Swastika.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Swastika.

Bericht door Cluny »

Dit soort grappen, daar houd ik niet van.
Athene 8 Okt. 2012.
.

Afbeelding

Deze vlag behoort altijd en overal totaal uit de europese straten geweerd te blijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bij het zien van een hakenkruis is het altijd zaak om goed te kijken waar je de afbeelding van het hakenkruis plaatst.
Bijna altijd moet je verder kijken om te bepalen of de afbeelding of het opmerkzaam maken op de afbeelding goed, fout of neutraal is.
Hier de foto van een WOII piloot met zijn vliegtuig en zijn knappe vriendin,.
Afbeelding
Deze oorlogsheld heeft met zijn Messerschmitt 109G 25 russische vliegtuigen uit de lucht geschoten en daarvoor had hij met 2 andere vliegtuigtypes al 17 sovjet vliegtuigen neergehaald.
Mag je deze meneer met het grote hakenkruis op een Messerschmitt 109 "Gustav" bewonderen?
Waar moet je dit hakenkruisplaatje plaatsen?
Goed, fout of neutraal?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Neutraal in mijn ogen, de man deed zijn werk, vliegtuigen neerschieten, daar was hij op aangenomen.
Dat hij naar later bleek aan de kant van de verliezers stond.....
Günter Priem wordt ook nog alom bewonderd vanwege zijn doldrieste actie met de U47.
YvesVL

Bericht door YvesVL »

Als eerste vind ik het een schande van ieder die pleit voor democratie maar er voluit tegen is dat de kant waar men tegen is niet tot vrijheid van mening mag zijn.

Hakenkruis is een perceptie. De mensen die zich schuldig voelen hebben niet zodra een probleem met het hakenkruis maar met zichzelf. En daarvoor moet je in je eigen geschiedenis kijken.

Swastika:

1. Symbool van het Nazi regime in Duitsland.
2. Symbool gevonden als mozaïek bevloering in het Romeinse rijk.
3. Is een historisch Australisch motorfietsmerk. Het was gevestigd in Adelaide en produceerde van 1913 tot 1916 motorfietsen met zware zijklepmotoren.
4. De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, is een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een vaak gebruikt symbool, zo is het het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het tevens gebruikt in het boeddhisme.

Het doet er toe in welk perspectief het gebruikt word.
"Ik heb dan misschien wel een denkbeeldige vriend, maar ik ben niet diegene van ons twee met schizofrenie."
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
.
.
Afbeelding
.
.
De grap is dat de piloot op de foto helemaal geen Duitser is maar de Fin Olli Puhakka.
De finse WOII ace met de meeste overwinningen is Eino Ilmari "Illu" Juutilainen met 94 toegekende overwinningen.
Beide piloten hebben ook met de Fokker D-XXI gevlogen, onze nationale trots in 1940.
Fokker D-XXI plaatjes.
.
.
Afbeelding

De finse vliegtuigen hebben van 1914 tot 1944 blauwe hakenkruizen op een witte cirkel op hun vliegtuigen geschilderd.
In 1944 hebben ze besloten om voortaan wit/blauwe roundels te gebruiken.
.
.
Afbeelding
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

YvesVL schreef:Als eerste vind ik het een schande van ieder die pleit voor democratie maar er voluit tegen is dat de kant waar men tegen is niet tot vrijheid van mening mag zijn.
Alleen bleef het,in dit geval, niet bij een mening.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Willy Vandersteen was fout in WOII.
Link.

Afbeelding
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Voorlopig het mooiste boekje over de nederlandse Fokker D-XXI met de Finse hakenkruizen is deze.

Afbeelding
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit soort fundi's (welke de schilderijen maken of achter dit idee staan) begrijpen het zelf niet.
Hitler was Rooms (en niet zoals velen denken atheïst) en had waanideeën. Breivik was, naar eigen zeggen godsdienstig geïnspireerd en had eveneens waanideeën. Wilders tenslotte ..
Tja Wilders. Ik weet niet eens wat zijn drijfveer nou precies is. Alleen aandacht kan ik me niet voorstellen. Atheïsme is geen drijfveer en godsdienstig is meneer ook niet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Jinny

Bericht door Jinny »

Heeft een joodse vrouw....
Overigens gaat dit topic niet over fundies.
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Jolink wil duidelijk maken dat hij Wilders in hetzelfde hoekje plaatst als Hitler. Van mij mag dat. Misschien had hij de swastika beter achterwege kunnen laten, maar heel boos kan ik er niet om worden. Overigens, de plaat is erg lekker...
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De vraag is: mag dit blijven?
Afbeelding
Na enige afwegingen heb ik besloten nee te zeggen.
De link van deze foto.
http://www.kansas.com/2014/05/05/343938 ... trian.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Alleen als die steen van 1934 is. Zo ziet ie er niet uit.

Nog even het stuk gelezen:
City and Catholic officials in Graz, about 120 kilometers (70 miles) south of Vienna, had long claimed a section of criminal law banning such symbols didn't apply because the headstone was put up before the law was passed in 1947.

But critics cited a civil law provision requiring covering up such symbols or removing them.

Read more here: http://www.kansas.com/2014/05/05/343938 ... rylink=cpy" onclick="window.open(this.href);return false;
De steen is dus wel zo oud, maar waarschijnlijk netjes gerestaureerd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk ook dat wanneer je het (neo-)nazisme wilt bestrijden door boeken of symbolen te verbieden, je verloren hebt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bonjour schreef:Ik denk ook dat wanneer je het (neo-)nazisme wilt bestrijden door boeken of symbolen te verbieden, je verloren hebt.
Ik vind dat het hele grafstenenbouwsel verwijderd moet worden.
Mag het van jou blijven staan?
Is het afdekken van het hakenkruis voor jou voldoende of niet eens nodig?
Plaats reactie