Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Gaza

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Maar ALS ik op een partij had gestemd die deelnam aan de regering en ik had dingen moeten constateren waarmee ik het totaal oneens was dan zou ik NOOIT meer stemmen op die partij.
Ik weet niet of dan veel keuze overblijft. Dat werkt wel als je op 50+ of de partij voor de dieren stemt aangezien die nooit regeren. Hoe dan ook, ik kan jou toch niet de schuld geven als Henk Krol een domme uitspraak doet?
De inwoner van Sderot zou MOETEN weten dat die op gejat en geannexeerd Palestijns gebied woont.
Ofwel, iemand die in die plaats geboren wordt is al vanaf zijn geboorte schuldig en moet maar vertrekken?
Als ik ongevraagd bij iemand anders zijn tuin inpik en de politie ( VN) doet hier niets aan, dan moet ik natuurlijk niet gaan mauwen als de bewoner en eigenaar van die tuin al het mogelijk zal doen om zijn tuin weer terug te krijgen. Als die eigenaar van die tuin mij dan met alle mogelijke dingen ging bekogelen dan is dit MIJN EIGEN schuld! Ook als dit hevig vuurwerk zou zijn zoals de Palestijnen doen.
Als jij een indringer met raketten uit je tuin verjaagd, komt de politie ook even met jou praten. Los daarvan leidt het natuurlijk niet tot een duurzame vrede. Ik heb het niet over kolonisten die doelbewust land inpikken maar over mensen die toevallig geboren worden in een plaats als Sderot. Het zou misschien helpen als de partijen elkaar iets meer als mensen zouden gaan zien. Dus niet als alleen maar foute schoften die op elkaars land uit zijn.

Je kunt niet een heel volk de schuld geven van de politiek van een staat, net zo min als de Israeliers de palestijnen collectief moeten straffen voor de politiek van hamas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

gerard_m schreef:
Ofwel, iemand die in die plaats geboren wordt is al vanaf zijn geboorte schuldig en moet maar vertrekken?
Als zijn/haar ouders daar onrechtmatig zijn gaan wonen misschien wel. Anders zou het een vrijbrief zijn voor kolonisten, snel kinderen en klaar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Wie mag bepalen wanneer zulks onrechtmatig is?
Trek je de grens bij de ouders, of bij de grootouders, of bij de hoeveelste generatie voorouders?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

We zijn allemaal nazaten van Illegalen: Terug naar Ethiopie met die hap! :twisted:

Maar even serieus, soms moet je kiezen russen twee kwaden, en dan kun je het nooit perfect doen. Als nu om te beginnen Israel en Hamas met elkaar gingen praten, in plaats van elkaar (wellicht terecht, maar wat schiet je er mee op?) uitsluitend als criminelen te beschouwen, was er misschien een eind aan te breien, maar ze preferen blijkbaar elkaar regelmatig zinloos te beschieten. (Zinloos, want Ik zie totaal niet wat het nut van het geweld zou kunnen zijn).
Ik wens u alle goeds
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Waar trek je de grens? Ik houd het bij de VN resoluties. Daar werd bepaald welk gebied Palestijns was en welk Israelisch.
Je kan toch niet zomaar iets van een ander afpakken , stelen of wat dan ook en dan decennia later zeggen: Ja, maar mijn vader of opa heeft dat in 1948 gedaan en nu is en blijft het van mij! Zelfs als een rechter zegt: Teruggeven ! ( VN resoluties 181, 242 in de Palestijnse kwestie ) dan kan je toch niet blijven weigeren!
Neem even als ander voorbeeld kostbare goederen, juwelen, schilderijen en andere waardevolle dingen die van joden werden gestolen door de nazi's. Veel werd naar Zwitserland verscheept en van tijd tot tijd hoor je dat er weer iets is opgeduikeld dat duidelijk gestolen was en dat er ergens nog nazaten leven van de bestolenen. Die spullen worden dan altijd overhandigd aan de nazaten of familie . Zeg je dan ook: Waar trekken we de grens? Die spulletjes werden b.v. al in 1938 gestolen en tóch worden die terecht teruggegeven aan de familie van de meestal vermoorde eigenaren.
Nu het Palestijnen betreft die middels VN Resolutie 45% van Palestina kregen toegewezen en nu nog maar 22% over hebben gaan we andere maatstaven aan leggen? Kom aan VS en Israel: Walk the talk !
Plaats reactie