Innocence of Muslims
Moderator: Moderators
Re: Innocence of Muslims
Wat is anti-kapitalistisch?
De Arabieren waren handelaren. Zo begon Mohammed ook. Interest mag inderdaad niet, daar wordt een handelstransactie van gemaakt. Wat overigens ook kan leiden tot een misbruik erger dan die paar procenten die banken vragen. Mohammed was met name tegen woeker.
Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe de Islam anti-kapitalistisch is.
De Arabieren waren handelaren. Zo begon Mohammed ook. Interest mag inderdaad niet, daar wordt een handelstransactie van gemaakt. Wat overigens ook kan leiden tot een misbruik erger dan die paar procenten die banken vragen. Mohammed was met name tegen woeker.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
-
siger
Dit artikel heeft toch niets met de islam te maken?HenkM schreef:Dit zegt iets anders, wanneer het over interest gaat:
http://herstelderepubliek.wordpress.com ... crimineel/
Het is ook geen waarde-oordeel. Ik leef liever in onze kapitalistische economie dan in een kalifaat.Vilaine schreef:Wat is anti-kapitalistisch?
Dan denk ik dat je het artikel niet las.siger schreef:Dit artikel heeft toch niets met de islam te maken?HenkM schreef:Dit zegt iets anders, wanneer het over interest gaat:
http://herstelderepubliek.wordpress.com ... crimineel/
Die micro kredieten werden uitgevonden in Bangla Desh - islam bij uitstek. Wordt ook toegepast in vele andere islamitische landen. Daarmee worden vele (toch al arme) vrouwen (virtueel) tot slavinnen gemaakt.
(las je het woord 'wurgcontracten'? omdat deze vrouwen - mannen kregen dat krediet niet of nauwelijks- genekt worden door de interest)
(de uitvinder kreeg er wel de nobel-prijs voor; ook onze Maxima was ervan gecharmeerd - zonder evenwel ergens van te weten, blijkbaar).
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
-
siger
De islam verbiedt interest. Het is toch niet omdat iets in Bangla-Desh wordt uitgevonden dat het automatisch islamitisch is.
zucht.siger schreef:
De islam verbiedt interest. Het is toch niet omdat iets in Bangla-Desh wordt uitgevonden dat het automatisch islamitisch is.
Reken maar van wel. Je hoort nooit van dat land, maar het kan rustig wedijveren op dat gebied met Iran, S.Arabië, Pakistan. De sharia bloeit er volop. Bloedt ook,trouwens.
Er staan wel enkele artikelen op RichardDawkins.net
En dan nog: als je het geen interest noemt, maar,bv, variabele kosten, mag het dan wel?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
De islam mag dan misschien interest verbieden, men trekt zich weinig aan van dit verbod, althans niet in Saoedi Arabië, de Emiraten, Egypte, Pakistan...
...moet ik doorgaan?
...moet ik doorgaan?
Maar het is dan natuurlijk ook precies het "zich niets aantrekken van het verbod".
Natuurlijk was kapitalisme, zeker in de olieproducerende Islamitische landen, onvermijdelijk.
Het enige alternatief was ruilhandel of gratis weggeven geweest.
Maar daarmee consolideer je geen macht.
Daarvoor moet je iets achter de hand hebben om uit te delen.
In de praktijk schiet een Islam zonder kapitalisme zichzelf in feite in de voet.
Natuurlijk was kapitalisme, zeker in de olieproducerende Islamitische landen, onvermijdelijk.
Het enige alternatief was ruilhandel of gratis weggeven geweest.
Maar daarmee consolideer je geen macht.
Daarvoor moet je iets achter de hand hebben om uit te delen.
In de praktijk schiet een Islam zonder kapitalisme zichzelf in feite in de voet.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Re: Innocense of Muslims
Dure Mohammedfilm.HenkM schreef:Heeft iemand dat filmpje al gezien, trouwens?
Ik wacht wel tot deze op YouTube verschijnt.
En over het toekomstige eindproduct heb ik mijn mening al klaar liggen.Steenrijke Arabieren maken film over Profeet Mohammed.
Voor de film is een immens budget van 450 miljoen dollar vrijgemaakt.
Al-Noor Holdings uit Qatar heeft besloten om een film over de profeet Mohammed (vzmh) te maken om een campagne tegen islamofobie te beginnen. Het budget is enorm en dat moet een van de beste filmproducties ooit opleveren, zo meldde de groep in een verklaring. Ook meldt Al-Noor Holdings dat het laatste stadium bijna afgerond is nadat zij een aantal artistieke problemen hebben overwonnen.
Verder werden geen details gemaakt over de problemen. Na de film 'Innocence of Muslims' wil de groep een beschaafd tegengeluid bieden om de godslastering een halt toe te roepen. Zo hebben zij brochures, boeken en gidsen gepubliceerd in zes talen die het ware verhaal van onze geliefde profeet Mohammed (vzmh) moet bekend maken.
De groep heeft overigens met verschillende wetenschappers en geleerden overlegd om de sharia strikt na te leven tijdens het maken van de film. De film zal bestaan uit islamitische acteurs en in verschillende talen uitkomen om een wereldwijd publiek te informeren.
Een oliedollar moslimleugenpropagandafilm met een voorspelbare dikke onvoldoende voor de historische accuratesse.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het kalifaat is en was kapitalistisch. Ook ik verbind er geen waardeoordeel aan.
Veel moslims in het westen denken, dat geen rente rekenen een renteloze lening betekent. Maar dat is het niet.
De film zal ongetwijfeld een vreedzaam beeld van Mohammed tonen. Historisch onjuist? De biografie van Mohammed is gebaseerd op een mondelinge traditie. De niet-islamitische historici twijfelen aan de juistheid hiervan. Er zijn geen onafhankelijke bronnen en de islamitische wereld houdt onderzoek tegen.
De stelling van moslims is, dat de mondelinge verhalen foutloos zijn overgeleverd, niet-moslims wijzen op het in de tijd veranderen van verhalen.
De in onze ogen verwerpelijke daden van Mohammed werden in andere tijden gezien als heldendaden en zo ook (vele decennia na zijn dood aan de hand van verhalen) te boek gesteld. De westerse anti-islam filmmakers halen juist die daden naar voren, de pro-islam filmmakers zullen ongetwijfeld die dingen weglaten, dan wel daar een positieve draai aan geven, door van zijn tegenstanders de slechteriken te maken die begonnen.
Kortom, het is allemaal voorspelbaar en niemand zal de andere kant accepteren dan wel geloven.
Veel moslims in het westen denken, dat geen rente rekenen een renteloze lening betekent. Maar dat is het niet.
De film zal ongetwijfeld een vreedzaam beeld van Mohammed tonen. Historisch onjuist? De biografie van Mohammed is gebaseerd op een mondelinge traditie. De niet-islamitische historici twijfelen aan de juistheid hiervan. Er zijn geen onafhankelijke bronnen en de islamitische wereld houdt onderzoek tegen.
De stelling van moslims is, dat de mondelinge verhalen foutloos zijn overgeleverd, niet-moslims wijzen op het in de tijd veranderen van verhalen.
De in onze ogen verwerpelijke daden van Mohammed werden in andere tijden gezien als heldendaden en zo ook (vele decennia na zijn dood aan de hand van verhalen) te boek gesteld. De westerse anti-islam filmmakers halen juist die daden naar voren, de pro-islam filmmakers zullen ongetwijfeld die dingen weglaten, dan wel daar een positieve draai aan geven, door van zijn tegenstanders de slechteriken te maken die begonnen.
Kortom, het is allemaal voorspelbaar en niemand zal de andere kant accepteren dan wel geloven.
it remains popular.
it remains popular.
Ik wacht nog op een film over het tot stand komen van de sharia zelf.
Die heeft namelijk ook niet van het begin af aan bestaan.
Die geschiedenis is nog afschuwelijker dan het verhaal van dhr m.
Die heeft namelijk ook niet van het begin af aan bestaan.
Die geschiedenis is nog afschuwelijker dan het verhaal van dhr m.
Voorspelbaar zal het zeker zijn, maar ik denk (/ vrees) dat de film in het westen enthousiast omarmt zal worden. Veel mensen geloven liever in een vredelievende Mohammed die als een soort Boeddha verlichting kwam brengen.Vilaine schreef:Kortom, het is allemaal voorspelbaar en niemand zal de andere kant accepteren dan wel geloven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Het kan natuurlijk ook anders.
Pakistan heeft afgelopen vrijdag uitgeroepen tot de "Dag van de liefde voor de profeet".
En liefde is:

Pakistan heeft afgelopen vrijdag uitgeroepen tot de "Dag van de liefde voor de profeet".
En liefde is:

it remains popular.
it remains popular.
Re: Innocense of Muslims
Drie jaar geleden was dat nieuws.Cluny schreef:Ik wacht wel tot deze op YouTube verschijnt.Steenrijke Arabieren maken film over Profeet Mohammed.
Voor de film is een immens budget van 450 miljoen dollar vrijgemaakt.
Al-Noor Holdings uit Qatar heeft besloten om een film over de profeet Mohammed
...
Al Noor Holdings Backs $150M Film on Mohammed
Dus het zal nog wel even duren tot die film er komt; als hij er al komt..
In de discussie die ik onder een ander onderwerp plaatste zegt Richard Dawkins op gegeven moment, toen het over vrijheid van meningsuiting ging:
Als uitgever (van krant, boek) die bedreig wordt, de gewraakte publicatie stopt zou de verklaring van die uitgever kunnen zijn:
de publicatie stopte ik omdat ik angst heb voor jullie barbaarse gedrag. Niet uit respect, want ik heb niets dan minachting voor lieden zoals jullie!
Als uitgever (van krant, boek) die bedreig wordt, de gewraakte publicatie stopt zou de verklaring van die uitgever kunnen zijn:
de publicatie stopte ik omdat ik angst heb voor jullie barbaarse gedrag. Niet uit respect, want ik heb niets dan minachting voor lieden zoals jullie!
Het zal ze worst zijn.
Als je maar door hun hoepeltje springt. De motivatie die je voor je zelfcensuur bedenkt doet niet ter zake.
Als je maar door hun hoepeltje springt. De motivatie die je voor je zelfcensuur bedenkt doet niet ter zake.