Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

iznogoodh
Banned

Re: Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Bericht door iznogoodh »

In soera 5 staan een aantal duidelijk verzen over christenen:
72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.

73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

74. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is?
Het is het soort teksten dat suikermoslims nooit naar voren zullen halen. Zet je de tekst voor hun neus, dan kijken ze de andere kant op of herdefiniëren woorden als 'onrechtvaardig'. Als dat niet helpt gaan ze beuzelen over de 'kontekst' die je niet goed zou begrijpen. De wat minder gesuikerde moslim zal het een goede tekst vinden want christenen zijn toch onrechtvaardig? Is gewoon een feit! Maar gaarne a.u.b. respect voor de islam.
En dan wordt men internationaal nog boos ook over cartoons over de gefrustreerde profeet die dit WC-papier heeft ontvangen van zijn vergevingsgezinde godheid.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Cluny schreef: Op het ontdekislam las ik dat jij 45 was toen jij je bekeerde.
Eigenlijk is er al lang geconcludeerd dat jij een suikermoslima bent.
Het andere vermoeden van Jim daarover zit nog geen info in mijn herinnering.
Was/is er sprake van een relatie met een moslim?
Cluny! Gelukkig een levensteken van je. Ik begon me al zorgen te maken om je (meen ik echt). Gaat het goed met je?

Ik was inderdaad 45 jaar toen ik voor de Islam koos. Ik was me zo'n 3-4 jaar daarvoor gaan bezinnen over het leven en vroeg me, zoals vele leeftijdsgenoten af: "is dit alles?" Ik had een goed leven, een baan, mijn vader en moeder nog, alles wat mijn hartje begeerde, maar er was een leegte, die ook niet op te vullen was middels hobby (geen leegte uit verveling dus). Ik ben christelijk grootgebracht, bidde ook nog altijd als ik blij of verdrietig was, pakte de bijbel, maar stuitte weer tegen hetzelfde aan als voorheen. De drie-eenheid wilde er bij mij maar niet in en dat is toch de essentie van het christendom. Hoewel heel veel andere dingen uit de Bijbel me nog wel steeds aanspraken. Ik woonde in een dorp. Daar woonde 1 islamitisch gezin uit Somalie en wat de Islam was, wist ik totaal niet. Ik vond het vreemd dat de kinderen graag bij mij met de honden speelden, maar hun moeder daar niet blij mee was. Ik heb er ook nooit naar gevraagd, ze was bang voor honden en ik dacht dat het alleen daar aan lag. Ik begrijp nu trouwens de overdreven reacties m.b.t. honden nog niet, want dat is ook binnen de Islam helemaal niet nodig.

Maar goed, ik dwaal af. Ik wist dus niets van de Islam. Helemaal niets. Het was bovendien voor 2001, dus je hoorde er niets over ook. Ik liep het toevallig tegen het lijf door mijn zoektocht naar een levensbeschouwing waar ik wel 'het gevoel van yessss dit is het' bij had. En dat duurde even. Ik heb me eerst ingelezen in van alles en nog wat. Van oerreligies tot new age. Twee boeken maakten dat ik meer wilde weten over de Islam: 'wijsheid van wereldgodsdiensten' van Philip Novak en 'een geschiedenis van God, 4000 jaar jodendom, christendom en islam'van Karen Armstrong. Toen leerde ik dat Islam geen andere godsdienst is, maar gewoon de religie van de enige God, dezelfde als van het christendom en het jodendom etc., maar dan de laatste en definitieve update. Zouden de mensen zich nu weer op een dwaalspoor laten brengen, dan kwam er niet nog een boodschapper. Vervolgens de Koran gelezen en toen kreeg ik eindelijk het gevoel van weer thuiskomen. Daar kon ik me helemaal in vinden, tot op de dag van vandaag. Ik begon met geen varkensvlees meer eten, geen alcohol meer drinken, Ik heb de shahada alleen, thuis, afgelegd (en later met mijn echtgenoot, en in de moskee) en ben inmiddels ruim 8 jaar gelukkig getrouwd. Ik ben nu 54. Ben praktizerend moslim, maar, zoals de meeste europese moslims, wel anno 1433/2012. En die ruimte is er in de Islam, ondanks dat Petals daar helaas niet mee op de hoogte is.
Als je eerst verliefd wordt, om die reden moslim wil worden en je daarna pas gaat verdiepen in de Islam en je krijgt dan een eenzijdige starre versie voorgeschoteld van iets dat juist helemaal nooit bedoeld is om eenzijdig en star te zijn, dan voel je je niet happy nee. Ik weet niet of het zo bij petals is gegaan, maar het is niet ondenkbeeldig, omdat het vaak op deze manier gebeurd. Je bent dan geen ex-moslim, je besluit dan juist om geen moslim te willen zijn. Je goed recht, maar schrijf dan niet je eigen fouten aan een ander toe en doe niet alsof je 'in hetzelfde schuitje' heb gezeten, want dat is niet zo.

Als 'freethinkers' het over Islam hebben, is het altijd in negatieve zin (sinds 2001) en gaat het altijd over strafrecht. Kijk ook eens naar de andere wetten binnen de Islam. Er zijn zoveel hele goede dingen in.

Ik ben het ook niet eens met de Nederlandse strafwet, waar het net de andere kant op gaat en de dader meer recht heeft dan het slachtoffer (wat ik dus heel wreed vind voor het slachtoffer en zijn/haar naaste omgeving en die dragen dat een leven lang met zich mee). In het geval van strafrecht in de Islam kun je het dus voorkomen door het niet te doen, of je het daar nou mee eens bent of niet, maar in geval van de Nederlandse strafwet ben je als politie nog de pineut als je een dader pakt en hij heeft een blauwe plek. Moet ik daarom van mening zijn dat het hele Nederlandse rechtssysteem niet deugt?

O ja, nog voor Petals: ik stem ook. Deed je zeker ook niet, in zo'n kafrsysteem.
Weet je dat ook dat mag islamitisch gezien?
Je moet het alleen wel weten.
(niet dat je stem wat uitmaakt haha, maar toch ...)
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je bent 40 en je vraagt je af:
Is dat alles?
En toen ging het mis.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Cluny schreef:Je bent 40 en je vraagt je af:
Is dat alles?
En toen ging het mis.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Vilaine schreef:En als we het toch over de sahaba en homoseksualiteit hebben:

The Sahaabah were unanimously agreed on the execution of homosexuals, but they differed as to how they were to be executed. Some of them were of the view that they should be burned with fire, which was the view of ‘Ali (may Allaah be pleased with him) and also of Abu Bakr (may Allaah be pleased with him), as we shall see below. And some of them thought that they should be thrown down from a high place then have stones thrown at them. This was the view of Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him). [/i

En dan de bid`ah

After the Sahaabah, the fuqaha’ differed concerning the matter. Some of them said that the homosexual should be executed no matter what his situation, whether he is married or not.
Some of them said that he should be punished in the same way as an adulterer, so he should be stoned if he is married and flogged if he is not married.
Some of them said that a severe punishment should be carried out on him, as the judge sees fit
.

Niet veel, maar toch iets milder. Je zou kunnen verdedigen, dat ongetrouwde vrienden van Bregje alleen maar gegeseld hoeven worden.
Maar Bregje hecht meer waarde aan de sahaba en staat dus onverbiddelijk de doodstraf voor, ondanks haar beweringen hierboven.
Nu moet ik bekennen, dat ik niet weet of de Islam verschil maakt tussen mannelijke en vrouwelijke homoseksualiteit. Het gaat steeds over mannen en hij.

Homosexualiteit is homosexualiteit lijkt mij, of het nu vrouwen of mannen zijn.

De ahadith zijn buiten een adviesbron ook een geschiedkundige bron van de islamitische gemeenschap. 1400 jaar geleden had je in Europa ook hele enge straffen en werden zogenaamde heksen verbrand en als ze 'geluk' hadden verdronken. Kielhalen, ook zo leuk. Raddraaien, hoe verzinnen ze het. Heb je de europese martelkamers weleens goed bekeken? Jakkes. Mensen waren 1400 jaar geleden iets anders dan nu. De moderne mens is over het algemeen veel softer. Ook ik gelukkig. Dat ik daarom suikermoslima genoemd wordt ... ach. Ik ben gewoon een mens van deze tijd, zoals ook alle andere moslims dat zijn en het merendeel van de europese en amerikaanse moslims denkt er net zo over als ik. Ook wij hebben onze cultuur. En met cultuurgewoontes is altijd al rekening gehouden binnen de Islam. Helaas ook in de landen waar het er niet zo fraai aan toe gaat. Er valt nog heel wat te verbeteren zei ik al.

En niet alleen in de moslimwereld.

Ik denk dat dit ook wel een antwoord is op je post, ik denk dat je het over het hoofd hebt gezien, ik schreef het al eerder aan petals:

korte samengevat iets uit het boek 'inleiding tot de hadithwetenschap':
De Islam is een geloof dat bedoeld is voor het alledaagse leven, ook vandaag de dag. Kennis van de islamitische normen en waarden is bedoeld voor toepassing in de praktijk. De benadering van ahadith en soenna dient steeds opnieuw ge-evalueerd en geinterpreteerd te worden binnen de context van de moderne tijd, zodat moslims zichzelf kunnen blijven herkennen en kunnen blijven zoeken naar oprechte en correcte gedragsvormen, met behulp van de richtlijnen van de Islam. (O.Hidir, universitair docent aan de IUR en decaan van de faculteit der Islamitische Wetenschappen).
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jagang schreef:
Cluny schreef:Je bent 40 en je vraagt je af:
Is dat alles?
En toen ging het mis.
in mijn geval niet :)

Ik heb je wel gemist (Cluny bedoel ik hoor Jagang, jou niet :lol: )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik heb niets gelezen over een man en kinderen.
Toen je met jouw 40 levensjaren vanuit "leeg gevoel" enige jaren achter elkaar ging relishoppen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Cluny schreef:Ik heb niets gelezen over een man en kinderen.
Toen je met jouw 40 levensjaren vanuit "leeg gevoel" ging relishoppen.
Dit topic gaat ook niet over mij, maar of ik de Islam wel dan niet een vredelievende godsdienst vind.
Cluny
Banned

Bregje vindt de islam wel vredelievend.

Bericht door Cluny »

Bregje schreef:
Dit topic gaat ook niet over mij, maar of ik de Islam wel dan niet een vredelievende godsdienst vind.
Niet zo bescheiden.
Je bent meer dan een jaar van Freethinker weggebleven, het eerste wat je doet is dit topic domineren met je moslima-zijn.
( ik heb de topictitel bij mijn bijdrage aangepast )
Bregje
Forum fan

Re: Bregje vindt de islam wel vredelievend.

Bericht door Bregje »

Cluny schreef:
Bregje schreef:
Niet zo bescheiden.
Je bent meer dan een jaar van Freethinker weggebleven, het eerste wat je doet is dit topic domineren met je moslima-zijn.
( ik heb de topictitel bij mijn bijdrage aangepast )
Haha, ja maar het ging ook weer over hetzelfde onderwerp, vandaar. Ik gaf alleen maar antwoord, ik heb 'm niet gestart. :roll:
Cluny
Banned

Islam is niet vredelievend

Bericht door Cluny »

Jouw aanwezigheid in dit topic heeft dit duidelijk gemaakt.
Jij maakt jezelf wijs dat de islam vredelievend is.
Omdat jij een moslimbekeerling bent!
Wij, niet-moslims dus, weten wel beter.
Laatst gewijzigd door Cluny op 31 okt 2012 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bregje
Forum fan

Re: Islam is niet vredelievend

Bericht door Bregje »

Cluny schreef:Jouw aanwezigheid in dit topic heeft dit duidelijk gemaakt.
Wij, niet moslims dus, weten wel beter.
Maar beste Cluny, jij gelooft ook dat alle homeopathen kwakzalvers zijn, terwijl velen van hen ook een reguliere huisartsenpraktijk runnen. Je moet wel verder kijken dan je :^o lang is.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Ik heb je wel gemist (Cluny bedoel ik hoor Jagang, jou niet :lol: )
Gelukkig.
Ik heb geen claustrofobie, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan krijgen.

Laatst gewijzigd door Jagang op 31 okt 2012 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bregje schreef:
Cluny schreef:Jouw aanwezigheid in dit topic heeft dit duidelijk gemaakt.
Wij, niet moslims dus, weten wel beter.
Maar beste Cluny, jij gelooft ook dat alle homeopathen kwakzalvers zijn, terwijl velen van hen ook een reguliere huisartsenpraktijk runnen. Je moet wel verder kijken dan je :^o lang is.
Een aardig zijsprongetje.
Je zal intussen wel weer even genoeg hebben van het vertellen over jouw geweldige leven als moslimabekeerling.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Maar beste Cluny, jij gelooft ook dat alle homeopathen kwakzalvers zijn, terwijl velen van hen ook een reguliere huisartsenpraktijk runnen.
Isaac Newton geloofde onder andere in alchemie. ("Stront" veranderen in goud, e.d..)
Betekent dit dat we zijn wet van de zwaartekracht daar ook aan moeten ophangen?
Dat die wet staat of valt met de geloofwaardigheid van alchemie?

Nee, dat er artsen zijn die bijbeunen in de homeopathie maakt natuurlijk niet dat homeopathie zich kan meten met de moderne medische wetenschap.
Henry Ford
Plaats reactie