Dit bepleitte de linkse oppositie donderdag in de Bondsdag. De Duitse volksvertegenwoordiging debatteerde voor de eerste keer over het wetsontwerp over besnijdenis van de regering.
De regeling wordt nodig geacht om een wettelijke basis te geven aan de traditie van joden en moslims.
Eerder dit jaar had een rechter namelijk geoordeeld dat de besnijdenis van een jongetje neerkomt op het toebrengen van lichamelijk letsel en dus strafbaar is.
Medisch correct
De regering wil besnijdenis van kleine joden en moslims toestaan als die medisch correct wordt uitgevoerd. Voor het kabinet is dat een kwestie van de vrijheid van godsdienst. Voor tientallen critici in het parlement weegt de onschendbaarheid van het lichaam echter zwaarder.
Het gaat de goede kant op. Niet de ouders beslissen maar het kind. Nu is de leeftijdsgrens arbitrair. Het had ook 16 jaar kunnen zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Liever nooit, maar met deze tegenstand moet je iets zoeken wat wel door de wetgeving komt. Dat een 14-jarige zelf mag beslissen of hij zijn piemel wil beschadigen dat is al winst.
siger schreef:Iemand die op z'n 14e kiest voor een besnijdenis, is ofwel gek ofwel zwaar gemanipuleerd.
Volgens mij hebben de initiatiefnemers dat ook wel door. Een groot deel valt af. Je moet inderdaad wel een beetje ver weg. Als je voor je plezier in je geslachtsdeel laat snijden. Vooral een puber zie ik dit niet snel doen. Die zijn vaak onzeker en worden gestuurd door een dot hormonen. En dan moeten ze nog geopereerd worden ook.
Los van de medische indicatie. Ethisch ben ik voor een keuze van een evenwichtige zelfbewuste volwassene, 14 is dus te vroeg. Maar vroeg in het leven lijkt me dan ook nog beter, dan op je veertiende. Maar dat is misschien omdat ik er te weinig vanaf weet, maar ik kan mij voorstellen dat een klein kind zich er tenminste niets van kan herinneren. Misschien zijn de risico's bij kleine kinderen juist wel extra groot. Maar dat is mijn gedachtenklodder die ik jullie niet wilde onthouden.
Groet,
BOb
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Bob, er komen met enige regelmaat complicaties voor.
Ik heb ooit een Amerikaanse doku gezien waar mannen aan het woord werden gelaten die moesten leven met de complicaties.
Mannen zonder eikel, mannen zonder penis zelfs, 3 cm stomp kan je geen penis noemen imo.
Iedere operatie houd een risico in.
En een voorhuid verwijderen (zonder medische indicatie) is een onnodige operatie.
Dus een onnodig risico.
Zeker bij natale operaties.
Het suïcide percentage ligt dan ook hoger dan gemiddeld.
Jim schreef:Bob, er komen met enige regelmaat complicaties voor.
Ik heb ooit een Amerikaanse doku gezien waar mannen aan het woord werden gelaten die moesten leven met de complicaties.
Mannen zonder eikel, mannen zonder penis zelfs, 3 cm stomp kan je geen penis noemen imo.
Iedere operatie houd een risico in.
En een voorhuid verwijderen (zonder medische indicatie) is een onnodige operatie.
Dus een onnodig risico.
Zeker bij natale operaties.
Het suïcide percentage ligt dan ook hoger dan gemiddeld.
(cijfers heb ik even niet nu.)
Logischerwijs als de huid beschadigd is er infectie risico. Iedere chirurgische ingreep heeft dus risico's. Mijn vraag is echter of het jong besnijden andere / grotere / hogere risico's op complicaties met zich meebrengt. Mijn gevoel zegt van wel, maar gelukkig snijden chirurgen niet op hun gevoel. Hoewel in dit geval...
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Bob, het is een onnodige operatie, dus is iedere complicatie er een teveel.
Ik ben laatst op een avond geweest waar de doktoren geheel niet blij waren met besneden penissen.
Hielden ze te kort materiaal over.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.