Dit lijkt haast een nepbrief, zo slecht.Fish schreef: Geacht lid van Peil.nl,
Om te garanderen dat de resultaten van onze peilingen een goede
afspiegeling zijn van de mening van de Nederlanders hebben we een
uitgebreide serie validiteitstest in onze onderzoeken.
Indien deelnemers niet voldoen aan de validiteitstests tellen ze
niet mee bij onze onderzoeken.
U heeft zich deze zomer gemeld voor deelname aan ons panel.
Vanuit onze validiteitstest stellen we vast dat er een heel grote
kans is dat u geen serieuze deelnemer bent aan ons onderzoek, maar
bezig bent ons systeem te testen of te verzieken.
Het is misschien goed voor u te weten dat we -ook toen u vragenlijsten
hebt ingevuld- u niet hebben meegeteld in ons onderzoek.
Wij zijn van plan om u binnen een week volledig uit ons bestand te
verwijderen, behoudens als u een mail naar ons toestuurt waaruit blijkt
dat u wel een serieuze deelnemer bent.
Mocht dat laatste het geval zijn dan verontschuldigen wij ons voor de
strekking van de e-mail, maar we zijn ervan overtuigd dat u dan, net zoals
alle andere oprechte deelnemers, zal waarderen dat we op deze manier de
kwaliteit van ons systeem garanderen.
Met vriendelijke groet,
Maurice de Hond
Verkiezingsuitslag 2012
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingsuitslag 2012
Maurice de Hond is fake. Ik geloof zijn peilingen niet. Ze zitten er uiteindelijk altijd naast.
Geen enkele peiling voorspelde dat de SP op 15 zetels zou blijven steken. Dat D66 slechts twee zetels won. Dat de VVD en de PvdA tegen of zelfs hoger dan 40 zetels zouden behalen.
Geen enkele peiling voorspelde dat de SP op 15 zetels zou blijven steken. Dat D66 slechts twee zetels won. Dat de VVD en de PvdA tegen of zelfs hoger dan 40 zetels zouden behalen.
Het is goed om te beseffen dat 'peiling' iets anders is dan 'voorspelling'. Dat een peiling afwijkt van de uiteindelijke uitslag zegt helemaal niets. Het weer vandaag hoeft ook niet hetzelfde te zijn als het weer overmorgen.Klikzoi schreef:Maurice de Hond is fake. Ik geloof zijn peilingen niet. Ze zitten er uiteindelijk altijd naast.
Maurice de Hond doet overigens af en toe wel degelijk een prognose. Daarbij heeft hij keurig een aantal onnauwkeurigheden en bandbreedtes genoemd. Dat is nogal logisch, want kiezers kunnen in het stemhokje natuurlijk anders besluiten te stemmen dan zij eerder hebben aangegeven.
De prognose zat helemaal niet zo ver van de einduitslag vandaan. Voor zowel VVD als PvdA voorspelde hij dat ze tot ongeveer 40 zetels zetels konden stijgen indien de twijfelende kiezers besloten strategisch te gaan stemmen. In dat geval zouden PVV en SP daarvan het kind van de rekening zijn. Dat is uiteindelijk ook gebeurd. Kennelijk heeft er op de laatste dag nog een schuif van PVV naar VVD en een schuif van SP naar PvdA plaatsgevonden.
Voor de rest voorspelde hij alle partijen goed (met inachtneming van afrondingen).
Helemaal zo slecht nog niet, dus.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Het is goed mogelijk dat mensen die in een peiling hun partij noemden waar ze trouw aan zijn, bijvoorbeeld SP of D66, in het stemhokje bedachten dat ze in elk geval de VVD niet groter wilden laten worden dan de PvdA en omgekeerd. Resultaat, op het nippertje ging iedereen een van deze twee partijen stemmen.Klikzoi schreef:Maurice de Hond is fake. Ik geloof zijn peilingen niet. Ze zitten er uiteindelijk altijd naast.
Het ging de laatste dag ook steeds over wie van de twee zou winnen.
Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als een dergelijk plan wel zou werken. Natuurlijk moet het dan ook bij de andere peilers gebeuren, maar als het op die manier goed in elkaar zou zitten, dan denk ik dat dat veel zou veranderen. Ik denk dat de PvdA de verkiezingen zou winnen als er een groep was die de peilingen in het voordeel van het PvdA zouden beïnvloeden. Misschien zou de SP zelfs kunnen hebben gewonnen, aangezien ik denk dat men heel veel beslist op basis van peilingen.Honderden 'infiltranten' hebben in de maanden voor de verkiezingen geprobeerd de peilingen van Maurice de Hond te beïnvloeden, meldt NRC.Next. De initiatiefnemers van de website Peilendoejezo.nl meldden tussen juni en augustus 2500 nepaccounts aan bij Peil.nl, de site van De Hond.
Het idee was om 'meer inzicht te geven in hoe peilers hun peilingen uitvoeren', zegt Coralie Vogelaar, die achter het plan zat. De nepaccounts waren zogenaamd van CDA-kiezers die langzaamaan zouden overlopen naar 50Plus. Het resultaat van de 'infiltratie' bleef achterwege: De Hond had door wat er gebeurde en nam de 'neppers' niet mee in zijn opiniepeilingen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10640/Dossier-Ve ... eerd.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Oscardebest schreef:, zegt Coralie Vogelaar, die achter het plan zat. De nepaccounts waren zogenaamd van CDA-kiezers die langzaamaan zouden overlopen naar 50Plus. .
Gold niet voor mij, ik was een D66 stemmer en ben dat gebleven, het is mij dan ook een raadsel waarom ik aangemerkt werd als nepper.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Misschien kwam het door die lange witte baard op je foto!Fish schreef:Gold niet voor mij, ik was een D66 stemmer en ben dat gebleven, het is mij dan ook een raadsel waarom ik aangemerkt werd als nepper.

anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Daar zit op zich wel iets in...
De man op de foto en D'66 zijn volgens mij geen geloofwaardige combinatie...
Zonder gekheid, 'k ben benieuwd of je verder nog iets verneemt van De Hond, Ferd... Fish.
De man op de foto en D'66 zijn volgens mij geen geloofwaardige combinatie...

Zonder gekheid, 'k ben benieuwd of je verder nog iets verneemt van De Hond, Ferd... Fish.
Ni dieu, ni maître.
Dat laatste maakt de meeste kansThe Prophet schreef:Dat is me dan even ontgaan. Vertel eens, braken de dijken? Werd de persvrijheid afgeschaft? Ontplofte er een kerncentrale? Werd het Nederlands elftal kansloos uitgeschakeld?Klikzoi schreef:Men vergeet gemakshalve dat Paars 2 onder de euro een nationale ramp ontketende.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Samen met de SGP en CU mogelijk, hopelijk, een afspiegeling van de juiste verhoudingen op religieus gebied.Mahalingam schreef:Ooit haalden de Christelijke partijen (KVP, ARP, CHU, die tijd) meer dan 50% van de stemmen.
Nu halen de verenigde Christenen (=CDA) nog maar 8%.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jim schreef:Rutte en betrouwbaar?
Ik koop nog geen tweedehands auto van hem........

Fiat Panda?
https://www.youtube.com/watch?v=sY8o14n7Fdc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=sY8o14n7Fdc" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
doe maar een cromaFenomeen schreef:Fiat Panda?
Ik vrees van niet. Boven deze aantallen mag je nog de mensen tellen die deze partijen gewoon inhoudelijk slecht vinden. Ik denk dat gelovigen nu steeds meer gaan kijken naar de standpunten in plaats van stemmen uit traditie. Het blijven echter wel gelovigen.HenkM schreef:Samen met de SGP en CU mogelijk, hopelijk, een afspiegeling van de juiste verhoudingen op religieus gebied.Mahalingam schreef:Ooit haalden de Christelijke partijen (KVP, ARP, CHU, die tijd) meer dan 50% van de stemmen.
ha ... wanneer het zelfstandig denken eenmaal is begonnen ....Oscardebest schreef:Ik vrees van niet. Boven deze aantallen mag je nog de mensen tellen die deze partijen gewoon inhoudelijk slecht vinden. Ik denk dat gelovigen nu steeds meer gaan kijken naar de standpunten in plaats van stemmen uit traditie. Het blijven echter wel gelovigen.HenkM schreef:Samen met de SGP en CU mogelijk, hopelijk, een afspiegeling van de juiste verhoudingen op religieus gebied.Mahalingam schreef:Ooit haalden de Christelijke partijen (KVP, ARP, CHU, die tijd) meer dan 50% van de stemmen.