verschillend is. Niet verrassend, want ik hoorde dit soort dingen 30 jaar geleden
al van mensen uit opwekkings-bewegingen. Wat je allemaal schrijft is niet nieuw
voor me. Toch vind ik het nog steeds erg griezelig allemaal. Steeds meer krijg
ik de indruk dat je behoorlijk gebrain-washed bent, met erg ongebruikelijke
theorieen, van mensen die opeens het Licht hebben gezien. Mag ik eens vragen
bij welke pinkster-groepering jij zit?
Dat is wel duidelijk ja. God doet Zijn werk blijkbaar in etappe's. Ik denkDe genezingen bij Joshua gebeuren niet één keer hoor.
dat God het wel in één keer kan hoor. Of Hij het ook doet, dat is een andere
zaak.
Precies! Het belangrijkste noem je het eerst. Zieltjeswinnerij dus.De reden van goddelijke genezing is dat mensen hun leven geven aan Jezus
en dat ze uit hun lijden verlost worden
De kerken zouden bijna leeg blijven. En ik zou er ook niet bij willen zijn.Het zou trouwens beter zijn als gebedsgenezers uitgenodigd worden door de kerken
en in de kerk zouden dienen
Over demonen:
Ik kan niet zoveel verklaren; ik ben geen theoloog. Maar wat ik wel weet, is dat deDit is inderdaad gevaarlijk terrein. En we kunnen mensen heel veel pijn doen met
wat we zeggen. Toch zie je dat jezus regelmatig de confrontatie aangaat met demonen.
Hoe verklaar je dit dan ?
opwekkingskerken steeds maar denken dat we de tijd van Jezus zonder problemen
over kunnen brengen op de huidige tijd. Daaraan toegevoegd, dat zij ieder woord
letterlijk overnemen, zonder uitleg en zonder context, en de nogal ongepaste houding,
dat wat Jezus deed, gewone mannetjes ook wel eens even kunnen doen, heeft tot
gevolg, dat we dit gedoe met demonen krijgen. Als diezelfde mannetjes nu eerst
eens over het water gaan lopen, in een walvis kruipen, of een slang aan het praten krijgen,
terwijl ik erbij ben, dàn wil ik nog wel eens verder met ze praten.
Geen enkele ziekte wordt veroorzaakt door zonde van de zieke.Ook wil ik één ding duidelijk maken , niet elke ziekte wordt veroorzaakt door
zonde.
Met jouw uitspraak hierboven is de kans op pastorale rampen enorm groot. Want
je laat de mogelijkheid open dat het wèl zo is.
Als iemand jou probeert, je aan te praten, dat jouw ziekte een mogelijk gevolg is
van jouw zonden, dan vind ik dat schandalig.
Als je God in het bovenstaande verhaal vervangt door "dokter" dan vind ik het een aardig verhaal.Stel dat iemand komt voor gebed omdat ze dagelijks hoofdpijn heeft. Ze vertelt er
dan niet bij dat ze onregelmatig slaapt. Omdat ze op onregelmatige uren naar bed gaat, tot
's nachts naar tv zit te kijken, nooit buiten gaat en frisse lucht gaat halen. Je kan dan bidden
tot je een ons weegt dat God de hoofdpijn wegneemt, het gaat niet helpen.
Toen ik in het begin van dit jaar met een kraag rond mijn nek liep begonnen goedbedoelde christenen te bidden dat God de pijn in mijn nek zou wegnemen. Terwijl ik de kraag helemaal niet droeg voor de pijn maar ter ondersteuning van het bot. Men kan ook bidden dat de kanker weggaat. Maar dan blijft het bot nog altijd beschadigt en broos.
Want als je niet tegen de dokter zegt, dat je laat naar bed gaat, en alleen dat je hoofdpijn hebt,
dan kan hij je niet goed behandelen.
Hoe zie jij God dan toch? Wat doet God als mensen gaan bidden "tot ze een ons wegen" of die
hoofdpijn weggaat? Zit God dan te lachen, en doet Hij lekker niks? Legt God het terzijde, omdat
er iets verkeerds wordt gebeden? Kan God ook niet weten dat die mevrouw laat naar bed gaat?
Ik vind dat je er zo'n karikatuur van maakt. God houdt mensen heus wel een beetje in het oog hoor,
zelfs als je niet, of niet goed bidt!! God is alwetend, en weet dus ook waarom jij die kraag draagt.
Gelukkig maar dat er weinig mensen zijn die zó bidden. Want dit is geen gebed, dit is een BEVEL!Het juiste gebed zou zijn. Kanker verdwijn uit dit lichaam en botten herstel in Jezus naam.
Er zijn maar weinig mensen die op zo'n manier bidden.
Spannend? Het wordt een Robbert van den Broecke- of Cher-show. Kijk er tochHet wordt pas echt spannend als bidders dingen gaan uitspreken die ze normaal niet kunnen
weten !
voor uit! Dit is zo gevaarlijk.
Sterkte!