Ik weet niet of dan veel keuze overblijft. Dat werkt wel als je op 50+ of de partij voor de dieren stemt aangezien die nooit regeren. Hoe dan ook, ik kan jou toch niet de schuld geven als Henk Krol een domme uitspraak doet?Cactus schreef:Maar ALS ik op een partij had gestemd die deelnam aan de regering en ik had dingen moeten constateren waarmee ik het totaal oneens was dan zou ik NOOIT meer stemmen op die partij.
Ofwel, iemand die in die plaats geboren wordt is al vanaf zijn geboorte schuldig en moet maar vertrekken?De inwoner van Sderot zou MOETEN weten dat die op gejat en geannexeerd Palestijns gebied woont.
Als jij een indringer met raketten uit je tuin verjaagd, komt de politie ook even met jou praten. Los daarvan leidt het natuurlijk niet tot een duurzame vrede. Ik heb het niet over kolonisten die doelbewust land inpikken maar over mensen die toevallig geboren worden in een plaats als Sderot. Het zou misschien helpen als de partijen elkaar iets meer als mensen zouden gaan zien. Dus niet als alleen maar foute schoften die op elkaars land uit zijn.Als ik ongevraagd bij iemand anders zijn tuin inpik en de politie ( VN) doet hier niets aan, dan moet ik natuurlijk niet gaan mauwen als de bewoner en eigenaar van die tuin al het mogelijk zal doen om zijn tuin weer terug te krijgen. Als die eigenaar van die tuin mij dan met alle mogelijke dingen ging bekogelen dan is dit MIJN EIGEN schuld! Ook als dit hevig vuurwerk zou zijn zoals de Palestijnen doen.
Je kunt niet een heel volk de schuld geven van de politiek van een staat, net zo min als de Israeliers de palestijnen collectief moeten straffen voor de politiek van hamas.