Innocence of muslims

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Gesloten
Klikzoi
Ervaren pen

Innocence of muslims

Bericht door Klikzoi »

Het zo omstreden filmpje op You Tube gezien. Maak men hierover zulke poespas? De film deed me een beetje denken aan een scene van Monthy Python met een zingende Jezus aan het kruis.
Klikzoi
Ervaren pen

Re: Innocence of muslims

Bericht door Klikzoi »

Klaarblijklijk zijn ook hier deelnemers bang te reageren op deze stelling? :wink:

Mijn stelling is dat wanneer gelovigen vanuit een religie zo buitensporig reageren op satire, datzelfde geloof niet zo sterk moet wezen.

Een boeddhist zou niet zo geweldadig reageren indien een paar individuen via zo'n filmpje Boeddha belachelijk zou maken. Waarom is dit wel zo bij de Islam?
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Hopelijk gaan ze zelf ooit inzien hoe belachelijk ze bezig zijn.
siger

Bericht door siger »

Titel bestaat al als "Innocence of Muslims".
Samenvoegen?
Meteen een duidelijker titel?
Meteen "muslims" met kleine letter?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Klikzoi schreef:Klaarblijklijk zijn ook hier deelnemers bang te reageren op deze stelling? :wink:

Mijn stelling is dat wanneer gelovigen vanuit een religie zo buitensporig reageren op satire, datzelfde geloof niet zo sterk moet wezen.

Een boeddhist zou niet zo geweldadig reageren indien een paar individuen via zo'n filmpje Boeddha belachelijk zou maken. Waarom is dit wel zo bij de Islam?
Eerlijk is eerlijk. HenkM was een dag eerder met een topic onder dezelfde titel.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Sorrie, wist niet dat er al een topic over liep. Dan mag er van mij een slotje op.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Klikzoi schreef:Een boeddhist zou niet zo geweldadig reageren indien een paar individuen via zo'n filmpje Boeddha belachelijk zou maken. Waarom is dit wel zo bij de Islam?
Boeddhisten zijn helemaal niet zo ontzettend vredelievend als in het Westen soms wordt aangenomen. Zie bijvoorbeeld wat er de afgelopen tijd gebeurt in Myanmar met de Rohingya.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Jinny

Bericht door Jinny »

Inderdaad dubbel topic, slotje.
Gesloten