Woningen speciaal voor moslims met aparte vrouwenruimte

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Loekie1
Diehard

Woningen speciaal voor moslims met aparte vrouwenruimte

Bericht door Loekie1 »

http://www.parool.nl/parool/nl/6/WONEN/ ... otel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de slaapkamerdeuren zit een slot zodat de vrouwen opgesloten kunnen worden. Men denkt nog aan het aanbrengen van kettingen aan de betonvloer. Een aparte voordeur voor vrouwen vond men te duur, maar men heeft gepoogd het huis zo in te richten dat de vrouw eventueel mannelijk bezoek niet zal tegenkomen als zij lekkere hapjes maakt.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Woningen speciaal voor moslims met aparte vrouwenruimte

Bericht door Peter van Velzen »

Een drive through home? Zoiets als een fastfood restaurant met doorgeefluik, maar dan voor EEN gezin (dwz 1 man 4 vrrouwen in de keuken en 24 kinderen) ?
Ik wens u alle goeds
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ook hier blijkt al niets nieuws onder de zon.
halalwoning-bestaat-al-lang-in-nederland.html
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Ik heb me zelfs laten vertellen dat de ruimtes alleen te bereiken zijn via smalle doorgangen waar één, hoogstens twee personen doorheen kunnen lopen. Deze kunnen met een grote houten plaat worden afgesloten (d.m.v. een klapmechaniek), zodat mannen en vrouwen in verschillende ruimtes elkaar niet hoeven te zien.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Loekie1 schreef:http://www.parool.nl/parool/nl/6/WONEN/ ... otel.dhtml

Op de slaapkamerdeuren zit een slot zodat de vrouwen opgesloten kunnen worden. Men denkt nog aan het aanbrengen van kettingen aan de betonvloer. Een aparte voordeur voor vrouwen vond men te duur, maar men heeft gepoogd het huis zo in te richten dat de vrouw eventueel mannelijk bezoek niet zal tegenkomen als zij lekkere hapjes maakt.
Dat er op een slaapkamerdeur een slot zit is geen islamitische gewoonte. Ik woon in een jaren dertig woning en op zowat elke deur zit een slot. Verder gaat het mij om de ideologie, niet om het feit dat het voor deze groep praktischer is om een schoenenkast aan de voorzijde te hebben. En de keuken wat royaler uit te voeren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

HomoSignificans schreef:Ik heb me zelfs laten vertellen dat de ruimtes alleen te bereiken zijn via smalle doorgangen waar één, hoogstens twee personen doorheen kunnen lopen. Deze kunnen met een grote houten plaat worden afgesloten (d.m.v. een klapmechaniek), zodat mannen en vrouwen in verschillende ruimtes elkaar niet hoeven te zien.
Er stond vanmorgen een tekening in de krant. De gang is langer. En er zitten een paar tussendeuren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik heb ook een schoenenrek naast de deur.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:Ik heb ook een schoenenrek naast de deur.

Heb je ook extra wateraansluitingen voor ritueel reinigen?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De vaatwasser wordt door mij geëerd en heeft een eigen aansluiting :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef:De vaatwasser wordt door mij geëerd en heeft een eigen aansluiting :)
Sommigen zeggen het anders maar je vrouw zal dit gebaar wel op prijs stellen :)
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

De woningbouw vereniging gaat aan allahtonen vragen hoe ze hun huis dienen in te richten. Binnen de kortste tijd komen er dan beroeps Mohammedanen van de een of andere sekte opduiken als zelfbenoemde gesprekspartner. Die weten hoe het hoort. (gescheiden leefruimten voor mannen en vrouwen, religieuze was-behoefte, max. 4 vrouwen.)

Het is aan geleerden gevraagd: "Bestaan halal woningen? " En die zeggen 'nee'.
Onder islamologen leidt de commotie vooral tot verbazing. 'Het scheiden van woonvertrekken is echt geen islamitisch gebruik', reageert hoofddocent islamologie Nico Landman van de Universiteit Utrecht. 'Het woord 'halal' doet vermoeden dat de islam deze aanpassingen voorschrijft. Onzin.'
Landman: 'Inderdaad, in sommige culturen is het gebruikelijk dat mannen en vrouwen die niet met elkaar getrouwd zijn niet in hetzelfde vertrek komen. De vrouw trekt zich bijvoorbeeld terug als vader een vriend op visite heeft. Maar erg wijdverbreid is dat gebruik niet. Ik ben het in Nederland nog niet tegenkomen. Wel in Engeland; daar doen sommige Pakistanen het.'[...]
Een vrouw kan er gewoon bij zijn als er bezoek komt, meent ook moslimtheoloog Ozcan Hidir van de Islamitische Universiteit in Rotterdam. 'In de meeste islamitische stromingen geldt de regel dat ze haar hoofddoek niet mag afdoen als er bezoek is. Alleen erg orthodoxe moslims geloven dat de vrouw naar een aparte kamer moet.'
Over die gescheiden kamers: vrouwen willen nu eenmaal naar andere TV programma's kijken dan hun kerels.
Dat sommige allochtonen hun woonkamer willen opdelen, heeft volgens Landman weinig te maken met religie. 'Zo kunnen gezinsleden naar verschillende televisiezenders kijken. Dan kijkt vader in de ene kamer naar het nieuws en moeder in de andere kamer naar een serie.'
http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... niet.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie