten. Wie zegt dat het een christelijke meerderheid is, ze brullen alleen harder dan de meeste bands die ik ken.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Bad_Religion schreef;
ze brullen alleen harder dan de meeste bands die ik ken.
Juist, je geeft mij een prima reden om te komen tot een algeheel verbod.
Niet om de inhoud van de "songs", want de tekst is sowieso onverstaanbaar.
Maar met de milieu wetgeving in de hand moet het toch niet moeilijk zijn.
Het valt onder akoestische vervuiling.
bad_religion

balou schreef:Bad_Religion schreef;
ze brullen alleen harder dan de meeste bands die ik ken.
Juist, je geeft mij een prima reden om te komen tot een algeheel verbod.
Niet om de inhoud van de "songs", want de tekst is sowieso onverstaanbaar.
Maar met de milieu wetgeving in de hand moet het toch niet moeilijk zijn.
Het valt onder akoestische vervuiling.
Tja, maar of texten nu niet verstaanbaar zijn of dat er inhoudsloos gebrabbel wordt gepost, laten we elkaar maar lekker gaan hè?
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Is het democratie als in een dorp als Staphorst of Rijssen de bevolking in meerderheid middels een referendum tegen zulke evenmenten kiest en ze daarom geweerd zouden worden?
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
bad_religion

MOODY BLUE schreef:Is het democratie als in een dorp als Staphorst of Rijssen de bevolking in meerderheid middels een referendum tegen zulke evenmenten kiest en ze daarom geweerd zouden worden?
Prima, per referendum verbieden, dan kunnen we dat direct doorvoeren naar allerlei activiteiten, zoals kerkdiensten, demonstraties, gebedsdiensten in moskees we zouden eigenlijk alles per referendum moeten kunnen verbieden.

In dat geval kunnen we de wet afschaffen en alles per referendum regelen, één catch, het is dan de dictatuur van de publieke opinie, dag vrijdenkers :wink:
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

BR ik stel deze vraag omdat ik op de radio een wethouder hoorde stellen dat het toch democratisch was als een meerderheid van de bevolking tegen was, dat het dan ook verboden moest kunnen worden.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Plaats reactie