Jagang schreef: 
Ik meet niet met twee maten, ik hanteer slechts jouw type "oorzaak en gevolg".
Kennelijk herken je jezelf niet wanneer je een spiegel wordt voorgehouden, wat mijn enige opzet was.
Heb ik ooit gezegd dat JIJ met twee maten mat?
En ik nooit goedgekeurd dat moslims relden, ik heb alleen dat filmpje afgekeurd omdat er geen enkele goede bedoeling achter zat.
Dat komt omdat je geen inzicht hebt in oorzaak en gevolg.
Ik demonstreer je slechts hoe dat er uit ziet.
Dat jij er je eigen versie van breit, is niet mijn fout.
"jij hebt een andere mening, maar dat komt omdat ik het goed zie en jij niet"
Op zulke redeneringen ga ik niet in.
Beledigd zijn is subjectief, en de een is sneller beledigd dan de ander.
Ik durf te wedden dat iedereen wel inziet dat "de profeet van de islam is een pedofiel" beledigend is. Heeft niks met subjectiviteit te maken.
Daarom kan je geen algemeen geldende "anti-beledigings regel" hanteren.
Als we steeds moeten inbinden wanneer, en omdat iemand anders beledigs raakt, bepalen degenen met de langste tenen feitelijk wat er wel en niet gezegd mag worden.
In een vrije maatschappij krijg je onherroepelijk dingen te horen die je niet wil horen, en een maatschappij waarbinnen dergelijke impopulaire boodschappen niet geuit mogen worden, is per definitie niet vrij, maar een dictatuur van de langste tenen.
Misschien dat jij dat voorstaat, maar besef wel dat je dan ook verraad pleegt jegens je eigen vrijheid van meningsuiting.
"de profeet is een pedofiel" is geen mening. Het is gewoon shockeren om te shockeren.
Het is natuurlijk ook vreemd om het verbieden van dit soort dingen als dictatuur te zien. Het is gewoon opvoeding. Jij wilt niet dat zij jouw leider afbranden, dan brandt je iemand anders zijn leider ook niet af.
Zolang dergelijke filmpjes zulke heftige reactie's oproepen, blijven ze noodzakelijk.
En over het doel van de maker kunnen jij en ik alleen speculeren, noch is het doel relevant.
Gelukkig dat ik een andere mening heb dan jij. Zulke filmpjes noodzakelijk vinden is wel het vreemdste wat
ik ooit gehoord heb. Als er ergens een brandje uitbreekt, heb je dan water nodig of olie?
Men is vrij om dergelijke uitingen te publiceren, of zou vrij moeten zijn om zulks te doen. Punt.
De vraag is alleen of het slim is om olie op vuur te gooien, in plaats van water.
Nee, het punt is nu net dat dat laatste niet voldoende is gedaan.
Zolang die idiote reactie's op blasfemie er nog zijn, zijn ze niet afdoende aangepakt.
Hier is dat al genoeg gedaan. Door mensen die zich vrijdenkers noemen, maar daarmee het fatsoen buiten geknikkerd hebben.
Religiekritiek is geen discriminatie.
Een religie kan je niet discrimineren.
Religiekritiek is gewoon religiekritiek.
Denk eens aan de MENSEN achter de religie. Dan zul je waarschijnlijk iets menselijker antwoorden geven.